alkuraskaus ja pahoinvointi?! mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matilda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matilda

Vieras
ensimmäinen raskaus niin ei tiedä aina on kaikki niin normaalia.
maanantaina töihin... pelkään, että jos alkaa pahoinvointi... MITEN PÄÄSEN TÖIHIN SITTEN?

MITEN TEILLÄ ON MENNYT JOS ON OLLUT HUONOA OLOA? KUNNON ETOVA OLO JA OKSENTELU? PITÄÄKÖ SILLON HAKEE SAIKKUA. ITSE OLEN asiakaspalvelu työssä kassalla. mietityttää vaan. miten muut on pärjänny huonon olon kanssa.

Itselläni auttoi kun söi jotain raikasta, hedelmiä, jugurttia, mehuja ym.
Pahoinvoinnin voimistuessa jäin saikulle kunnes helpotti. Vaihdoin myös työvuorojani iltapainoitteiseksi koska pahaolo oli yleensä aamuisin.

mä vaan sinnittelin töissä. ja raikasta jotain syömistä/juomista. ts mikä vaan menee alas eikä tule ylös.neutraaleja lähinnä.mä olin iltapahoinvoiva.aamulla oli aina voittajaolo.

niin ja apteekista saa sit pahoinvointiin lääkettä muistaakseni,korjatkaa joku jos olen väärässä.

Itse voin pahoin 3 tunnin välein molemmat raskaude alusta loppuun.

Muutama vinkki, jotka itsellä tepsivät:

- syö minimissään 3 tunnin välein (jouduin itse heräämään keskellä yötäkin syömään), sillä jos vatsa ehtii tyhjentyä kokonaan, olo on entistä kaameampi
- kokeile chipsejä - tämän vinkin sain Naikkarin ravintoterapeutilta eli siis ota yksi tai kaksi chipsia pahimpaan pahaan oloon suuhun, suolaisuus helpottaa oloa jonkin verran, eikä mennyt enää niin pahasti okson puolelle
- juo riittävästi (mikä nyt sattuu maistumaan), sillä jos jatkuvasti yrjöää, tulee nestehukka ja sehän taas on kaikkien kannalta huonompi juttu. Itselläni vesi tuli suoraa kyytiä ylös, mutta vihreä jaffa tai vissy eivät ihan niin pahasti

Itsellä eivät toimineet esim.:
- B-vitamiini - joillain auttaa, kannattaa toki kokeilla, mutta itselläni ei mitään vaikutusta
- mikään yrttitee, tms., aivan yhtä tyhjän kanssa

Ja toivottavasti tosiaan helpottaa ns. alkuraskauden jälkeen - eniten ketuttaa edelleen vakuuttelut, että se pahoinvointi helpottaa vkolla 15 viimeistään. Ja kattia kanssa. Huomasin 2 päivää synnytyksen jälkeen, ettei enää yrjöttänyt, joten se siitä hokemasta. ;-)

Mulla oli pahoinvointia vain aamuisin. Heräilin vähän aiemmin kuin normaalisti, viimeistään hampaita pestessä se alko.. Venailin sitten hieman että olo tasaantui ja lähin töihin. Töisssä söin jotain pientä muutaman tunnin välein ettei vaan ehtinyt tulla nälkä, sillä silloin tuli huono olo varmasti..

Yhteistyössä