Alkuraskaus ja KYSTA munasarjassa!

Kävin tänään alkuraskauden ultrassa (viikkoja 6+6) ja lääkäri löysi oikeasta munasarjasta 1-lokeroisen, kirkaskaikuisen hyvänlaatuiselta vaikuttavan kystan joka oli 4cm kokoinen.

Huolestun aina ja kaikesta joten tietysti tästäkin. Onko muilla ollut vastaavaa?

Lääkäri sanoi että kontrolloidaan np ultrassa.
 
on kokemusta
Joo, mulla oli yhteensä kolme kystaa, jotka nähtiin alkuraskauden ultrassa. Np-ultrassakin ne vielä tsekattiin, oli kuulemma koon puolesta siinä rajalla, että pitääkö vielä tarkkailla. Eivät tarkkailleet. Ei niitä varmaan siellä enää ole :D Ainakaan niistä ei ole ollut mitään puhetta, vauvakin syntyi jo 5kk sitten.
 
"vieras"
Mulla oli ihan sama, mutta muistaakseni hitusen pienempi. Oli hyvälaatuisen näköinen. Raskauden edetessä sitä ei voinut enää katsoa enkä tiedä onko enää vai joko puhkesi. En ole vielä synnyttänyt tästä samaisesta raskaudesta. Sinne se jätettiin rauhaan.
 
Kiitos teille! :) Mua lähinnä mietityttää nuo "1-lokeroinen ja kirkaskaikuinen". Hän kyllä tosiaan sanoi, että hyvänlaatuiselta vaikuttaa, mutta silti mua pelottaa. :( Oonkohan nyt turhaan huolissaan?
 
[QUOTE="vieras";23379103]Kyseessä on nestekysta joka puhkeaa itsellään ja häviää[/QUOTE]

Sitäkä tuo 1-lokeroinen ja kirkaskaikuinen tarkoittaa? Sain ultrakuvia mukaan ja tosiaan kysta on ihan pyöreä ja tumma (tarkoittaa ilmeisesti että sisältää nestettä?). Ärsyttää kun pitää huolestua ihan kaikesta eikä osaa nauttia että kohdussa näkyi pieni ihmisentaimi ja syke.

Kiitos teille kaikille rauhoittavista kommenteista!! :)
 
ok
Mulla oli ihan sama, 1 kk ennen raskautta huomattiin kysta. Kontrolli oli muistaakseni 3 kk päästä, jossa olin jo raskaana, kysta oli poistunut itsestään.

Kerran aiemminkin huomattu kysta, silloinkin poistui itsestään.
 
ok
Sitäkä tuo 1-lokeroinen ja kirkaskaikuinen tarkoittaa? Sain ultrakuvia mukaan ja tosiaan kysta on ihan pyöreä ja tumma (tarkoittaa ilmeisesti että sisältää nestettä?). Ärsyttää kun pitää huolestua ihan kaikesta eikä osaa nauttia että kohdussa näkyi pieni ihmisentaimi ja syke.

Kiitos teille kaikille rauhoittavista kommenteista!! :)
Tuollaiset kystat on tietääkseni munasarjoissa nesterakkuloita/verihyytymiä, ei mitään huolestuttavaa. Pitää vaan tsekata että poistuvat itsestään. Mulla oli myös kuvaamasilainen 4 cm kysta.
 
Kiitokset! :) Sitä se lääkärikin sanoi että pitää seurata kuitenkin ettei ala kasvamaan ja kiertymään. Ei pitänyt asiaa kuitenkaan kiireellisenä kun sanoi että jos ette np-ultrassa käy niin sitten rk-ultrassa kontrolli mikäli siellä käytte.
 

Yhteistyössä