Alkuraskaus ja kohdunsuu sormelle auki, alkava km?

18.05.2007
829
0
16
eli oikeestaan on ollu jo sieltä plussaamisesta asti pehmyt ulkosuu ja sormelle auki...onko se normaalia vai onko tosiaan km riski ja vaara suuri?

en oo kyllä ees tajunnu tutkia kahen aikasemman lapsen kohalla sitä, mutta nyt mietityttää kun kesällä oli se yks km....

rv 6+3

Oletko käynyt näyttämässä esim:lääkärille? Mulla oli ku odotin tokaa ni viikolla 39 tai jotain ku menin sairaalaan ni lääkäri sanoi et on sormelle auki. Toivotaan et pysyy matkassa loppuun asti :hug:

Minusta tuo on nimenomaan normaalia. Minulla kohdunsuu pehmeni kun plussasin ja on ollut pehmeä ja sormelle auki siitä asti. Viikkoja nyt 9+6 ja kaikki hyvin masussa!

Muoks. Muistelin että esikoiselta kohdunsuu oli "avonainen" loppuajasta ja kysäisin siitä lääkäriltä ja sanoi sen olevan ok.

Anniel: ihana kun on muitakin..ajattelin että olen ainut, kun kaikki puhuu jatkuvasti siitä että kohdunsuu on kova ja kiinteä ja tosi takana..ettei edes yletä siihen...ni ei mulla...

Kiitos, heti tuli parempi mieli... :hug:

Onnea sulle raskauteesi!! :heart: :heart:

Kyllä kohdunsuun kuuluu olla kiinteä ja kiinni etenkin ensisynnyttäjillä aina loppuraskauteen asti. Kohdunnapukka kuuluu tuntua samanlaiselta kuin esim. nenänpää, synnytyksen lähestyessä muuttuu enemmänkin tuntumaan kuin huulet.

Kuitenkaan en lähtisi huolestumaan ennekuin lääkäri tilanteen tutkii. Itse kun tunnustelee niin en omaan arvioon tilanteesta luottaisi.

Uudelleen synnyttäjällä on ihan normaalia, että kohdun ulkosuu on pehmeä ja auki. Näin minulle sanoi neuvolalääkäri ekalla lääkärikäynnillä rv 14. Tilanne edelleen sama rv 36 ja nyt mennään jo "yliajalla".

Yhteistyössä