Alkuraskaudesta....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suski

Vieras
Oliko teillä painon tunnetta alavatsalla alkuraskaudessa?Entä erottuiko kohtu selvästi alussa?Turvotusta ehkä, kun mulla erottuu pieni kumpu?

Huolettaa vain pitkän yrityksen jälkeen tämä kumma painontunne alavatsalla ja lievä menkkamainen kipu..viikkoja nyt 6 :/

Alkuperäinen kirjoittaja Suski:
Oliko teillä painon tunnetta alavatsalla alkuraskaudessa?Entä erottuiko kohtu selvästi alussa?Turvotusta ehkä, kun mulla erottuu pieni kumpu?

Huolettaa vain pitkän yrityksen jälkeen tämä kumma painontunne alavatsalla ja lievä menkkamainen kipu..viikkoja nyt 6 :/

Mulla oli painontunnetta alussa, ja usein juoksin virtsallakin.
Mekkakipujen tapaista oli vk.5-9 eniten, se pieni siellä vaan kasvaa niin kohtu venyy ja paukkuu. :heart:
Masu oli sillon myös pömppö, turvotusta.
Nyt menen ite 16. viikolla, alun "painontunne" on muuttunut erilaiseksi,
masu alkanut kasvamaan, turvotus kadonnut.
Oikein oireita mulla ei ole ollut koko aikana,
muuta ku edellä mainitsemani.

Niitä myös mullakin, viikolla 7 oon nyt. Ja ihan vähän rusehtavaa vuotoakin ollu ja neuvolassa sano et ihan normaalia! Mut kyl muakin keskenmeno pelottaa varsinkin kohdunulkoinen...

Painontunne alavatsassa on ihan normaalia, kuuluu asiaan, kuten menkkamaiset krampit ym. Joskus voi jopa tulla vähän vuotoa, mutta silloin pitää ottaa yhteyttä lääkäriin. Samoin tietty jos kipu on kovaa ja vihlovaa. Ekassa raskaudessa kohtu ei kai vielä yleensä erotu noilla viikoilla, myöhemmissä raskauksissa se alkaa näkyä usein aikaisemmin.

Älä huolehdi, ota rennosti ja nauti raskaudesta.

Yhteistyössä