alkuraskauden vuoto

Moikka.

Kyselisin, että mistä syistä ihan raskauden alussa tapahtuva vuoto johtuu. Kun joillain tulee siinä vaiheessa kun menkat olisivat tulossa. Itselläni tuli hiukan ruskeaa tuhrua, ja kyseessä tuskin on mikään kiinnittymisvuoto.

Jostain oon tän lukenu, mutta en muista :headwall: :headwall:
 
Zoe-F
no silloin istukka yleensä tuppaa vuotaa jos se on kohdunsuulla niin sen suonet ei pääs kiinnittyy siihen ja ne sit vuotaa helpost.
Ja joo, mun duuni on ihan hanurist mut onneks sopimus loppuu tän kuun viimenen päivä ja sairasloma kans. sit olis viikon kesäloma. (pakko pitää ku on kaikkii tutkimuksii ja niis selvii et mitä täst etee päin sit)
 
Syytä en tiedä, mut mullaha oli sitä myös =) Sinä pvänä tuli ko menkkojen tuli alkaa ja sit parin pvän päästä siitä pieni v.pun. roipe myös. Tuon jälkee ei oo onneks tullu B) Mut eiks sitä sanota, et jos vuotaa ni tulis tyttö :LOL: Tosin mul ny o ollu tyttöfiilis iha muutenkii :D Ja ekas raskaudes tuota ei kyl ollu.
 
Glow
Voi olla et tiedossa ei ole mitään tarkkaa syytä. Lääkäri ei osannut mulle sanoa sellaista. Mulla tuli rusehtavaa vuotoa joskus rv 8. En aatellu et ois ollu mikää menkkojen aika. Mulla vuoto tuli parina päivänä rasituksen (pelasin futista, juoksin, hypin) jälkeen. Levossa vuoto loppui. Saattoi olla ihan sattumaakin tuo liikunta/vuoto eikä liity yhteen välttämättä. Ei lääkäri osannut sanoa. Pisti pariks viikoks silti saikulle lepäämään. Mäkin oisin halunnu selityksen tuolle, mut en saanut. Onneksi vuoto loppui ja kaikki on hyvin. Toivottavasti sullakin :)
Haa, taas mun "tyttöolo" vahvistui. miracle sanoi et "jos vuotaa ni tulis tyttö"! Mul on alusta asti ollu tyttöolo ja aika erilainen raskaus kun eka! Esikoinen on poika. Silloin ei tullu mitään vuoto missään kohtaa.
Koska Talviksella on laskettuaika?
 
Kaa
Verenvuoto alkuraskaudessa on yleistä
Alkuraskauden verenvuodot ovat yleisiä ja ne pelästyttävät odottavan äidin pahanpäiväisesti. Erityisesti vuotoja on usein ensimmäistä lasta odottavilla.

"Ne liittyvät istukan kasvamiseen. Alkuraskaudessa istukka hankaa kohdunsuuta ja se aiheuttaa vuotoa. Kun kohtu kasvaa, istukka siirtyy istukan suulta pois ja verenvuoto loppuu. Myös hormonaalista vuotoa voi olla silloin, kun normaalisti olisi kuukautiset. Niin kauan kuin vuoto ei ole voimakasta, ei ole aihetta huoleen", Ekroth kertoo.

Jos verenvuoto on runsasta tai siihen liittyy voimakasta ja pitkäaikaista alavatsakipua, on syytä mennä lääkäriin. Kuukautiskipumainen alavatsakipuilu on sen sijaan osa normaalia raskautta. Kipu voi olla melko voimakastakin, mutta lyhytkestoista. Myös painontunne alavatsalla on tavallista.

"Kivut menevät lähes aina ohi ilman suurempaa huolta. Alkuraskaus on yleisesti ottaen sellaista aikaa, että mitään ei ole tehtävissä, jos raskaus on mennäkseen kesken. Odottava äiti tarvitsee alussa ennen kaikkea malttia", Ekroth toteaa.

http://verneri.net/yleis/tietoa-odottajille/terveys-ja-elamantavat/moni-asia-huolestuttaa.html


Hyvät sinut nuo Vernerin sivut, kannattaa tutustua muutenkin. =)
 
Tuhrua on ollut täälläkin. Ekan kerran muistaakseni rv 9+ ja sen jälkeen ollut tossa rv 11-12 säännöllisen epäsäännöllisesti. :/ Np-ultrassa viikko sitten sanottiin, et kohdussa näyttää olevan edelleen jotain hyytymää joka varmasti vielä jonkun verran tuhruttaa. Mutta sikiö voi hyvin ja kaikki muutenkin ok. Kuitenkin välillä huolettaa, vaikka neuvolassa on lohduteltu, että niin kauan kun ei tuu punaista ja/tai voimakkaita kipuja ei tartte huolestua. Eilen kävin ekstrakäynnillä neuvolassa sydänääniä kuuntelemassa ja siellä se sydän sykki. Toivotaan siis että on ihan harmitonta..kuluis vaan aika nopeeta!

kimallus 13+1
 
Mut ei kai toi Kaan linkittämä juttu voi mitenkään pitää kutiansa siinä vuodossa, mikä tulee kun menkkojen tulis alkaa?? Eli siis niin aikasessa raskauden vaiheessa. Ku eihä sillo istukkaakaan vielä ole kehittyny, vai oonks mä käsittäny täysin väärin :eek:
 
Tälllaisen ketjun löysin sitten!!

Tämä oma kroppa mietityttää. Siis kp21 kaksi tippaa vuotoa, sen jälkeen ei tuhrua ei mitään (mitä normaalisti on jo viikkoa ennen) :kieh: Sitten kp28 alkoi vuoto, kesti tasan vuorokauden, tuli kuitenkin reilusti mutta ei hyytymiä ei mitään.

Eli kysymys kuuluu, onkos kellään ollut tällaista ja sitten ollut raskaana? En kyllä jaksa uskoa raskauteen, mutta olisi kiva kuulla miten muilla?
 
enpä taida uskaltaa :kieh: katsellaan nyt pari päivää. Ekaa kertaa tässä kierrossa kun ei edes vitutt***t kun täti tuli. Ja olen heittänyt suunnitelmat aivan uusiksi, uudet duunit ja silleen =) Mutta peri ihmeellistä tää mun keho :LOL: vai oisko näin että vanha masiina ei vaan toimi :LOL:

miracle tsemppiä ja tarrasukkia sinulle raskauteen :heart: :heart:
 
maaruska, kiitos :heart: Mulla siis meni niin, et heitin hanskat tiskiin testattuani negan (josta tuli kyllä roskishaamu) ja kun tuhru alkoi. Mulla siis aiemmin alko menkat tuhrulla aina 1-4pvää enne kunno menkkoja.

Sit sinä pvänä ku tuhrua tuli ni oli menkkojen alkamispväkin (kierto heittelee, mut tunnistan mielestäni oviksen hyvin). No, sit aloin jo olla iloisin mielin sekä seuraavaan kiertoon menemässä ja päätin, etten laske kiertopäiviä enää. Ja sit se tuhru kestikin runsaana (eli tuhrua paljon, mut ei vuodoks asti) vain pvän ni olin iha ihmeissäni.

Sit testasin ja tuli haamu. Pien veriroipe tuli kolmantena pvänä siitä ku menkkojen tuli alkaa eli siin välis oli yks tuhruttamatonki pvä. Mut sit loppui tuhruttelut ja raskaana olin/olen :heart:
 
Lusikka soppaan: =)
Mulla ei tullut ekoja kukautisia ja plussasin samana päivänä kuin olis pitänyt tulla. Viikko tuosta alkoi raju vuoto, ihan reilu menkkavuoto ja jatkui koko päivän. Ultrattiin ja nähtiin syke :heart: Vuoto jatkui n.viikon välein ja hulahti oikein kunnolla kirkasta verta. Vuoto "täytti vessanpytyn" ;) ja tuli housuista läpi. Mutta loppui aina tunnin-12 tunnin aikana. Muuttui vähitellen ruskeammaksi, mutta tuhrutti lopulta lähes päivittäin, välillä juoksevaa tummaa vertaa hetken. Tätä jatkui viikoille 14+ :eek: (side koko ajan housuissa ;) ) ja sitten todettiin streptokokkitulehdus johon sain lääkkeen. Kaksi antibioottia ehdin napata, kun vuoto loppui kuin seinään!
Ja raskaus kesti vuotelut, jotka ei liittyneet todellakaan kuukautisten ajankohtaan, ja nyt ollaan jo rv:lla 21+3 :heart:
 

Yhteistyössä