Alkuraskauden veristä vuotoa

Vauvaa meillä toivottu jo pitkään, olen tehnyt aconin herkillä testeillä ekat testaukset jo 10pv oviksesta (kun ei malta odottaa kuukautisten alkamispäivää...), negaa ollut tähän asti.
Nyt siis plussasin, heikon kylläkin, 10pv oviksesta, empä kuitenkaan riemusta hypi, kun muuten tämä on ollut poikkeuksellinen kuukausi.
Oviksen aikaan tuli verta, ei paljon, mutta näkyvästi ja vain kerran. Vatsaan sattui todella paljon! Ja nyt kun plussasin, niin eipä mennyt kuin vajaa vrk niin verta (ruskeaa vuotoa) alkoi tulla, tuli tunnin verran. Nyt loppunut, mutta alavatsa oudon tuntuinen.
Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Uhkaava keskenmenoko? Vai voisiko olla normaalia?
 
Ootko lukenut tuosta ns. kemiallisesta raskaudesta? Jos kuukautiset tulee kohta kunnolla, niin valitettavasti voisi olla kyse siitä. Kemiallisella siis tarkoitetaan ihan alkuraskauden keskenmenoa, josta oikeastaan tietävät vaan juuri herkillä testeillä testaavat, sillä kuukautiset eivät välttämättä ole edes myöhässä. Tällöin hedelmöittynyt alkio on kiinnittymisen sijasta vain raapaissut kohdun seinämää aiheuttaen heikon raskaushormonin nousun, joka näkyy testissä.

Verinen vuoto on kuitenkin myös hyvin yleistä ihan tavallisessa ja hyvin etenevässä alkuraskaudessakin, joten toivotaan että kohdallasi on kyse siitä! Tuo ruskea värihän tarkoittaa, että vuoto on hyvin vähäistä, koska on ehtinyt menettää punaisen värinsä ennen ulos tuloaan.

Toivottavasti ei menkat ala ja saat pitää pienen vielä piiiitkän aikaa mukana! :heart:
 
Vuoto jatkui pari päivää, aamu/aamupäivisin. Oli kyllä ihan vertakin, mutta menkkoja huomattavasti niukemmat, sekä määrältä että kestolta.
Tein raskaustestin tänä aamuna. + näytti edelleen.
Onkohan siis keskenmeno vaiko jotain kiinnitys tai tyhjennysvuotoa?
Kun vain tietäis, että joko tai. Epätietoisuus ahdistaa:(
 
Toivotaan kovasti, että oli vain jotain alkuraskauden vuotoa ja kaikki olisi hyvin! Ei se ainakaan kemiallinen ole, mä oon ainakin ymmärtänyt, että kemialliset ei näy testissä enää parin päivän jälkeen. Testasitko taas aconilla? Apteekin oma tai joku muu ei niin herkkä testi voisi olla hyvä. Jos niihin tulee viiva, on silloin hormonia kuitenkin jo jonkin verran.

Toivotaan parasta!! :heart:
 

Yhteistyössä