alkuraskauden veriseulat

  • Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti
nadine
Meillä tulos on sanottu neuvolassa ja se on myös merkitty neuvolakorttiin. Näin menetellään jos kaikki on veriseulan ollessa ok. Kun seula sitten hälytti, mulle soitti yliopistollisen sairaalan perinnöllisyyspolin hoitaja ja hänen kanssaan sitten sovittiin jatkosta.
 
Hei tästä tuliki mieleen, että muistattehan myös et ne veriseulat ym. ei oo mitään pakollisia, niistä voi halutessaan kieltäytyä :wave: Monet terkat esittelee ne siihenlaihin ettei ole sananvaltaa äidillä eikä anna ilmi että niistä voi myös kieltäytyä.
 
nadine
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Hei tästä tuliki mieleen, että muistattehan myös et ne veriseulat ym. ei oo mitään pakollisia, niistä voi halutessaan kieltäytyä :wave: Monet terkat esittelee ne siihenlaihin ettei ole sananvaltaa äidillä eikä anna ilmi että niistä voi myös kieltäytyä.
Hyvä pointti! Kaikki tällaiset tutkimukset ovat vapaaehtoisia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Hei tästä tuliki mieleen, että muistattehan myös et ne veriseulat ym. ei oo mitään pakollisia, niistä voi halutessaan kieltäytyä :wave: Monet terkat esittelee ne siihenlaihin ettei ole sananvaltaa äidillä eikä anna ilmi että niistä voi myös kieltäytyä.
Jep. Mulle (yksityinen) lääkäri valitti rakenneultrassa, kun en ollut käynyt veriseulonnassa, np-ultrassa vain.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nadine:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Hei tästä tuliki mieleen, että muistattehan myös et ne veriseulat ym. ei oo mitään pakollisia, niistä voi halutessaan kieltäytyä :wave: Monet terkat esittelee ne siihenlaihin ettei ole sananvaltaa äidillä eikä anna ilmi että niistä voi myös kieltäytyä.
Hyvä pointti! Kaikki tällaiset tutkimukset ovat vapaaehtoisia.
Kuin myös esim. niskapoimun mittaaminen, voit ilmoittaa ultraan mennessäsi ettet halua sitä mitattavan. Itse yllätyin että vasta 5nnen lapsen kohdalla meille tuli ymmärtäväinen neuvolantäti joka ei tullut ns. silmille tai kyseenalaistanut päätöstä olla tutkimatta näitä ensimmäisessä ultrassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Hei tästä tuliki mieleen, että muistattehan myös et ne veriseulat ym. ei oo mitään pakollisia, niistä voi halutessaan kieltäytyä :wave: Monet terkat esittelee ne siihenlaihin ettei ole sananvaltaa äidillä eikä anna ilmi että niistä voi myös kieltäytyä.
Jep. Mulle (yksityinen) lääkäri valitti rakenneultrassa, kun en ollut käynyt veriseulonnassa, np-ultrassa vain.
Antaa valittaa, se ei tee sillä mitään kun rakenneultraa tekee. Eihän kaikki käy edes np-ultrassa. Itsekin tarkistutan vain lasketun ajan.
 

Yhteistyössä