Alkuraskauden verenvuoto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja n11na
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jep, äippäpolilla.
Uskon kyllä, että mun raskaus oli tässä. Verenvuoto lisäänty ,todella, mutta kipuja ei oo. Veren mukana tuli sellanen kohtuu iso "klöntti" mukana. Luulenpa, että siinä oli meidän pikkuinen.. Toivottavasti tämä veren vuoto jossain vaiheessa helpottaa koska tätä nyt todella tulee. Viikon päästä sitten ultrassa nähdään onko kohtu tyhjentynyt.

mulla alkoi tavallisella vuodolla joka oli siis ruskeaa aluksi ja sitten menkkamaista, mutta heti kun kivut lkoivat enemmän selän ja kohdun puolella tuli ne isommat klöntit vauhdilla ja sitten lopuksi sen istukka, kyllä sä vaistoat sen sitten kun ja jos menee niin pahaksi, tosi inhottavaa että on noin epäselvä tilanne, omasta puolestani tein sen ratkaisun heti että nyt haluun tietää missä mennään, ja se sitten selvisi onneksi nopeasti. Mä varauduin jo pahimpaan silloin kuin vuoto alkoi ruskeana, se helpotti lopullista tuomiota :o

tosi paljon sulle voimia vielä ja yritä päästä sinne mahd. pian uudelleen , viikko tuntuu liian pitkältä ajalta jos kerta vuodat ja olet epätiedossa :hug:

Mulla oli rv5 ja rv 7 pientä tuhruvuotoa, aina sen verran tuli että paperiin jäi vessareissulla ja hieman rusehtavaa vuotoa pikkuhousunsuojaan jäi sen jälkeen. Kaikki kuitenkin hyvin ja nyt mennään rv24. Noi alun kipuilut voi olla niitä kohdunkasvukipujakin ja vuotelu voi johtua limakalvoistakin.

Mulla "holahti" eilen verta ja painuin suoraan ensiapuun. Rv:ja mulla tuli tänään tasan 7. Ensiavusta (2,5 tunnin odottelun jälkeen) sain lähetteen koks:iin polille jossa gyne tarkisti ja kaikki oli onneks ok. Hematooma oli "revennyt" ja se sieltä vuoti, pienellä oli kaikki ok ja sykekin löytyi. Ens viikolla menen vielä käymään kontrollissa koks:in naistentautien polilla, mut nyt vuoto on loppunut.
Onneks.
Kyllä se vaan aika hurjasti säväytti ja nyt yritän ottaa hiukan iisimmin ettei mitään tulisi.

N11NA, tosi harmi juttu ettei ne ultrassa saaneet jo aiemmin mitään "tietoa", koeta jaksaa!

Itse kärsin alkuraskaudessa myös tollaisesta rusehtavasta vuodosta, alkoi joskus viikolla 6-7.. Ja loppui suunnilleen rv.15. Kävin myös lääkärissä asian takia ja ultrassa selvisi, että istukka oli kohdunsuulla, joka sitten aiheutti tuon vuodon. Usein kohdun kasvaessa istukka nousee pois siitä kohdunsuulta,kuten myös minulla kävi..ja samalla loppui vuotokin. Tosi stressaavaa aikaa alkuraskaus silti oli ja hirveän epävarma olo.. Mutta niin vain olen selvinnyt näinkin pitkälle, vielä olisi reilu viikko laskettuun aikaan :) Tsemppiä ja toivottavasti kaikki selviäisi parhainpäin..

Esikoisen odotuksessa mulla tuli aika moneen otteeseen tuhrua ennen raskautta --> noin rv7-9 asti. Kaikki meni kuitenkin ihan hyvin ja tyttö syntyi käynnistyksellä rv 42+2 :whistle:

Tässä toisessa raskaudessa mulla on ollut tuhruvuotoa/vaaleanpunaista jäänyt paperiin taas jo ennen raskaustestin tekoa. 2 viikkoa testin tekemisestä sitä kesti, nyt ollut viikon vuotelematta. Eilen kävin alkuraskaudenultrassa ja siellä nähtiin 2 sikiöpussia. Toisessa pienen pieni alkio 5,1mm ja :heart: syke, toinen sikiöpussi oli selvästi pienempi/litteämpi ja sieltä löytyi vain ruskuaispussi.. Lääkäri epäili että tämä toinen on mennyt kesken, ollut tm tai sitten on vain vielä niin pieni ettei näy. Elävä sikiö oli kohdun yläosassa eli ns. hyvällä paikalla, tämä toinen oli alempana lähellä kohdunsuuta --> myös yksi mahdollinen syy vuodoille. Kuukauden sisällä np-ultra, joten siellä sitten nähdään miten on käynyt =)

Täällä ei ole vuotoa enää näkynyt (koputtaa puuta). Vuoto kesti rv 5 ja 6. Tällä viikolla olin ekassa ultrassa. Kaikki on ok ja sydän sykki. Gyne sanoi, että vuoto voi johtua istukan sijainnista tai alakerran tulehduksesta. Sain voidetta siihen. Saa nähdä nyt, että loppuiko tuo ruskea vuoto siihen, vai palaako uudelleen....

Yhteistyössä