Alkuraskauden ultra

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Amanda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Amanda

Vieras
Milloin kannattaisi mennä alkuraskauden ultraan, eli toisin sanoen olisi mahdollista ultrassa nähdä sikiön sydämen sykkeet?

Kovasti tekisi mieli kertoa raskaudesta jo kaikille, mutta ei taida uskaltaa ennen kuin on sydämensyke näkynyt. Ensimmäistä lasta odottaessa maltoin odottaa rv 12 asti ensimmäistä neuvolakäyntiä, mutta nyt tuntuu että en niin kauan halua pitää tätä salaisuutta. ;)

Sillä samalla vaivalla, kun kirjoitit ""Selaa vanhoja viestejä"", olisit voinut kirjoittaa raskausviikonkin. Siihen olisi mennyt kork. kolme merkkiä...

Olisiko ollut suuri vaiva?

Jopas on kohteliasta porukkaa... Täällä kyllä oli pari vuotta sitten huomattavasti parempi henki, ei tullut tuollaisia vastauksia kenellekään :-/

Harmi kun aikuiset ihmiset käyttäytyy tuolla lailla :( Ei tarvitse ihmetellä miksi lapset ja nuoret käyttäytyy miten käyttäytyy, tässä näkee mistä se oppi otetaan... :-/

Kyllä ainaskin viikolla 6+ näkyy jo ultrassa jotakin, itse olin ultrassa 8+3, jolloin köllöttelijä oli 1.8 cm ja syke näkyi. Voipi onnistua aiemminkin, tässä vain omat ja kuulopuheet.
Itse en kovin nopeasti halua asiaa levitellä, takana kun yksi km, jolloin sitä tulee hieman varovaiseksi.

Kiitos kaikille vastauksista! Näin nopeaa sitä asioita unohtaa, vaikka ensimmäisestä raskaudesta ei kauaa ole! ;)

Itse olin ajatellut että maltan odottaa kunnes 8. raskausviikko on täynnä. Hyvä tietää, että silloin jo hyvinkin pitäisi sykkeen näkyä jos on näkyäkseen! :)

Itse oon menossa ensi viikolla, jolloin on 7+3. Ajanvarauksen ihminen yritti kyllä väittää, että vasta viikolla 8 tai 9 kannattaa tulla. Mä sanoin, että kyllä näkyy aiemminkin eli saanko sen ajan, kiitos. Aika monella näkyy kai jo 6+ -viikolla.

Yhteistyössä