Alkuraskauden ultra rv.7. Kannattaako mennä? Näkyykö syke jo?

Kannattaako mennä alkuraskauden ultraan?

Olin jo varannut ajan gynekologille ihan vain käydäkseni tarkastuksessa.
No, nyt sitten näyttäisi siltä, että meille olisi tulossa vauva, jos kaikki menee hyvin :) Takana on yksi keskenmeno n. rv.5+4.

Varattu aika olisi 13.6.
Raskauslaskurin mukaan silloin olisi raskausviikko 7, (raskausviikko päättyy 13.6.2012).

Onko tuossa vaiheessa järkevää käydä ultrassa?
Ajattelin, että kävisin katsomassa löytyykö sieltä masusta mitään elämää, ja sen jälkeen soittaisin neuvolaan, ja varaisin ajan ekalle käynnille. En haluaisi turhaan varailla aikoja, jos tässä käy taas huonosti :(
 
"vieras"
No, yleensä tuossa vaiheessa kyllä se syke löytyy. Jos siis ovulaatio on tarkasti tiedossa.

Saat tietää, että raskaus on oikeassa paikassa, joten siinä mielessä kyllä kannattaa käydä varhaisultrassa.
 
[QUOTE="vieras";26343223]No, yleensä tuossa vaiheessa kyllä se syke löytyy. Jos siis ovulaatio on tarkasti tiedossa.

Saat tietää, että raskaus on oikeassa paikassa, joten siinä mielessä kyllä kannattaa käydä varhaisultrassa.[/QUOTE]


Ovulaatio pitäis olla tiedossa, ja kierto on ollut hyvin säännöllinen, noin 28 päivää.
Helpottaisi kovasti tietää, että raskaus olisi oikeassa paikassa, ja vielä jos näkisi sykkeen :) kun sen jälkeenhän km-riski kuitenkin laskee jo jonkin verran.
 
Kannattaa käydä. Tutullani kerkesi mennä viikolla 11 raskaus ja ei ollut lähtenyt kehittymään rv 5 pidemmälle. Ei vaan alkanut vuoto. Jos tuon olisi tiennyt aiemmin niin ei olisi tarvinnut niin pitkään olla siinä luulossa että on tulossa vauva :/
 
"vieras"
Mulla ei näkynyt koko sikiötä vielä rv 6+5. Rv 7+5 näkyi sitten sikiö ja syke.

Eli riippunee myös laitteista (ainakaan itse en ole keksinyt mitään muuta syytä omalle kokemukselleni kuin sen, että laitteiden on täynyt olla jotenkin huonot).
 
"vieras"
Jos se aika pitää paikkansa, niin näkyy. Itsellä tuossa vaiheessa lääkäri totesi viikkoja olevan reilusti vähemmän, n. 5+2, viikkoa myöhemmin löytyi se sykekin. Jostain syystä meidän pojat on saaneet alkunsa loppukierrosta, vaikka säännöllinen kierto on ollut ja limat kaikki ovat muka olleet kierron mukaiset.
 
vieras jatkaa
[QUOTE="vieras";26343361]Mulla ei näkynyt koko sikiötä vielä rv 6+5. Rv 7+5 näkyi sitten sikiö ja syke.

Eli riippunee myös laitteista (ainakaan itse en ole keksinyt mitään muuta syytä omalle kokemukselleni kuin sen, että laitteiden on täynyt olla jotenkin huonot).[/QUOTE]

Ai niin, unohdin laittaa tähän vielä, että raskaus sai alkunsa ivf:llä, eli viikot todellakin tiedettiin tarkkaan. Ja ultraan menin vuotojen takia, alunperin varhaisraskauden ultra oli sovittu 8+0, koska sitä ei nimenomaan haluttu tehdä liian aikaisin (Naistenklinikalta siis sanoivat, että aiemmin ei kannata tulla, jotta ei tule turhia ultria).
 
Mulla oli menkoista laskettuna 7+0 varhaisultrassa.. siellä näkyi hento sikiökaiku ja hidas syke..
Varattiin uusi aika jolloin olisi pitänyt olla 7+4, mutta vastasi viikkoja 6+6.
Kehitystä oli tapahtunut ja sydän löi vahvasti! nuo päivät vastaavat juuri oikein ovulaatiosta laskettuna :)
Tm taustalla niin halusin käydä katsomassa että kaikki on hyvin!

YP & Fantti 9+1 (ultran mukaan)
 
"heips"
Joo kannattaa mennä. Itse menin rv 6+2 ja syke näkyi :) Nyt uudestaan varhaisultra edessä 14.6. Tosin olen tällä kertaa lapsettomuushoidoissa ja siellä hoitoon kuuluu varhaisultra. Viimeksi kävin yksityisellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keskellä Ei Mitään;26344186:
Kiitoksia paljon kaikille vastauksista :)

Taidan mennä sinne ultraan. Ihan jo mielenrauhan vuoksi.

Kannattaisikohan aikaa yrittää siirtää hieman pidemmälle, esim. viikolle 8, ettei tule turhia reissuja, jos vielä ei näykään mitään?
Ainahan se on varmempaa myöhäisimmillä viikoilla sykkeen näkyvyys,mutta maltatko odottaa :)
 
Mä kävin noilla viikoilla, eikä näkynyt sykettä tai juuri muutakaan. Oli ihan kamala tunne sitten :( Pari vkoa myöhemmin sitten näkyi ja kuului onneksi :) Mutta älä mene liian aikaisin. Tietysti jos sulla tuollainen historia takana, on kai vaikea olla menemättä.
 
"Vieras"
Mulle ultraaja sanoi, että viikoilla 6+ pitäisi jo kuulua. Mutta onhnan niitäkin esimerkkejä paljon jossa ei tuolloin ole vielä kuulunut, mutta eiköhän viikolla 7 jo kuitenkin kuulu. Sinuna menisin, itselläni kuului 6+3, ja helpotti kyllä sen jälkeen :).
 

Yhteistyössä