alkuraskauden oireena kuvotus: miten kuvailisit?

Mulla alkoi kp20 tienoilla tuntumaan kuin poskissa ois täytettä, vähän kuin ois lihonut naamasta (vaikka en ole siis lihonut) ja välillä tuntuu erikoiselta suussa (leuat valuu alaspäin, vaikeampi olla suu kiinni). Varsinaisesti ei pahaa oloa.

Muita mahd. oireita: Hajuaisti on ollut herkempi kuin normaalisti (ratikassa haisi mäkkiäruoka vaikka kellään ei sitä näkyvissä). Kohdunnupukka on ylhäällä ja kova. Kuiva kausi meneillään muuten. Vasen kylkiluu kipeenä rinnan alta (ei siis rinta).

Saatan kuvitella tietenkin kaiken, mutta silti oireet herättää toiveet. Vähän ainakin. :)
 
Mä olen ollut kerran oikeasti raskaana ja sit on ollut yksi kohdunulkoinen raskaus, kummassakin hajuaisti herkisty niin että jotkut hajut oikeasti oksetti, valkovuoto oli heti ihan järkyttävää, ruuan jälkeen kuvotti ja ehdoton ykkösoire on ollut tähän asti repäisykivut, niitä mulla tuli kummastakin ennen plussaa.
+ tottakai se naisen tunne että nyt on pulla uunissa. :)

Nää on sellasia mitkä nyt on vaan jotenkin pistäny merkille, onhan toki muutakin voinut olla.
 
OK, kiitos vastauksistanne ;) Entä missä vaiheessa kuvotus on alkanut? Mulla kp 23 tänään (keskivertokierto n 30 päivää, edellinen 28). Viime raskaudessa mikä meni kesken (v. 2001) mulla oli muistaakseeni kuvotusta, oksentelu alkoi vasta plussaamisen jälkeen. Vatsan nippailu oli silloinkin ykkösoire, lisäksi pienestä hengästyminen pienestä ja huimaus. Mutta koska viime raskaudessa valuin verta ja se meni kesken (viikolla 5+6 tai jotain muistaakseeni) mietin että vatsakivut (tosi kovat) johtuivat siitä ettei kaikki ok. Ja että normiraskaudessa vatsakivut ois lievemmät. Ota ja tiedä ;) Plussatuulia kaikille ja itelle ;-)
 

Yhteistyössä