alku raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuleva mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuleva mamma

Vieras
Tein nyt uuden aloituksen laitoin lähes saman tuonne rv pinoon mutta kukaan ei kommentoinut.

Tänään alkaa 9 raskausviikko. Lupasin sillon kun vauvaa yritettiin että jos vaan joskus raskaaksi tulen niin en valita vaikka kuinka kamala on olo. (meillä yritystä kesti 11kk).
Nyt olen hyvin lähellä syömässä sanojani... Milloin oi milloin tämä kesto krapula helpottaa?! Nyt jo 4vk takana, eikä helpota ollenkaan. Nytkin töissä istuessa nieleskelen ja yritän saada edes jotain töitä tehtyä, mutta tämä koneella istuminen tekee vaan olon pahemmaksi mutta vaihtoehtoja ei toimisto työssä ole :(

Tsemppausta, vinkkejä ihan mitä vaan otan vastaan!
Alkaa jo itkuttaa kun on niin kammottava olo. Tunnen itseni jotenkin tosi epäkiitolliseksi kun on näin kamala olo :( Haluan tätä lasta ihan hirveesti mutta tämä olo on niin kamala...

Mulla loppu pahoinvointi siinä 10 rv ->, nyt enää vain silloin tällöin kuvottaa, jos ei ole syönyt tai on kovin väsy. Mulla on töissä koko ajan jotakin hedelmänpaloja, kylmää juotavaa tms tossa käden ulottuvilla! :) Kyllä se helpottaa ja aika menee tosi nopeesti! Kohta huomaat että oho, ei oo oksettanu viikkoon! Tsemppistä!

kyllä sinä saat valittaa :) se ei todellakaan ole mitään helppoa olla raskaana etkä ole epäkiitollinen vaikka sanotkin että ärsyttää ja väsyttää suunnattomasti huono-olosi!
kyllä se helpottaa varmaankin pian. tee vain kaikkea mikä vähänkin helpottaa oloasi! hirveän paljon onnea odotukseen!

:hug: Koita kestää! Mulla on pahoinvointi alkanut vkolla 4 ja jatkunut vkolle16. Jatkuvasti etoo ja vähintään joka toinen pv lentää laattaa... Mutta vkolla 20 en ole enää pahoinvointia muistellut ja loppuraskaus ollut aina iiihanaaaa! :heart:

En osaa antaa mitään vinkkiä, koska mulla ei mikään ole auttanut (kolme raskautta siis takana ja kaikissa sama homma). Mutta lohdutan, että lopussa sua odottaa loistava palkinto kaikesta oksennuksesta ja tuskasta! :heart:

Tsemppiä! :flower:

Lisään vielä: kun söin lähes koko ajan, olo pysyi siedettävänä.

Voi.. pystyn itse niin hyvin samaistumaan sinun tunteeseesi! Itsellä nyt 11+6 ja tällä hetkellä oksennan noin 1-2 kertaa viikossa. Pahoinvointi alkoi heti viikolla 5 ja alkuun oksensin monesti päivässä, iltaan asti. Ja kuvotus on vuorokauden ympäri, helpottaa vähäksi aikaa kun syö jotain. Itsellä helpotusta (huom, ei poista kuvotusta) on tuoneet vesimeloni, mehujää, limpparit (aamuisin vesi ei pysy sisällä), satsumat, hapankorppu. Tai itseasiassa kaikki nämä eivät tuo helpotusta, mutta näitä pystyy syömään.

Itse myös toimistotyössä ja puhaltelen huoneessani tasaiseen tahtiin ja arvon joka menisin vessaan :) Mutta, voimia sinulle ja odotellaan sitä "vireystilan" alkamista =)

Yhteistyössä