Sterilisaatio ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Testistä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Testistä

Vieras
Monen lapsen ja sterilisaation jälkeen (piuhat poikki) tuli kummallinen olo keskikierron jälkeen. Olen aina oirehtinut vahvasti raskauksien alettua jo ennen kuukautisten alkamispäivää, ovulaationi tapahtuu yleensä hyvin hyvin varhain kierrossa.
No niin. Sterilisaatiosta reilu 2 vuotta ja olo ollut tosi outo. Jatkuva vessahätä, palelu ja lämmön nousu. Vaihtelevasti kuvotusta, itkuherkkyys ja muita asioita joista normaalisti ilman sterilisaatiota olisin ollut varma, että raskaus on alkanut.
Kuukautisten pitäisi alkaa parin päivän sisällä, mutta ostin jo testin ja testasin, koska ajattelin etten halua tuhlata moiseen hölynpölyyn ajatuksiani enään ja tiedän, että jos ihme olisi tapahtunut, näkyisi tikussa jo jotain juurikin tuon varhaisen oviksen takia. Olen aina testannut plussani varhain.
Ostin Apteekin Oman testin. Tulin asioilta ja vessahätä oli taas ihan kamala ja kiireessä menin testin tekemään. Katselin tikkua ehkä 3-4 minuuttia ja näin heti haalean vaaleanpunaisen viivan kontrollin lisäksi. Sitten tuli jo hoppu muihin puuhiin ja ajattelin, että kyllä se viiva siihen sitten jääkin jos niikseen on.
Testiajan jälkeen katsoin uudestaan ja olihan se, mutta aavistuksen haaleampana, vaaleanpunertava kyllä, mutta hyvin vaalea.
Toisaalta en odottaisi kummoista (eli vahvaa) viivaa, vaikka tilanteeni olisi normaalikin.

Olen joskus lukenut, että katkaissut piuhat saattaa kasvaa takaisin yhteen tai tehdä uuden kulkureitin munasolulle. Tämä on lukemani mukaan yleisempää kuin klipsien pettäminen ellei ne nyt satu irtoamaan tai löystymään.

No nyt on tietysti kaikesta olosta huolimatta epäluuloisuus päällä.
Tahtoisin kuulla, että voiko tuohon Apteekin Omaan luottaa yhtään? Oli erilainen kun silloin joskus kun sitä olen viimeksi käyttänyt.
Vaihdevuosia tuskin on näkösällä, ikää 32v.
En vaan oikein meinaa uskoa testiä nyt kun se on tehty, vaikka ennen sen tekemistä oireet pistivät vahvasti epäilemään raskautta. Oireet on tallessa edelleen. Ristiriitainen tunne.
Jospa kyseinen testi antaa samanlaisen haalean viivan kaikille tai muillekin ilman, että raskaus olisi ollut kyseessä? =D

Aika toki näyttää varmimmin, mutta olisihan se mukava tietää testin luotettavuudesta.

Aika harvinaista on, että tulee väärä positiivinen tulos mihinkään raskaustestiin. Ne testit reagoi istukkahormoniin jota ei muodostu ellei ole raskaana. Joskus jotkut hormoneihin vaikuttavat lääkkeet voi vääristää tulosta mutta sinuna ottaisin yhteyttä lääkäriin, erityisesti jos raskaus on epämieluisa juttu.

Joo, en minä nyt paniikissa olis. On mulla 5 lasta, mutta 3 vanhinta Jo melko isoja. Terveydentilakin on nyt parempi kuin silloin kun sterilisaatio tehtiin ja juuri silloin se tehtiin huonon tilani takia. Pelkäsin ettei nämä lapsoset saisi pitää äitiään jos vielä raskautuisin ja tilanne olisi pahentunut.
Sen jälkeen multa löytyikin sairaus mikä oli kaikki oireet ym aiheuttanut ja se on nyt hoidossa ja olo suhteellisen hyvä.
Että eiköhän tänne vielä yksi yllärikin mahtuisi syliini. Jännittää silti. ;)
Pitää ostaa uusi testi. Silmiini osui jokin Predictorin testi, joka kaiketi reagoi hyvin varhain. Onko siitä kokemuksia, että onko hyvä?

Ap

Erittäin harvinaista kyllä et sterin jälkeen raskautuisi. Mä luotan digitaalisiin testeihin, niissä ei tarvii arpoa, vaan tulos on selkeä: raskaana tai ei raskaana.

Tuossa päivällä ja siihen tuli sen testiajan sisällä haalean vaaleanpunainen testiviiva. Huippuhaalea, mutta erottaa kyllä, että on värillinen.
Mut ihan kun olisin joskus lukenut, että se on antanut vääriä plussia, juuri sellaisia vaaleita. Apteekissa ei ollut muuta kun se oma ja CB. CB:hen en luota tai siis sillä saa herkästi testiajan mentyä umpeen viivoja, joten siksi valitsin tuon, koska mua saattaisi hämätä kuitenkin testiajan jälkeenkin tulleet viivat. :)

Tuosta kohdun ulkopuolisesta. Eipä sitä voi vielä todeta onko raskaus kohdun sisällä vai ei kun ulkopuolisessakin kohtuun ilmaantuu se pussukka aluksi. Se selviää vasta joskus 6.viikolla ja silloinkin tarvitaan verikokeita ultran lisäksi.
Mulla on muuten yksi ns. Kohdun ulkopuolinen lapsi tuossa vieressä, 12v.
Oltais 8.viikolla kaavittu, mutta en antanut. Syke löytyi siitä viikon päästä ja hyvin vaikeasti, viikot piti silti paikkaansa ja neiti syntyi 37.viikolla.
Eli olen noiden asioiden suhteen maltillinen.

Mut, mut onkos nyt raati sitä mieltä, että sterilisaatio on pettänyt?

Jos nyt ei ajattelisi ollenkaan tuota aiempaa testiä niin luottaisitko Predictoriin? :)

Hyi apua, ei sterilisaatio voi pettää, eihän :O
No joo, joo toki se voi pettä ja onhan naisia siitä huolimatta raskautunut, mutta en kyllä toivo omalle kohdalle.
Tosi hyvä ap että sulle raskaus ei ole katastrofi =)

Mutta voi hurja, harvinaistahan tuo on.

Pienoinen paniikki olisi nyt. Minulle on tehty sterilisaatio 15 v sitten. Perinteisellä leikksusmenetelmällä. Minulla on kolme lasta. Ikää on jo rapiat 42.kuulautiskierto on ollut suht normaali. Nyt kuitenkin jäi välistä. Kaikenmoisia olojakin ollut jotka pisti tekemään raskaustestin. Pc liuskaan tuli mielestäni punertava vaalea viiva . Käsittämätöntä . Voiko se olla edes mahdollista. Oisko enemmin jokin vaihdevuosi hässäkkä ?
Epäsäännöllinen kierto kuuluu kyllä vaihdevuosiin, mutta ei positiivinen testi.