alkon mainokset! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matilda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja silakka:
itselläni on ollut kauhea lapsuus juurikin vanhempani joivat alkoholia. alkaa tekeen oikein pahaa se mainos. itku tulee silmään. mieleen oma lapsuus.

totta, tuo mainos teke pahaa mutta se on hyvä muistutus vanhemmille

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Mä en oikein ymmärrä että kenelle ne on suunnattu. Niille holisteilleko, joiden elämä on tuollaista, ja jotka ei omasta mielestään edes ota paria kaljaa enempää ja kaikki on ok, vai kenelle?

kai sillä on sekä ennaltaehkäisevä vaikustus meille jotka emme juo emmekä tule koskaan juomaan liikaa, ja jos niillä olisi pysäyttävä, ajattelemaan laittava vaikutus niihin jotka juo.

Eli nyt muistatte sitä mainosta kun ostatte sidukoitanne ja vinkkupullojanne.

Mä en oikein ymmärrä että kenelle ne on suunnattu. Niille holisteilleko, joiden elämä on tuollaista, ja jotka ei omasta mielestään edes ota paria kaljaa enempää ja kaikki on ok, vai kenelle?

tuota mä juuri pyörittelin mielessäni.. kai tuo on tarkoitettu ihan kenelle tahansa alkoa käyttävälle vanhemmalle. se mikä omasta mielestä on kohtuukäyttöä eikä tee pahaa kenellekään, voikin olla sen lapsen mielestä eri juttu.

Täällä oli joku aika sitten aiheesta pitkä ketju otsikolla " Olen niin vihainen vanhemmilleni" tms...
Ja sielläkin moni jaksoi puolustella juomistaan lasten läsnäollessa :(

Tarkoitus ei olekkaan välittää positiivista kuvaa, vaan pistää ajattelemaan. Alkon monopolin tehtävä on myös valistaa, tätä viinan perään olevaa kansaa. Mielestäni kyseinen mainos on tyylikäs tapa nostaa kissa pöydälle. Kaikki ei aina ajattele, että vanhempien (pienikin) humalatila saattaa tuntua joistakin lapsista pahalta.

Piiroshahmot, äiti ja lapsi (tyttö) tanssivat, tytön ääni kertoo kuinka hyvä tanssija äiti on ja kuinka kivaa äidin kanssa on tanssia. Pöydällä (tai jossain kuvassa mukana..) on pulloja. Sitten tytön ääni jatkaa '.. Sit äiti halaa ihan liian lujaa, se tuntuu tosi pahalta.' Tai jotain siihen suuntaan. Lapsi jää lattialle istumaan, äiti tanssahtelee pullo eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Miiuska88JKL:
Alkuperäinen kirjoittaja persikkatassu:
Miullei oo telkkaria, niin kertoisko joku, mitä niissä on?

yks o sellane piirros miss laps ja isä leikkii ja sit yh äkkiä isä suuttuu ja juo.. ja lapsi seuraa perässä itkuisena, jotenki näin

ei vaan isillä on kiva nousuhumala päällä ja leikkii lapsen kanssa.sit menee överiksi ja isä suuttuu (menettää humalassa tasapainonsa) ja lähtee pois. lapsi ei ymmärrä mikä isälle tuli.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:

tuota mä juuri pyörittelin mielessäni.. kai tuo on tarkoitettu ihan kenelle tahansa alkoa käyttävälle vanhemmalle. se mikä omasta mielestä on kohtuukäyttöä eikä tee pahaa kenellekään, voikin olla sen lapsen mielestä eri juttu.

Niin joo... Ajattelin taas vaan omalta kantilta, kun mun alkon käyttö on todella minimaalista lasten läsnä ollessa.

niin ja se äiti ja tytär alkon mainos. äiti ja tytär tanssii ja tytöllä on kivaa kunnes äiti on niin humalassa että rutistaa/halaa tyttöö liikaa ja se tyttö sanoo että se tuntuu niin pahalta.

minä en voi katsoa niitä, sillä alan aina itkeä ja huolestua kaikista maailman lapsista nuo mainokset nähtyäni. alkoholi on väärinkäytettynä TODELLA huono asia! :|

Sen mainoksen suunnittelussa on ollut mukana Staksesin asiantuntijaryhmä pitkän linjan päihdetyöntekijöitä, jotka päivittäin näkevät perheitä, joissa lapsia kohdellaan kaltoin viinan takia.

Alkuperäinen kirjoittaja Miiuska88JKL:
Alkuperäinen kirjoittaja persikkatassu:
Miullei oo telkkaria, niin kertoisko joku, mitä niissä on?

yks o sellane piirros miss laps ja isä leikkii ja sit yh äkkiä isä suuttuu ja juo.. ja lapsi seuraa perässä itkuisena, jotenki näin

ei vaan isillä on kiva nousuhumala päällä ja leikkii lapsen kanssa.sit menee överiksi ja isä suuttuu (menettää humalassa tasapainonsa) ja lähtee pois. lapsi ei ymmärrä mikä isälle tuli.

näinhän se oli, kiitos korjauksesta :)

Näin minäkin ymmärrän nämä. Viime kesänä oli radiomainoksia jossa humalainen nainen luki iltasatua. Luulen että olivat samaa sarjaa.

Yhteistyössä