Alkometri näytti lukemia, vaikka mitään alkoa ei..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelijä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelijä?

Vieras
ole nautittu.

Meinaspas tulla kiperä tilanne, kun poliisisetä mieheni pysäytti ratsiassa puhaltamaan, ja mieheni siis puhalsi 0,08 vaikkei ollut juonut mitään alkoholipitoista.
Poliisi tiedusteli vielä onko jotain tullut otettua, johon mieheni primitiivireaktio oli että HÄH? ei todellakaan. Jussina olen viimeksi juonut kaksi kaljaa.

Ja siis tätä ennen mieheni oli syönyt äitini luona kinkkupiirasta ja juonut kahvia. pari tuntia sitä ennen äitini tarjosi ihan eilen tehtyä raparperimehua, hiukan hapanta, mutta ihan raikasta.

Poliisi tämän kuultuaan sanoi, että mahtoi olla hapanta.. siis voiko oikeesti pari tuntia ennen juotu hapan raparperimehu näkyä alkometrissä?

Onko muille käynyt näin?

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Tupakoiko miehesi?
Joku joskus väitti mulle, että tupakointi vähän ennen puhallusta saattaa "vääristää" tuloksen hetkelliseksi - mm. siksi on kuulemma oikeus pyytää uusintapuhallusta vartin päästä.

Totta on =)

Mies ei polta ja ei ollut syönyt sitä ennen mitään missä ois ollut mentholia..
Joskus vuosia sitten mies sanoi poliisille, joka puhallutti, että oli juuri vetänyt röökin (poltti sillon viellä) ja poliisi oli sanonut vaan napakasti, ettei sitä siinä mitata, että antaa puhaltaa nyt vaan. Ja siihen puhalluksen jälkeen sanoi, ettei ne enää näy mittareissa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mies ei polta ja ei ollut syönyt sitä ennen mitään missä ois ollut mentholia..
Joskus vuosia sitten mies sanoi poliisille, joka puhallutti, että oli juuri vetänyt röökin (poltti sillon viellä) ja poliisi oli sanonut vaan napakasti, ettei sitä siinä mitata, että antaa puhaltaa nyt vaan. Ja siihen puhalluksen jälkeen sanoi, ettei ne enää näy mittareissa.

Kyllä ne joskus saattaa näkyä

Siis mies ei ollut juonut mitään muuta kuin äitini tekemän alkoholittoman maitokahvin noin tuntia ennen, ja kahta tuntia tai enemmän ennen sen ehkä alle desin sitä raparperimehua, jonka äitini oli eilen itse keitellyt, ja siinä ei varmastikkaan ollut mitään alkoholia, kun antoi minunkin sitä maistaa, vaikka imetänkin.
Eli ei mitään muuta, ei edes vesilasillista?!

Nyt on pakko painua nukkumaan, mutta koittakaahan selvittää minulle mikä ihme sen tuloksen antoi. Vaikka pienihän tuo oli, mutta mitä se olisi ollut tuntia aiemmin jos kerran jostain sen otti.
Mietin jopa voisko näyttää edellisen puhaltajan tulosta :O

0,08 on aika mitättömän vähän promilleja. Rajakin on 0,4 ja tuo on kaukana siitä.
Jos sen raparperimehun tekemiseen on käytetty hiivaa, niin "viisarin" heilahtaminen voi selittyä sillä. Oisitte kysyny siltä poliisilta miten voi olla mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja papukaijan ruokottomat puheet:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mietin jopa voisko näyttää edellisen puhaltajan tulosta :O

toki voi näyttää, mutta silloin ei mittausta ole tehty ihan oikein.

Mittaaja jättänyt mittarin pilliosan vaihtamatta? :o

tai liian nopea uusi mittaus lukemien jälkeen, tai on jäänyt nollaamatta yms.

Jos alkometriin on jonkin verran aikaisemmin puhaltanut (max puoli tuntia) joku jonka veressä on ollut alkoholia niin se jää siihen mittariin "kummittelemaan". ts kahta humalaista peräkkäin ei voi puhalluttaa, kakkonen saa muuten lisälukemia, eli tulos vääristyy.

Niin tässä on semmonen tilanne että siinä mehussa ei millään voinut olla promilleja, mitään hiivaa siinä ei oltu käytetty. Ja mistä minä tiedän oliko sitä käyttänyt joku muukin, toivottavasti ei. Sitäkään en tiedä oliko kyseessä huonosti kalibroitu mittari, ja että olimmeko vaikka ratsian ensimmäisiä. Mutta kyllä kiinnostais vieläkin tietää mistä ihmeestä se johtui, poliisisetä kun vaikutti kovin vihaiselta, ja vaikealta. kysyimme kyllä, mutta hän sanoi ettei sillä ole merkitystä, lukema oli niin pieni :O että kyllä vähän ihmetyttää..

Rajahan on 0,5 .
Itselläkin näytti kerran 0,15 ja oli kyllä ärsyttävä poliisi.
Olin aikasemmin puhaltanut jo nollat.. Kuulemma tupakka tai kurkkupastilli ei vaikuta.

Yhteistyössä