alkoi niin naurattamaan tää palstalaisten logiikka

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
eilen kerroin, että meinaan vetää perseet olalle illalla. no oli mielipiteitä, että on kauheeta, kun isoäiti menee sellaista tekemään ja osa oli sitä mieltä, että se on jotenkin kauheeta, teki sen kuka hyvänsä. vaikka tekisi sitä harvoin. mutta jos tänne joku pienen vauvan äiti kirjoittaa että lähtee baariin ryyppäämään tai aikoo yleensäki ryypätä jonain lauantaina, niin se onkin sitten jo ihan hyväksyttävää suurimman osan mielestä kun täytyyhän äitinkin saada rentoutua. ja ihminenhän se äitikin on. kyllä se pieni, jopa muutaman viikon tai kuukauden ikäinen pärjää siellä hoidossa. jotenkin ristiriitaista

Sä oot tainnu lukee jotain toista palstaa, kylläpä täällä sataa paskaa niskaan jos erehyt kertoo et vauva menee yöhoitoon sen takia et äiti pääsee ryyppäämään... :laugh:

Musta kyllä vähän tuntuu, että teit sä mitä tahansa niin se on aina väärin, esim. imetys pitkään, kestovaippailu tai kertisvaippailu, lapsen opettaminen tuttiin jne. Teit sä noista asioista minkä valinnan tahansa niin aina on joku asia väärin ja toinen tapa parempi, se nyt vaan ilmeisesti on tän palstan tyyli.

No veditkös perseet? mites ilta meni? :) :saint:

Perseet olalle?:confused:
Sehän vois vaikka tarkoittaa sitä että kuljettaa lasta olkapäillään?

*olkien kohautus*

Mihin sun arvokkuutes on kadonnut nainen?!?:attn:
Sun pitää kiristää nutturaa ja kutoa kiikkustuolissa sukkaa, eikä remuta yöaikaan kylillä.
Korkeintaan siinä kymppiuutisia katsellessa naukata tilkka konjakkia sydänlääkkeeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;23495835:
Musta kyllä vähän tuntuu, että teit sä mitä tahansa niin se on aina väärin, esim. imetys pitkään, kestovaippailu tai kertisvaippailu, lapsen opettaminen tuttiin jne. Teit sä noista asioista minkä valinnan tahansa niin aina on joku asia väärin ja toinen tapa parempi, se nyt vaan ilmeisesti on tän palstan tyyli.

No veditkös perseet? mites ilta meni? :) :saint:
ei kun se ilta on tänään ja sekin täytyy tarkkaan harkita, että uskaltaako edes aloittaa. voi olla yöllä kurjaa poittaa lehmiä siinä tilassa, kun näyttää siltä, että vois vaikka pari kappaletta poikia.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23495838:
Perseet olalle?:confused:
Sehän vois vaikka tarkoittaa sitä että kuljettaa lasta olkapäillään?

*olkien kohautus*

Mihin sun arvokkuutes on kadonnut nainen?!?:attn:
Sun pitää kiristää nutturaa ja kutoa kiikkustuolissa sukkaa, eikä remuta yöaikaan kylillä.
Korkeintaan siinä kymppiuutisia katsellessa naukata tilkka konjakkia sydänlääkkeeksi.

niin ja se huivi pitää olla sidottu sinne leuan alle kiinni tiukalla solmulla

ja kesällä mut leimattiin alkoholistiksi, kun satuin kertomaan, kun asiasta tietämättömänä menin kauppaan ja ajattelin samalla ostaa sauna siiderin itselleni ja miehelle. mutta en sitä saanut kun kello ei ollut vielä yhdeksää. oli muistaakseni viittä vaille. en tiennyt koko asiasta, enkä siitä, että se on niin tarkkaa touhua. ja mä sain alkoholistin leiman tuon takia, kun kaksi siideriä olisin ostanut, ja olin vielä etuajassa sitä hakemassa

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23495934:
ja kesällä mut leimattiin alkoholistiksi, kun satuin kertomaan, kun asiasta tietämättömänä menin kauppaan ja ajattelin samalla ostaa sauna siiderin itselleni ja miehelle. mutta en sitä saanut kun kello ei ollut vielä yhdeksää. oli muistaakseni viittä vaille. en tiennyt koko asiasta, enkä siitä, että se on niin tarkkaa touhua. ja mä sain alkoholistin leiman tuon takia, kun kaksi siideriä olisin ostanut, ja olin vielä etuajassa sitä hakemassa

Mä muista ton "keskustelun" :D Sähän oot alkkis, kun sun oli PAKKO saada ne siiderit, normaali ihminen olis pystynyt olemaan ilman, ja mitä kaikkee siinä olikaan...

Mäkin olen tänään menossa "parille", mut sellanen kutina että ei se pariin jää... Ja hei, MÄKIN olen isoäiti :O Ja mun nuorin lapsenikin on vasta 5 vuotias :O Että toinen alkkis täällä. Mä oon jo niin paatunut alkkis, että jopa tiedän ettei kaupasta saa alkoholia ennen yhdeksää...

Mä muista ton "keskustelun" :D Sähän oot alkkis, kun sun oli PAKKO saada ne siiderit, normaali ihminen olis pystynyt olemaan ilman, ja mitä kaikkee siinä olikaan...

Mäkin olen tänään menossa "parille", mut sellanen kutina että ei se pariin jää... Ja hei, MÄKIN olen isoäiti :O Ja mun nuorin lapsenikin on vasta 5 vuotias :O Että toinen alkkis täällä. Mä oon jo niin paatunut alkkis, että jopa tiedän ettei kaupasta saa alkoholia ennen yhdeksää...
juu noin se keskusteli meni. pitäisköhän meidän alkaa hakeutumaan jonnekkin alkoholiparantolaan:laugh:

Niin ja sitä ei sovi unohtaa, että isien on ihan luvallista mennä ryyppäämään ja olla krapulassa lapsen synttäreillä ja muutenkaan ei saa rajoittaa miehen menemisiä. Mutta annas olla, jos äiti samaa tahtoisi tehdä! Hyi-hyi, se tuomitaan heti...

[QUOTE="mä";23495822]Niin ja sä olet 100% varma, että samat ihmiset kommentoivat noihin eri ketjuihin?[/QUOTE]

niinpä. kyllä mun hyväksyvä kommentti menis ainakin isoäidille, ei vauvan äidille

Tää palsta on niin ristiriitainen paikka.
-jos kerrot että juot pari kaljaa olet alkoholisti
-jos kerrot ettet juo olet tekopyhä jolla ei ole elämää
-jos kerrot että juot kun lapsi on vauva olet parantumaton
-saunakalja tarkoittaa auttamattomasti alkoholistia koska se pitää saada joka perjantai
-jos lähdet bilettämään ja isi jää lasten kanssa kotiin olet huono äiti eihän äidit käy bilettämässä !!!
tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin..

Mutta mikä kumma logiikka usealla suomalaisella on siinä ettei osata juoda muutakun kännitarkoituksessa? Eli ei otata muutamaa vaan aina täytyy olla määränpäänä perseet olalle... Miksi? Itse otan joskus, mutta ei sen juomisen tarkoituksena ole vetää lärvit. Otan hyvässä seurassa muutaman ja joskus vielä muutaman lisää mutta en päätä jo kotona että vedän perseet ja sitten kaksin käsin juon alkoholia...Mistä teillä on edes rahaa pistää 200-300euroa illassa kapakkaan?

juominen on meillä tabu, edelleen, harva suomalainen osaa juoda ns. sivistyneesti, en ole osannut minäkään aikoinani, muutama vuosi sitten oli paha vaihe päällä, mikään ei riittänyt... syitä on varmasti ihmisillä monia, vedotaan vapaa-aikaan, rentoutumiseen, nalkuttavaan puolisoon, rasittavaan työhön, on juhlia ja kissanristiäisiä... ja minä join tekosyyllä "niin rankka työ, ettei tarpeeksi rankkaa huvia olekaan"... onneksi paremmin asiat nykyään...

Yhteistyössä