alkoi niin naurattamaan tää palstalaisten logiikka

Mutta mikä kumma logiikka usealla suomalaisella on siinä ettei osata juoda muutakun kännitarkoituksessa? Eli ei otata muutamaa vaan aina täytyy olla määränpäänä perseet olalle... Miksi? Itse otan joskus, mutta ei sen juomisen tarkoituksena ole vetää lärvit. Otan hyvässä seurassa muutaman ja joskus vielä muutaman lisää mutta en päätä jo kotona että vedän perseet ja sitten kaksin käsin juon alkoholia...Mistä teillä on edes rahaa pistää 200-300euroa illassa kapakkaan?

No jos käy baarissa vaan kerran vuoteen, niin kaipa tuohon nyt varaa on. Eikä mulla ainakaan noin paljon baariin mene, oletko kuullut pohjien otosta? :)

Jos ei muuten juo ollenkaan, saako kerran-pari vuodessa vetää kunnon kännit? Miksi silloin pitäisi ottaa sivistyneesti muutama?

Mutta mikä kumma logiikka usealla suomalaisella on siinä ettei osata juoda muutakun kännitarkoituksessa? Eli ei otata muutamaa vaan aina täytyy olla määränpäänä perseet olalle... Miksi? Itse otan joskus, mutta ei sen juomisen tarkoituksena ole vetää lärvit. Otan hyvässä seurassa muutaman ja joskus vielä muutaman lisää mutta en päätä jo kotona että vedän perseet ja sitten kaksin käsin juon alkoholia...Mistä teillä on edes rahaa pistää 200-300euroa illassa kapakkaan?

Aika paljon saa 200-300 eurolla juoda :D

Mä aika harvoin missään baareissa käyn joten kyllä se on aika varmaa jos sellaseen oon lähdössä niin juon itseni humalaan.Ja ihan vaan sen takia että se on kivaa :D
Kesällä tulee enemmän sitten käytyä terasseilla ihan vaan muutamalla vaikka arki-iltana ja mökillä tulee usein juotua muutama lasi viiniä tms. Mutta jotenkin mulla ei tuu talvella juotua alkoholia paitsi sitten niinä iltoina kun on lähdössä kunnolla juhlimaan.Kesällä on enemmän tunnelmaa.

siis, en sanonut ettei saa juoda perseet vaan että miksi tekee niin?? En oikeesti ymmärrä mitä kivaa on olla perseet, kuola valuu, ei näe, on ehkä paha olo, oksentelee jne puhumattakaan seuraavan päivän kankkusesta... Että mikä siinä on niin hienoo? Ja kuinka moni käyttäytyy ok kun on tuhannen päissään?
ja tosta rahasta..olin töissä baarissa ja monelta meni illassa 200-300 euroa juomiseen.

Niin ja sen verran vielä että kyllä siellä ulkomaillakin lähdetään välillä ihan vaan juopottelemaan ettei se mikään pelkkä suomalaisten tapa ole ;)

Ja mun mielestä Suomessa vaan alkoholi ei kuulu sellaseen seurustelukulttuuriin..Kun mun sukulaisilla Sveitsissä tarjotaan vieraille lasi viiniä niin täällä tarjotaan kuppi kahvia.

Jaa, kyllä mä pystyn juomaan vain muutaman. Tai olemaan juomatta kokonaan. Joskus vaan on niin kiva vetää perseet olalle, yleensä se tapahtuu ihan vahingossa ex-tempore. Jos päättää etukäteen että lähtee vetämään perseet, niin takuulla ei maistu kuin pari ja on muutenkin tylsää. Ja vaikka vetäisin kaksin käsin, niin en todellakaan saa kulumaan 200-300 euroa :O

siis, en sanonut ettei saa juoda perseet vaan että miksi tekee niin?? En oikeesti ymmärrä mitä kivaa on olla perseet, kuola valuu, ei näe, on ehkä paha olo, oksentelee jne puhumattakaan seuraavan päivän kankkusesta... Että mikä siinä on niin hienoo? Ja kuinka moni käyttäytyy ok kun on tuhannen päissään?
ja tosta rahasta..olin töissä baarissa ja monelta meni illassa 200-300 euroa juomiseen.

Kuola valuu eikä näe mitään:laugh: Ai kauheeta, toivottavasti mulla ei kuola valu... Ei kukaan ole ainakaan ikinä huomauttanut. Ja näen perskännissä ihan yhtä huonosti kuin selvinpäinkin. Jos tulee paha olo, lopetan juomisen ja lähden kotiin. Enkä riitele ja rähise kännissä, eihän siinä ois mitään hauskaa. En myöskään kaatuile tai örvellä puskissa housut kintuissa. En petä miestäni panemalla jotain randomeita baarin vessassa. En vilauttele tissejä tanssilattialla. Joskus seuraavana päivänä on tuhannen kankkunen ja katuu syvästi että pitikin taas. Mut sellasta se on, ei siihen kuole ja muutamassa päivässä on taas parempi kuin uusi :D

Okei no jos sun mielestä "perseet" tarkoittaa tota niin en mä nyt niin kännissä koskaan ole :D
Ei mulla kännissä koskaan ole paha olo,näen ihan hyvin,en oksentele jne. Ja käyttäydyn ihan hyvin,enkä muista edes milloin oisin tehnyt viimeksi jotain mistä ois tullut seuraavana päivänä morkkikset.Noi sun luettelemat jutut kuuluu ehkä sellasille kenellä nyt on elmässsä jotain muitakin ongelmia ja ylensä miehille..
Itse olin just viime viikonloppuna yhdellä keikalla ja mulla meni sinne baariin noin 50e rahaa ja siitäkin 15e oli pääsylipun hinta.

[QUOTE="vieras";23496219]No jos käy baarissa vaan kerran vuoteen, niin kaipa tuohon nyt varaa on. Eikä mulla ainakaan noin paljon baariin mene, oletko kuullut pohjien otosta? :)

Jos ei muuten juo ollenkaan, saako kerran-pari vuodessa vetää kunnon kännit? Miksi silloin pitäisi ottaa sivistyneesti muutama?[/QUOTE]

mä en ymmärrä miten baartiin saa uppoamaan parikolme sataa. mulla menee joku satanen kun käyn baarissa. ja siihen sataseen mahtuu taksikyydit narikkaliput yms. ja voin sanoa, että ´sillä saa myös sen perskännin

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23495811:
eilen kerroin, että meinaan vetää perseet olalle illalla. no oli mielipiteitä, että on kauheeta, kun isoäiti menee sellaista tekemään ja osa oli sitä mieltä, että se on jotenkin kauheeta, teki sen kuka hyvänsä. vaikka tekisi sitä harvoin. mutta jos tänne joku pienen vauvan äiti kirjoittaa että lähtee baariin ryyppäämään tai aikoo yleensäki ryypätä jonain lauantaina, niin se onkin sitten jo ihan hyväksyttävää suurimman osan mielestä kun täytyyhän äitinkin saada rentoutua. ja ihminenhän se äitikin on. kyllä se pieni, jopa muutaman viikon tai kuukauden ikäinen pärjää siellä hoidossa. jotenkin ristiriitaista

Tämähän kertoo vaan palstan ikäjakaumasta. Pienten vauvojen äitien ryyppäämisen ja vauvojen hoitoonviemisen hyväksyvät vain ne, jotka harrastavat sitä itse ja hakevat sille palstalla hyväksyntää. Miten he voisivat viedä lapsen hoitoon isoäidille, jos se mummo on itse ryypyllä ;)...maailma on mätä.

[QUOTE="Tiina";23496484]Tämähän kertoo vaan palstan ikäjakaumasta. Pienten vauvojen äitien ryyppäämisen ja vauvojen hoitoonviemisen hyväksyvät vain ne, jotka harrastavat sitä itse ja hakevat sille palstalla hyväksyntää. Miten he voisivat viedä lapsen hoitoon isoäidille, jos se mummo on itse ryypyllä ;)...maailma on mätä.[/QUOTE]

Itse olen aikuinen jo ja "ryypännyt" viimeksi opiskeluaikoina, jolloin se oli ihan coolia. Käyn toki ulkona edelleen, mutta olen ihan iskussa seuraavana päivänä.

no niin, eli olen baarityössä nähnyt miten monet prinsessat muuttuu valomerkin aikaan juuri niiksi örveltäjiksi. Ovat niin kännissä että meikit niin ja näin, vieraat miehet kourii eikä osa edes tajua sitä, jotkut hienohelmat kiroilee minkä kerkiää, ovat hukanneet narikkalippunsa jne... Siis monet ovat todella surkean näköisiä vaikka niin freesinä tulleet bailaan... Ihan hirveessä kännissä loppuillan, oksentelee ja juuri pysyvät ehkä pystyssä. Ei todellakaan kaunista katseltavaa. Joo ja miehet monesti ovat todellakin myös perseet olalla, mutta naisissa se jotenkin näkyy niin selvästi, varsinkin niissä jotka niin hienoina ja koppavina tulee baariin ja on niin surkean näköisiä eikä osaa käyttäytyä ollenkaan kun ilta etenee. Ei kaikki vaan ne jotka tosiaan vetävä perseet.

no niin, eli olen baarityössä nähnyt miten monet prinsessat muuttuu valomerkin aikaan juuri niiksi örveltäjiksi. Ovat niin kännissä että meikit niin ja näin, vieraat miehet kourii eikä osa edes tajua sitä, jotkut hienohelmat kiroilee minkä kerkiää, ovat hukanneet narikkalippunsa jne... Siis monet ovat todella surkean näköisiä vaikka niin freesinä tulleet bailaan... Ihan hirveessä kännissä loppuillan, oksentelee ja juuri pysyvät ehkä pystyssä. Ei todellakaan kaunista katseltavaa. Joo ja miehet monesti ovat todellakin myös perseet olalla, mutta naisissa se jotenkin näkyy niin selvästi, varsinkin niissä jotka niin hienoina ja koppavina tulee baariin ja on niin surkean näköisiä eikä osaa käyttäytyä ollenkaan kun ilta etenee. Ei kaikki vaan ne jotka tosiaan vetävä perseet.

tää multa on kyllä vielä kokematta, että menis oksentelun puolelle ja ettei pystyssä pysyisi. kuinkahan paljon siihen oikeen pitää ryypätä, että joutuu moiseen kuntoon

[QUOTE="Tiina";23496484]Tämähän kertoo vaan palstan ikäjakaumasta. Pienten vauvojen äitien ryyppäämisen ja vauvojen hoitoonviemisen hyväksyvät vain ne, jotka harrastavat sitä itse ja hakevat sille palstalla hyväksyntää. Miten he voisivat viedä lapsen hoitoon isoäidille, jos se mummo on itse ryypyllä ;)...maailma on mätä.[/QUOTE]

Niin, jos sattuu osumaan samalle illalle mummon ja äidin ryyppyilta, niin ehkä se vauvan isukki sitten voi olla lapsensa kanssa ;) Vaikka eihän kait tälläsillä ihmisillä ole edes tietoa siitä, kuka sen vauvan isä on....

Niin, jos sattuu osumaan samalle illalle mummon ja äidin ryyppyilta, niin ehkä se vauvan isukki sitten voi olla lapsensa kanssa ;) Vaikka eihän kait tälläsillä ihmisillä ole edes tietoa siitä, kuka sen vauvan isä on....

No ei voi pysyä laskuissa mukana, kun sen Penan ja Martin välillä oli kuitenkin vaan muutama tunti. Ja kun mekko oli sit jo valmiiksi korvissa, niin menihän se Mauri siinä samalla. Et tossahan noit vaihtoehtoi.

Yhteistyössä