alkoholittomat häät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naimisiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Valitettavasti suurin osa suomalaisista ovat humalahakuisia juojia ja näin se vain on, että kännissä örveltäminen on osa suomalaista kulttuuria. Itse pidin sen verran pienet häät, jonne kutsuin vain henkilöt joiden tiesin osaavan käyttäytyä vielä 'ruokajuomien' jälkeenkin.

Olen ollut yksissä alkoholittomissa häissä, joissa tunnelma oli ihan kiva, mutta hieno ruoka olisi kyllä ansainnut kaverikseen lasillisen viiniä. Humalaa en itsekään halua, mutta ruokajuomana viini tuo ateriaan juhlavuutta ja korostaa makuja tavalla joihin kotikalja ja mehu ei vaan pysty... En siis olisi kaivannut mitään muuta kuin lasillisen viiniä ruoan kanssa, ei kohtuutonta mielestäni.

kuten sanoin meillä pienen budjetin häät joissa ei ole hienoa ruokatarjoilua vaan lähinnä sitä voileipäkakku, suolanen piirakka osastoa.. eli lähinnä kahvipöytätarjoilu. vihkiminen ei tapahdu samana päivänä eli ketään ei istuteta kauaa kirkossa ja pidetä sitten ruoatta. ihan vaan siis pienet juhlat pidämme naimisiin menomme kunniaksi.

[QUOTE="vieras";23278353]no ei oo kellään meidän suvussa mitään ongelmia alkoholin kanssa :O eikös lapset aina pelkää kännisiä aikuisia. ite ainakin pelkäsin. ja lähinnä kavereiden häissä olen ollut ja nähnyt että oli suku mikä tahansa niin känniörveltämiseksi se menee jos sitä juotavaa niin paljon tarjolla on.[/QUOTE]

No ok, kirjoitetaan sitten että en muista olleeni sellaisissa häissä joissa KUKAAN olisi ollut kännissä.

[QUOTE="ap";23278393]kuten sanoin meillä pienen budjetin häät joissa ei ole hienoa ruokatarjoilua vaan lähinnä sitä voileipäkakku, suolanen piirakka osastoa.. eli lähinnä kahvipöytätarjoilu. vihkiminen ei tapahdu samana päivänä eli ketään ei istuteta kauaa kirkossa ja pidetä sitten ruoatta. ihan vaan siis pienet juhlat pidämme naimisiin menomme kunniaksi.[/QUOTE]

Sitä suuremmalla syyllä ihmettelen miksi olet mainostanut häitänne alkoholittomina.

Alkuperäinen kirjoittaja Eemin äiti-87*;23278371:
Meil oli täysin alkoholittomat ja lihattomat/ kalattomat, just meiän näköset ihanat häät. :heart: :heart: :)

kuulostaa sellasilta häiltä joissa olisin viihtynyt :) aina jokapaikassa tarjotaan sitä punasta lihaa jota en syö, sit saa aina jokasta salattiakin kattella tarkasti ettei joku kinkku pääse yllättämään :D tollanen kasvisruoka olis ihana :)

[QUOTE="ap";23278393]kuten sanoin meillä pienen budjetin häät joissa ei ole hienoa ruokatarjoilua vaan lähinnä sitä voileipäkakku, suolanen piirakka osastoa.. eli lähinnä kahvipöytätarjoilu. vihkiminen ei tapahdu samana päivänä eli ketään ei istuteta kauaa kirkossa ja pidetä sitten ruoatta. ihan vaan siis pienet juhlat pidämme naimisiin menomme kunniaksi.[/QUOTE]

Jos teillä on kotona kahvitus, niin miksi siinä pitäisi alkoholia olla?

[QUOTE="ap";23278427]mä oon ollut vaan sellasissa häissä joissa loppuillan on lähes kaikki olleet tuhdissa humalassa :)[/QUOTE]

Pitäisiköhän sinun vaihtaa välillä "piirejä"...? Niin näkisit että muunlaisiakin häitä on.
Onneksi en ole itse ollut tuollaisissa häissä. Tai sitten olen ymmärtänyt poistua ajoissa :)

[QUOTE="vieras";23278418]Sitä suuremmalla syyllä ihmettelen miksi olet mainostanut häitänne alkoholittomina.[/QUOTE]

en mä sanois sitä mainostamiseks jos muutaman ihmisen kanssa olen hääsuunnitelmista jutellut ja tuo on tullut esiin ja sitä on ihmetelty. aloin vaan miettiä että pitäskö sitä sitten mainostaa ettei kukaan joudu pettymään.. luulin että mut tuntevat ihmiset pitää itsestään selvyytenä että niistä ei tule mitkään ryyppäjäiset

[QUOTE="ap";23278485]en mä sanois sitä mainostamiseks jos muutaman ihmisen kanssa olen hääsuunnitelmista jutellut ja tuo on tullut esiin ja sitä on ihmetelty. aloin vaan miettiä että pitäskö sitä sitten mainostaa ettei kukaan joudu pettymään.. luulin että mut tuntevat ihmiset pitää itsestään selvyytenä että niistä ei tule mitkään ryyppäjäiset[/QUOTE]

varaudu siihen että käsilaukuissa ja auton takakonteissa on niitä omia pulloja :(

[QUOTE="ap";23278422]kuulostaa sellasilta häiltä joissa olisin viihtynyt :) aina jokapaikassa tarjotaan sitä punasta lihaa jota en syö, sit saa aina jokasta salattiakin kattella tarkasti ettei joku kinkku pääse yllättämään :D tollanen kasvisruoka olis ihana :)[/QUOTE]

Ollaan saatu tosi paljon kehuja, joten varmaan säki oisit viihtyny meiän häiss. :)

Meidän häissä tarjoiltiin ruoan kanssa viiniä. Kukaan ei vetänyt päätä täyteen tai humaltunut.
Puolet ei juonut ollenkaan, koska olivat autolla liikenteessä.

Joten, ei se ole niin musta-valkoista, että joko vieraat vetää pään täyteen tai sitten on alkoholittomat kokonaan..

Pääasia, että varoitat. Mä meinaan itse ehkä järkyttyisin, jos ei mitään alkoholia olisi tarjolla. Taisin muuten yksissä sellaisissa häissä olla. Ja oli tosi kivaa kyllä.
Miehet kävi välillä vähän "autoa korjaamassa". ..ja taisin minäkin siellä piipahtaa.

Pääasia, että varoitat. Mä meinaan itse ehkä järkyttyisin, jos ei mitään alkoholia olisi tarjolla. Taisin muuten yksissä sellaisissa häissä olla. Ja oli tosi kivaa kyllä.
Miehet kävi välillä vähän "autoa korjaamassa". ..ja taisin minäkin siellä piipahtaa.

Olipa järkyttävää :D
Onneksi oli takakonttiviinaa, ei tarvinnut olla kuivin suin. Mehu ja alkoholiton booli on varmaan tosi lässyä ja noloa?

[QUOTE="Rumpnisse";23278722]Meidän häissä tarjoiltiin ruoan kanssa viiniä. Kukaan ei vetänyt päätä täyteen tai humaltunut.
Puolet ei juonut ollenkaan, koska olivat autolla liikenteessä.

Joten, ei se ole niin musta-valkoista, että joko vieraat vetää pään täyteen tai sitten on alkoholittomat kokonaan..[/QUOTE]

Meillä oli alkoholiton alkumalja, mutta ruuan kanssa viiniä ja kahvin kanssa konjakkia, ja loppuillasta (meillä tosin ns. hääillallinen eli ei juhlittu läpi yön) boolia. Alkoholittomia juomia oli myös limsasta meidän itse tekemään mehuun. Kukaan ei ollut kännissä, mutta toisaalta ei tuttavapiiriin örveltäjiä kuulukaan.

[QUOTE="ap";23278485]en mä sanois sitä mainostamiseks jos muutaman ihmisen kanssa olen hääsuunnitelmista jutellut ja tuo on tullut esiin ja sitä on ihmetelty. aloin vaan miettiä että pitäskö sitä sitten mainostaa ettei kukaan joudu pettymään.. luulin että mut tuntevat ihmiset pitää itsestään selvyytenä että niistä ei tule mitkään ryyppäjäiset[/QUOTE]

Mun mielestäni siinä välissäkin on aika paljon tilaa, että onko häät ryyppäjäiset vai sitten täysin alkoholittomat. Jos esim. ruoan kanssa on viiniä, ei se tee häistä vielä ryyppäjäisiä ellei sitten häävieraissa ole paljon alkoholiongelmaisia ihmisiä.

Mutta tottakai te voitte pitää juuri sellaiset häät kuin haluatte. Ja jos todella tiedätte että vieraissanne on paljon/vaikeita alkoholisteja voi olla oikein hyvä idea, että alkoholitarjoilua ei ole lainkaan.

Minulle ei tullut mieleenkään, että häissä olisi pitänyt tarjota alkoholia :O sitä ei siis ollut. En tiedä, oliko ihmisille pettymys. Ihan sama, itselläni oli kivaa omissa häissäni :D

Ei ole ole väliä, onko alkoholi ruokajuomana tai muuten. Samaa ainetta se on oli nimitys mikä tahansa.

Samaa mieltä :D
Ja monkos mamma on käynyt laivan buffassa syömässä, ette sitten ole kiinnittäneet huomiota kuinka se juomahana (viinit-olut) vetää puoleensa useammin kuin se itse buffan ruoka puoli, kyllä näille monellekin saisi laivalla olla vain juomabuffa sillä hyvä jos yhden ruokalautasellisen vetää edes ruokaa, mutta juomaa sitäkin enemmän.

Kerran olimme matkalla Tallinnaan ja siinä vieressä oli pitkä pöytä varattuna jollekin konferenssi tyypeille, oli rouvat niin hienona ja miehet puku päällä jne.
Siinä nähtiin kuinka hienot sivistyneet ihmiset vetää ruoka buffaa, niin sen yhden lautasen. Mutta sitäkin enemmän he juoksi buffan juomahanoissa kiinne tai tilasi suoraan pöytään pulloja ja ei se niiden kävely kovinkaan suorassa enään mennyt kun heidän ruokailu oli ohitse ;)

Mun mielestä viinit ja ehkä jälkkärikonjakki/calvados kuuluu häihin. Ne ovat aikuisten ihmisten seurustelujuomia ja viini ruoan kanssa luo juhlavan tunnelman, jos olet kuullut ruoan ja viinin liitosta.*Se on eri asia kuin känniin juottaminen. Ja sitä paitsi häät on sen aikuisen parin juhla eikä mikään lastenkarkelo.

Ei olisi tullut mieleenkään tarjota pelkkää maitoa, mehua ja vettä. Eivät ole juhlajuomia, ainakaan meille. Mut ihan mistä tykkää ja jokainen tosiaan tekee juhlistaan sellaiset kuin tahtoo.

Mä tahtoisin joskus häissä viiniä ruoan kanssa. Tähän asti kaikissa häissä, joissa olen ollut, on ollut ruokajuomana vain vesi/maito/mehu. Alkumaljat on kyllä juotu, ja ruoan ja kahvin jälkeen on sitten tullut boolitarjoilu ja bändi alkanut soittaa. Itse nauttisin paljon boolia enemmän siitä, että saisin ruoan kanssa juoda lasillisen tai kaksi viiniä.

Yhteistyössä