Alkoholiton Nikolai olut, antaisitko lapsesi juoda sitä? esim. limukkana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Tuli mieleen, kun raskaana ollessa join sitä muutaman kerran mökillä saunan jälkeen ja esikoinen halusi maistaa. Ensin olin että ei, mutta sitten mietin, että mikäs siinä kun alkoholia on tasan 0%. Lapsi maistoi ja tykkäsi... Ostaisitko lapsellesi sitä?

En ostaisi, se on olutta ei limppaa. Miksi opettaisin pienelle lapselle, että lapsen oluenjuominen on ok? Miksi totuttaisin lapsen oluen makuun? Maistaminen on ok, mut sit sanoisin että olut on aikuisten juoma.

Alkuperäinen kirjoittaja Pöllötöllötin;23452266:
No miksei. Limustahan se menee. En nää tossa mitään ihmeellistä. Onhan niitä vähäalkoholisia siidereitäkin, joita monet lapset juo ja niissä nyt sentään ON alkoholia

Ohhoh. Millaisissa piireissä pyörit, kun mielestäsi monet lapset juovat alkoholittomia siidereitä? Itse en tiedä ainoatakaan lasta, joka niitä siais hörppiä.

En ostaisi lapselle alkoholitonta olutta vaan mieluummin limsan.

Niin, kinkkinen kysymys.. itse en juo oluita, niin ei tule ostettua maistiaisiksi edes sitä alkoholitonta. Ja sit toisaalta, on meidän lapset ainakin joskus juoneet sitä 0,7 promilleista päärynäsiideriä kun anoppi on tarjonnut. Liekö edes tajunnut, että siinä on alkoholia..?

En. Mikä tää holiton-siideri-olut-linja oikein on tänä iltana? Olut, siideri ja viini on aikuisten juomia, oli niissä alkoholia tai ei. Lasten "drinkkejä" meillä on mehu, maito ja vesi :D

[QUOTE="Jenis";23452373]En. Mikä tää holiton-siideri-olut-linja oikein on tänä iltana? Olut, siideri ja viini on aikuisten juomia, oli niissä alkoholia tai ei. Lasten "drinkkejä" meillä on mehu, maito ja vesi :D[/QUOTE]
Mitäpä mahtaa olla alkoholiton viini? Taitaa löytyä tuolta mainitsemaltasi lasten drinkkilistalta.

Simasta menee maha ruikulille, jos ei ole ehtinyt tekeytyä. Tai jos on liikaa hiivaa.
Lisäksi siinä on aika lailla sokeria, ei ole kovin terveellistä. Tosin siinä ei ole natriumglutamaattia eikä nitriittejä.

En varmasti :laugh: kassalla: "Joo, tässä on tytön iltapullot, ja tässä iskän, mie otan sitten tätä light-limpparia."

Oluet ei ole mielestäni lasten juomia, edes alkoholittomana :)

kunnon palstalainenhan tarjoaa lapsilleen vaan alkoholitonta simaa:whistle:
(viittaa takavuosien ketjuun, jossa simastakin saatin alkoholiton jossain ketjussa, kun tarpeeksi väänneettin)
No niinpä tietenkin. Alkoholi, tuo suuri saatana :D Mahtaa olla monelle fanaattiselle alkoholinpaheksujalle kova paikka tajuta, että on juottanut sitä joka vappu lapselleen. Pieniä määriä, granted.

[QUOTE="Jenis";23452425]No se on viiniä, jossa ei ole alkoholia :D Mm. eräässä fiinissä ravintolassa mulle sitä tarjottiin, kun tarjoilija huomasi mun olevan 9. kk:lla raskaana. Siitä en ole perillä miten viinistä alkoholi poistuu tai poistetaan.[/QUOTE]
Mitä käytännön eroa alkoholittomalla viinillä ja rypälemehulla on? Viiniseuralaisetkin (yllättäen) tulleet siihen tulokseen, että pahuksen vähän. Alkoholittomat viinit mehumaisia | Kuningaskuluttaja

[QUOTE="Jenis";23452493]No maku nyt ainakin. Ja nimi :D

Mä en käytä "juustomaisia kasvisrasvatuotteita" enkä "alkoholittomia siidereitä", vaan juustoa ja siideriä. Lapsille taas ei saa siideriä tarjota, joten juovat mehua. Ihan mehu-nimistä mehua.[/QUOTE]
Ookei.. Joku logiikka tässä nyt varmaan on taustalla. Tuote ei siis sovellu lapsille, jos sillä on aikuisille tarkotettujen alkoholijuomien nimi? Omenalimsa hyvä, alkoholiton siideri paha?

Ookei.. Joku logiikka tässä nyt varmaan on taustalla. Tuote ei siis sovellu lapsille, jos sillä on aikuisille tarkotettujen alkoholijuomien nimi? Omenalimsa hyvä, alkoholiton siideri paha?

Tässä on kaksiteräinen logiikka ;) 1. En tajua miksi tuotteesta pitää poistaa sille ominainen piirre - alkoholiton viini nyt on vähän contradiction in terms, kun viini ei ois viiniä ilman sitä alkoholia. 2. En tajua miksi lapsille pitää tarjota ehdoin tahdoin lisää portteja aikuisten maailmaan. Miksi lapsen pitäisi juoda siideriä tai viiniä, alkoholilla tai ilman? Eikö niillä oikeesti oo ihan riittävästi energiajuomaa, lisäainetta ja muuta paskaa tarjolla jo nyt?

Ja viittaan siis tuohon otsikkoon. Miksi lapsen pitäisi juoda olutta "limukkana"?

Yhteistyössä