Alkoholiton alkumalja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iitaliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minkä makuista? hinta? Mistä saa?

Meille pitopalvelu valmisti, mutta monet tekevät myös itse. Nyt en aineita muista, mutta mustaviinimarjan lehtiä liotetaan nesteessä makua antamaan.
Halpaa ja hyvää, ei mitään makeeta litkua ja menee vauvasta vaariin.

Koitan jos löytäisin sen ohjeen.

Toi pommac on yksi vaihtoehto.. Itse en juo alkoholia kuin todellä harvoin ja vähän ja bestmankin on täysin raitis, Lapsiakin vieraina sekä yksi oma ja suurin osa vieraista on autolla.

Tuoreita tai pakastettuja mustaherukan lehtiä tai kuivattuja
sokeria
sitruunaa kuorineen
sitruunan mehua
herneen kokoinen pala hiivaa

Tarjoillaan 3-4 pvän kuluttua.

Lisää googlella.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Omenamehua ja vissyä siihen joukkoon.

Tuo Louhisaaren juoma vastaa jotakuinkin simaa.

Hyvin valmistettuna huonattavasti raikkaampaa ja "kevyempää" kun sima. Värikin miellyttävämpi.

Huonoakin olen saanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaiken takana on nainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Omenamehua ja vissyä siihen joukkoon.

Tuo Louhisaaren juoma vastaa jotakuinkin simaa.

Hyvin valmistettuna huonattavasti raikkaampaa ja "kevyempää" kun sima. Värikin miellyttävämpi.

Huonoakin olen saanut.

Minä tykkään tehdä sen version, missä on viinimarjanlehtiä, vettä, sokeria ja sitruunahappoa. SItä ei siis käytetä ollenkaan. Tarkoitus tehdä nyt sitä pakastimeen odottamaan nimiäisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tarkoitus olis tarjota kaikille alkoholiton..........

NO onpas tylsät bileet!
Onneksi ei tullut kutsua!

Hauskaa voi pitää ilman viinaakin ja jokainen tyylillää. Meillä näin. Myynnissä on alkoholipitoisia juomia jokainen haluava voi ostaa, mutta alkumalja on alkoholiton. Ja onneks ystävät on huippu tyyppejä ihan selvinpäin :) eikä tylsiä.....

Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Kerran olen tarjonnut sellaista, jossa karpalo-viinirypälemehua ja vichyä. Se oli kauniin vaaleanpunainen väriltään ja kivan raikas, ei ollenkaan makea.

Nyt minä sen keksin, kiitos sinun viestin:) Keitän pakastimesta puolukat mehuksi lisään vichyä ja se on siinä! Meillä on väreinä valkea ja punainen ja juomasta tulis punaista eikä olis imelää. Kiitos sinulle ihana ihminen :)

Yhteistyössä