Alkoholisti mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nainen 42
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nainen 42

Vieras
Onko kellään kokemuksia alkoholisti miehestä ja raitistumisesta.Onnistuuko koskaan,vai pitäisikö luovuttaa.Olen aivan yksin tän asian kanssa.Asumme omissa asunnoissa,sillä yhteen en ole uskaltanut muuttaa.Yhteisiä ystäviäkään ei ole,sillä silloin kun mies ryyppää,soittelee ja sekoilee tuntemani ihmiset läpi ja solvaa minua.Pelkään,että keksii sekoilla vielä työpaikallekkin.Olen ihan loppu.

älä hyvä ihminen vain muuta yhteen sen miehen kanssa. Nyt hänellä on sentään selviäkin ja ilmeisesti miellyttäviä kausia, mutta usko pois, vain sen takia, että nyt täytyy vielä pinnistää. Jos muutatte yhteen, alkaa totaalinen alamäki.

Mies terrorisoi sinua jo eristämällä sinut kavereistasi. Kun lopulta olet ihan yksin, tarjoutuu hän muuttamaan sinun luoksesi, seuraksi. Sitten saat olla ihan yksin hänen kanssaan! Selvät kaudet häviävät ja ryyppääminen pahenee. Mies vaikuttaa väkivaltaisuuteen taipuvaiselta, koska haukkuu kavereitasi. Milloin tulee ekaa kertaa nyrkistä? Sitten se pyytää anteeksi ja sanoo, että viina tekee hänestä sellaisen. Sinä tuet viinasta pääsemistä ja mies lopettaa, ja romahtaa, lopettaa taas, romahtaa taas.. Miehen selvinä kausina kuuntelet miehen anteeksipyyntöjä ja pelkäät seuraavaa romahdusta.

Usko pois, yksinkin on parempi kuin tuollaisen kanssa. Sitäpaitsi silloin sinulle jää ainakin ystävät!

Sehän täs juuri onkin hankalaa,ettei minulla ole sellaisia ystäviä,jotka lähtis raflaan kanssani,et tapaisin edes muita.Ja tuntuu,et tässä iässä kaikilla vapailla miehillä on alkoholiongelma.

Eikö niitä alkoholiongelmaisia just löydäkin kapakasta? Hae muualta. Voihan sitä harrastaa vaikka mitä mikä itseä kiinnostaa. Jos sieltä löytyy hyvä mies, niin sitten löytyy. Jos ei, niin onhan sentään parempi olla yksinkin kuin jonkun hullun kanssa yhteisessä helvetissä, vai?

Kai raflassa voi käydä yksinkin. Suosittelen sinulle edes muutaman kerran käyntiä Al-Anon-vertaisryhmissä. Toivottavasti toimiva ryhmä löytyy läheltä kotia tai työpaikkaa.

Et saa Elleissä kunnollisia neuvoja alkoholismi-ongelmaan. Se on nähnyt vuosien saatossa Elleissä pyöriessä.

www.al-anon.fi löytyy enemmän tietoa.

Jäin sinun ikäisenä ""lehdellä soittamaan"" aviomiehen seottua lopullisesti viinan takia.

Kikka menehtyi viinan takia. Naisetkin sortuvat elon tiellä.

50+ palstalla joku nainen haluaa neuvoa miehen valinnassa. Hänellä on kaksi melko mukiin menevää miestä kierroksissa.

Minä en tuollaisia neuvoja kysele Elleissä. Olen täysin raivoraitis ja pysyn miehistä visusti erossa.

Elämä on nykyään kuin silkkiä vaan.

Kiitti vinkistä,nyt taas sapettaa niin paljon!!Kavereil on oma elämänsä vkl.Kävin yksin jouluostoksilla,ostin ruokaa niin paljon,et teen niitä nyt ja laitan pakkaseen...Et selviin tästä kuusta ja saan näin jatkossakin näyttää,et elintaso ei ole laskenut...Exälle,jonka kans olin 20v ja jolle en tehny lasta,kun petti niin paljon ja hankki rahat epärehellisesti -silloin.Nyt pyyhkii firma hyvin,on lapsi,vaimo.Minä otin ton juopon miehen,jonka ka esitän,et kaikki on hyvin,kun exäl on kytköksii mul töihin,mist saan kuulla vihjailui koko ajan.Ja juoppo sekoilee aina exälle,kun sekoilu alkaa...Voi v.Tätäkin elämää.

Yhteistyössä