Alkoholismista

10.04.2008
419
0
16
Onko muita jokka on sitä mieltä että alkoholismi ei ole sairaus vaan ihmisen omaa heikkoutta? Mielestäni nykyään hyysätään alkoholisteja liikaa sillä varjolla että se on muka sairaus. olen läheltä kattonu alkoholsitin elämää ja vasta jälkeenpäin tajunnu ettei se mitään muuta ole ko omaa tyhmyyttä ja heikoutta..

Jos ihminen on fyysisesti ja psyykkisesti riippuvainen alkoholista, niin eikös se silloin ole enemmänkin sairaus kuin omaa tyhmyttä? Ei ihmiset juodessaa ajattele ryhtyvänsä alkoholistiksi, kunnes eräänä päivänä sellaisia ovat.

Alkuperäinen kirjoittaja äitikompleksi:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
olenpa kuullut kun alkoholisti-setäni puolustelee juomistaan lauseella "minä olen vain sairas".. itse en näe sitä sairautena.

juuri tää mullaki ärsyttää...ja sen varjolla voi käyttäytyä miten vain ja kyllä kakki ymmärtää ko sehän on sairaus...hohoi...

Ei tietenkään kenenkään tarvitse hyväksyä ja ymmärtää. Tuokin käytös kuuluu siihen alkoholismiin.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
olenpa kuullut kun alkoholisti-setäni puolustelee juomistaan lauseella "minä olen vain sairas".. itse en näe sitä sairautena.

No mikäs se sit on?

eikö se oo aika tyhmää juoda sillä verukkeella että "on vaan sairas"..

Ei kun se juo koska sairastaa alkoholismia.

Alkuperäinen kirjoittaja äitikompleksi:
omaa tyhmyyttä ja heikoutta

Kyseessä on synnynnäinen alttius tietylle riippuvuudelle - näkyvänä oireena on juuri tuo "heikkous".

Useimmat ihmiset pystyvät vastustamaan kaikkia mielihyvää tuottavia asioita, kuten syömistä, humaltumista ja lisääntymistä (tietyn varauksin). Joillekin houkutuksen vastustaminen on keskimääräistä vaikeampaa - ovat tässä mielessä poikkeavia, eli yleisen määritelmän mukaan sairaita.

Yhteistyössä