Alkoholin käyttä ja lasten haku päiväkodista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lasillisesta punaviiniä ei kyllä tule siihen kuntoon ettei useamman tunnin päästä voisi lapsia hakea. Tai jos tulee, niin tietää varmaan tämän itse, eikä sitten juo sitä lasillistakaan. Eihän tää nyt niin hankalaa ole.

Kyllä olen joskus työlounaalla (toimittajan tarjoamana) juonut lasin punaviiniä, eikä sitä ole mitenkään outona pidetty. Tosin mulla ei silloin ollut lapsia, mutta samahan se on jos meet sitten sen punkkulasin jälkeen töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitä ihmeen merkitystä sillä on, mitä mieltä päiväkodissa ollaan siitä, että käytän kohtuudella alkoholia?

Niin, hyvä kysymys. Itse kuitenkin sanoit, että sulla on puntarissa tuo päiväkodin saama kuva vs. työpaikan samaa kuva sinusta alkoholinkäyttäjänä, eli ilmeisesti sekä päiväkodin että työpaikan mielipiteellä on sulle merkitystä.

Jep, miksi työkavereiden näkemys olisi vähempiarvoinen... niiden kanssahan minä kaikki päivät vietän.

Mitä ihmeen merkitystä sillä on, mitä mieltä päiväkodissa ollaan siitä, että käytän kohtuudella alkoholia?

Niin, hyvä kysymys. Itse kuitenkin sanoit, että sulla on puntarissa tuo päiväkodin saama kuva vs. työpaikan samaa kuva sinusta alkoholinkäyttäjänä, eli ilmeisesti sekä päiväkodin että työpaikan mielipiteellä on sulle merkitystä.

Jep, miksi työkavereiden näkemys olisi vähempiarvoinen... niiden kanssahan minä kaikki päivät vietän.

Siis ootko sinä nyt tosissasi ihan? :D Eiköhän sun kannattaisi miettiä, mikä sun oma näkemys on - voiko lounaalla juoda lasin viiniä vai ei - ja sitten toimia sen mukaan? Kuinka "nuori" sinä oikein olet?

Alkuperäinen kirjoittaja VIERAS:
Onkosun itsetunt todella niin nollassa,ettet pysty sanomaan, ettet ota alkoholia??????

Ei tää nyt ole mikään itsetuntokysymys. Jos on tarkoitus nauttia ja rentoutua yhdessä ja tarjolla on myös viiniä, niin kyllä silloin on ihan normaalia ottaa myös se lasillinen tai pari... ja näin myös olen toiminut, paitsi jos olen ollut raskaana.

Alkuperäinen kirjoittaja en:
joisi yhtään alkoholia jos joutuisin hakemaan lapset päiväkodista. minkä kuvan antaa jos äiti haiskahtaa alkoholille vaikka ei olisi lasillista enempää juonut?

No sepä se, tässä kun on puntarissa juurikin nämä kaksi asiaa:
1) Minkä kuvan antaa päiväkodilla äiti, joka on nauttinut lasin tai pari viiniä?
2) Minkä kuvan antaa työpaikalla nuori nainen, joka ei koske alkoholiin?

1. vastaus : ehkä hieman huonon kuvan, riippuu tietenkin alkoholin määrästä. Mutta lasillinen tuskin aihettaa yhtään mitään kuvaa sinusta mihinkän suuntaan.
2. vastaus : työpaikan nuori nainen joka ei juo alkoholia tai ehkä yhden lasillisen, antaa kuvan vastuullisesta nuoresta äidistä joka osaa ajatella omilla aivoillaan !

Siis ootko sinä nyt tosissasi ihan? :D Eiköhän sun kannattaisi miettiä, mikä sun oma näkemys on - voiko lounaalla juoda lasin viiniä vai ei - ja sitten toimia sen mukaan? Kuinka "nuori" sinä oikein olet?

Nimimerkki "en" tämän muiden mielipiteen merkityksen nosti alunperin esille... Minua ei sinänsä muiden mielipiteet kiinnosta, paitsi, jos päiväkodinhoitajien mielipide voi johtaa joihinkin lapsia vahingoittaviin toimiin. Työpaikalla toimisin mieluiten niin kuin aina ennenkin, siis kohtuudella alkoholia juhlan kunniaksi.

Ei voi kun taas ihmetella tata tekopyhyyden maaraa Suomessa, mita tulee alkoholiin. Oletteko nyt tosissanne etta ap ei voisi juoda paria lasia viinia juhlissaan? Minka ihmeen takia ei?

Taalla Espanjassa jaisi kaikki lapset hakematta koska lounaalla usein ruokajuomana on viini. Mita silla on muuten valia juodaanko se viini paivas- tai ilta-aikaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ei voi kun taas ihmetella tata tekopyhyyden maaraa Suomessa, mita tulee alkoholiin. Oletteko nyt tosissanne etta ap ei voisi juoda paria lasia viinia juhlissaan? Minka ihmeen takia ei?

Taalla Espanjassa jaisi kaikki lapset hakematta koska lounaalla usein ruokajuomana on viini. Mita silla on muuten valia juodaanko se viini paivas- tai ilta-aikaan?

Hei kiitti vinkistä. Pyydänkin pirskeistä korkkaamattoman pullon evääksi ja korkataan se miehen kanssa kotona päivällisellä, lapsille maitoa... parempi? ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Hei kiitti vinkistä. Pyydänkin pirskeistä korkkaamattoman pullon evääksi ja korkataan se miehen kanssa kotona päivällisellä, lapsille maitoa... parempi? ;)

Ilmeisesti se ilta-aika on hyvaksytympi ajankohta Suomessa ;), joten hyva idea.

No ei ne siella pk:ssa varmaan puhalluttamaan rupea, etta ihan niin paljon voit juoda etta kaytos on viela normaalia (useamman lasillisen).

Aina yhta viihdyttavia nama alkoholikeskustelut :D.

60-kiloisella naisella yksi alkoholiannos (aka 1plo olutta, 1 lasi viiniä tai 4cl väkeviä) palaa noin 1,5 tunnissa. Eli lasi viiniä tai glögiä pari tuntia ennen lasten hakemista on täysin ok. Tai kaksi lasia neljä tuntia ennen hakemista.

Itse voisin yhden lasin juoda punkkua ruoan kanssa.
Enempää ei edes tekisi ieli kun on lapset haettavana ja hoidettavana. Omituiset juhlat teillä jos loppuvat noin ennen iltaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hjkfefj:
Enempää ei edes tekisi ieli kun on lapset haettavana ja hoidettavana. Omituiset juhlat teillä jos loppuvat noin ennen iltaa.

Miksi ne ovat mielestäsi omituiset? Voiko juhlat olla vaan ilta-aikaan? Kivahan se on että saa työaikana juhlia.

Alkuperäinen kirjoittaja Lis:

Miksi ne ovat mielestäsi omituiset? Voiko juhlat olla vaan ilta-aikaan? Kivahan se on että saa työaikana juhlia.

On kait se kiva, mutta, itse rentoutuisin paremmin jos tietäisin ettei lapsia tarvitse hoitaa ja voi olla iltaan asti.

Alkuperäinen kirjoittaja wjdqijde:
Alkuperäinen kirjoittaja Lis:

On kait se kiva, mutta, itse rentoutuisin paremmin jos tietäisin ettei lapsia tarvitse hoitaa ja voi olla iltaan asti.

Totta, mutta kyllä pari lasillista voi juoda hyvällä omallatunnolla.

Ilmoittelen vaan meidän tilanteesta huolestuneille, että juhlat ovat tänään, alkavat tunnin päästä. Ja kävikin niin, että isä hakee lapset päiväkodista. Minä liityn perheeni seuraan vasta kotona, joten voinen nauttia juhlista kaikkine tarjoiluineen ;-)

Yhteistyössä