alkoholin käyttä alkuraskaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja al
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

al

Vieras
Heippa!

Olen miettinyt tätä asiaa jo kauan enkä löydä mistään oikein selkeää vastausta... Liekö sellaista sitten olemassakaan. Eli kuinka vaarallista tai peruuttamatonta tuhoa sikiölle aiheuttaa kännit tai parit silloin kun ei vielä tiedä olvansa raskaana. Itelläni on nimittäin sellainen tilanne, että luulen olevani raskaana (menkat myöhässä ym. testiä en vielä ole tehnyt) ja nyt pelottaa että olen vaurioittanut sikiön!

Tarkoitus ei siis ollut saada lasta, mutta olen todella iloinen jos nyt olen raskaana. Olimme avon kanssa lomareissulla ja siellä tuli kännättyä parina päivänä ihan kunnolla ja joka päivä otettiin pari tms. Kuinka todennäköistä on saada sairas lapsi tämän takia?

Jotkut sanovat että tuo ihan alkuraskaus on kaikista kriittisin ja jotkut (esim. lääkärini) sanoi että maailma olisi täynnä sairaita ihmisiä jos kaikki sikiöt olisivat samassa tilanteessa vaurioituneet.l Mitä te olette mieltä/tiedätte?!

En haluaisi tähän maailmaan sairasta lasta, joten jos sikiö on nyt ""pilalla"" niin minun on harkittava aborttia vaikka se minut itseni murtaisikin... :(

Minulle on lääkäri sanonut, kun jouduin käyttämään yskänlääkettä jota ei saa raskaana ollessa käyttää, että ei ole sikiölle vaaraa sellaisesta niin kauan kun ei tiedä olevansa raskaana. (silloin oli siis mahdollisuus siihen.) Sama henkilö sanoi, että kyllähän sitä monet vetää perseet olallekin välillä ja sitten testaavatkin plussaa jonkin ajan kuluttua. Kuulemma sikiö (tai se alkio) itse korjaa itsensä niin kauan, kunnes odottaja tietää odottavansa. Ymmärsin, että tässä olisi kyse ajasta suunnilleen menkkojen oletettuun ajankohtaan asti ja vähän päälle...

no hienoa jos en ole totaalisesti osannut hommaa ryssiä! :) Mua on vaan peloteltu niiiiiin paljon siitä alkoholin vaarasta raskaudessa että pelkään kamalasti että jotain olisi tapahtunut... Mutta jos ei enää nyt sitten pulloon koske niin kaikki pitäisi olla ok..? Tota verenkiertojuttua en tosiaan edes tiennyt. Kiitoksiä! Mieli parani kummasti! :)

Pari viikkoa hedelmöityksestä alkio käyttää ravinnokseen ruskuaispussia, koska istukka ei ole ehtinyt muodostua. Eli ei ole mitään hätää ennenkuin kuukautiset ovat myöhässä.

Yhteistyössä