Alkoholin käytöstä ja kuinka kukin kokee onko jokin määrä paljon vai ei

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Kun joidenkin mielestä on ihan ok vetää esim. lomalla joka päivä muutama pullo kaljaa. Mäyris päivässä ei ole mitään. Juodaan joka päivä vähän vaikka seuraavana päivänä pitäisi töihin. Jne.

Siis sehän on kylmä tosiasia, että vaikka kuinka nuo ihmiset vakuuttelisivat ittellensä ja muille, että ei se määrä nyt niin paljon ole eikä siitä haittaa ole, niin kyllähän siitä vain haittaa on. Kyllä siinä elimistö kärsii, kun joka päivä pitää kitata jotakin. Eikä muka ole ongelmaa, mutta eipä sitten olla kuitenkaan juomatta pidempää aikaa.

Jokaisella on näköjään omat käsityksensä alkoholista, mutta ei ne terveydelliset haitat mihinkään katoa.

Miä voin ihan avoimesti myöntää, et mulla on alko-onkelma
Sen takia vaikee ruveta kellekkään valistamaan, mikä on liikaa ja mikä ei

Eikös se naisilla ole yli 16 annosta viikossa, niin on suurkuluttaja

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Miä voin ihan avoimesti myöntää, et mulla on alko-onkelma
Sen takia vaikee ruveta kellekkään valistamaan, mikä on liikaa ja mikä ei

Eikös se naisilla ole yli 16 annosta viikossa, niin on suurkuluttaja

Samoin =)

Kai ton pitäisi hieman riippua painostakin.

Jos mä rytkäisen 16 annosta kahdessa erässä, olen umpihumalassa kahdesti viikossa. Musta seon aika paljon.

Tosin jos juon siitä viisi annosta, yhden joka arki-ilta, jää viikonlopulle kohtuullisemmin ja ei se kuulostakaan niin pahalta. :xmas:

Eihän ne katoa juu.
Mun mielestä esim. voidaan jonkun sortin "ongelmasta" puhua kun miehen isä ja veli säntäsivät jouluna heti pullot avaamaan kun sisälle pääsivät.
Ja siinä illan mittaan kului niin viiniä, olutta kuin konjakkiakin.
Ja heillehän se on "vain" tapa.
Mut ilmankaan eivät näköjään voi olla.

Alkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:
paljon on yksi annos?? 0.33 vai 0.5 :D

0.33 olut tai siideri ja sitten joku määrä viiniä tai viinaa, en muista paljonko..

Käsittääkseni esim. 1 annos alkoholia päivässä ei ylitä sitä rajaa, että olisi terveydelle haitallista. Tosin itse en usko, että alkoholi olisi minkään suuruisissa määrissä hyödyllistäkään eli parempi olla ilman ;)

Ongelma se on silloin, kun ei voi olla ottamatta. Siis ei voi kieltäytyä vaikka mikä olisi. Pari pulloa olutta joka päivä on mun mielestä jo... outoa.

Ja se, että sanoo tarvitsevansa alkoa rentoutuakseen, on outoa myös.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Ongelma se on silloin, kun ei voi olla ottamatta. Siis ei voi kieltäytyä vaikka mikä olisi. Pari pulloa olutta joka päivä on mun mielestä jo... outoa.

Ja se, että sanoo tarvitsevansa alkoa rentoutuakseen, on outoa myös.

Mulle sanoi yks nuori nainen muutama vuosi sitten, että hän ottaa pari kolme kaljaa, että saa nukuttua paremmin. :o

Sama juttu ylipainon kanssa. Ei sekään ole tervettä, mutta jotkut kokevat että ei oma ylipaino ole paha juttu.

Ylipaino kuin ylipaino.

Se on kun on hlökohtaisista jutuista kyse, niin tottakai sitä jokainen kokee omansa eri tavalla kuin joku ulkopuolinen.

Yhteistyössä