Bessie
Itseäni ärsyttää ja loukkaa se, että illanistujaisissa eräät henkilöt saattavat tyrkyttää ja väkisin kaataa lasiini alkoholia. En tee juomattomuudestani / vähäisestä juomisestani numeroa, vaan minulla saattaa olla viinilasi edessäni, josta hitaasti siemailen napostelun yhteydessä. Illan aikana saatan juoda 2-4 annosta. Erityisen loukkaavaksi tämän tekee se, että henkilö, jota olen pitänyt parhaana ystävänäni ja joka tietää, että minulla on masentuneisuuteen taipumusta (mikä on yksi syy etten halua ryypätä), tyrkyttää eniten viinaa ja kännipäissään suorastaan huutaa minun olevan tylsä kun en juo enää kuten ennen muinoin. Ikää kuitenkin meillä on jo yli 30. En edes usein käy hänen kanssaan ulkona ja nämä muutamat kerrat ovat suorastaan uuvuttavia tuon tyrkytyksen takia. Muut tuttavani taas eivät edellisissä pikkujouluissa juurikaan kiinnittäneet huomiota siihen kuinka monta annosta olin juonut, sillä juttu luisti ja hauskaa kuitenkin oli. Ilmeisesti en sitten jaksanut näytellä tarpeeksi hyvin humalaista ystäväni mielestä Olin vain noissa tilanteessa hiljaa ja yritin siirtää keskustelua ja huomiota muualle, sillä tiedän ettei väittely ja suuttuminen ainakaan kannata. On se kumma tämä sosiaalinen paine juomiseen myös aikuisten keskuudessa.