Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Perhe-elämä
alkoholi
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="hikkahik, post: 5043460"]</p><p>\[quote="03.08.2006 klo 08:21 Mies myöskin kirjoitti"</p><p></p><p>Tuo, että tunnet menneesi naimisiin vääristä syistä on tietystikin ongelma samoin kuin läheisriippuvuus ja miehesi mustasukkaisuus! Siinä on monta ongelmaa ja vielä aikalailla hankalia ongelmia. Kyllä noita asioita olisi syytä käydä käsittelemässä jonkin ulkopuolisen avustuksella, varsinkin kun miehelläsi tuntuu olevan kommunikoinnissa hankaluus. Nuo on kuitenkin alkoholista riippumattomia ongelmia ja ei pidä sotkea niitä siihen.</p><p>----</p><p></p><p></p><p>Niinpä, kyllähän tässä on aikaa puheille pääsyyn odoteltu jo muutama kuukausi. On harmi, että jonot ovat niin pitkät, että siinä vaiheessa kun apua lopulta saa, niin itse on jo niin puhki koko tilanteeseen, ettei oikein jaksaisí mitään tehdä. Saapa nähdä, suostuuko mies lähtemään terapiaan edes mukaan,vai tuleeko siitäkin vain minun projektini. Tosin sittenhän tietää, että turha yrittääkään mitään.</p><p></p><p>---</p><p>Tuohon puoleentoista koriin viikossa minun on hankala ottaa kantaa, kun se tuntuu olevan hyvin yksilöllistä miten se vaikuttaa (minulle tuo on yhden illan juoma määrä jos juon (tai tuon alkoholi määrä, kun juon vain väkeviä)).</p><p>---</p><p></p><p>Oh hoh, no ei ole sinullakaan aina ihan kohtuudessa tuo käyttö. No, tuokin määrä olisi ok, jos se olisi vain SILLOIN TÄLLÖIN. Mutta kun se todella on JOKA VIIKKO. On ihan tutkittu juttu, että tuo määrä alkoholia jatkuvassa käytössä on jo vaarallista terveydelle (suurkulutuksen raja on 24 annosta/vko) ja kyllä sillä rahallakin jo muutakin ostaisi, mitä kaljaan menee (ei nimittäin todellakaan mitään varakkaita olla). Ja kun siinä tuppaa käymään niin, että kun jatkuvasti lipittää, niin sietokyky kasvaa. Jos nyt menee tuon verran, niin miten vuoden päästä? Siihen samaan "rentoutuneeseen" olotilaan päästäkseen tarvii koko ajan enemmän. Siitä syntyy riippuvuus ja siinä on se sudenkuoppa, jonka rentoutusjuopottelu sisällään pitää. Ja tätä tarkoitan kun kirjoitin jo aiemmin, että mielestäni juopottelua ei voi pitää kovin harmittomana harrastuksena. Kyllä sitä saa selityksiä ja syitä keksiä vaikka kuinka paljon, mutta totuus on mitä on vaikka voissa keittäisi: alkoholi on terveydelle vaarallinen (liikaa käytettynä) ja riippuvuutta aiheuttava aine. Jos se sitten on harrastus7rentoutumiskeino, niin onpahan vaan aika riskaabeli rentoutumiskeino!</p><p></p><p>--</p><p>Kyllä lapset sen voivat oppia, että alkoholi kuuluu normaaliin elämään, mutta toki lasten nähden ei saisi olla kovin pahassa kunnossa ja esim. sammua lattialle(ainakaan kovin usein). On syytä mennä muualle juomaan, jos juo niin reippaasti, että noin pääsee käymään.</p><p>--</p><p></p><p>En nyt ihan tarkalleen tiedä, mitä tarkoitat lauseella, että kyllä lapset voivat oppia että alkoholi kuuluu normaaliin elämään. Totta kai alkoholi kuuluu MYÖS normaaliin elämään. Se on nautintoaine, viinilasi illallisella, juhliessa enemmänkin. Mutta en soisi lapseni oppivan sitä esimerkkiä, että alkoholi on VÄLTTÄMÄTTÖMYYS joka viikonloppu ja pikkulauantai (eli keskiviikko-ilta), että ainoa keino rentoutua, viettää viikonloppuiltaa on juominen. käytöstavat opitaan kotoa (ja tietysti6valitettavasti muualtakin). Jos isukki juo joka pe-la-su-ilta, niin mitä veikkaat, minkä tavan se lapselle opettaa? Onko sinulla lapsia? Haluatko heidän oppivan, että puolitoista koria kaljaa viikonloppuna on ok? Jos haluat, niin anteeksi nyt, mutta olen huolissani mahdollisista lapsistasi ja heidän tulevaisuudestaan. Jos lapsi aloittaa alkoholinkäytön nuorena, on vaara, että hänen aivonsa ovat höttöä jo ennen keski-ikää. Alkoholi tuhoaa aivosoluja, totuus joka lienee kaikkien tiedossa. Sekö on tulevaisuus, jonka haluat lapsillesi?</p><p></p><p>Kyllä minäkin olisin iloinen, jos mieheni todella lähtisi muualle juomaan, ettei tarvitsisi sitä vanhan viinan lemua aamulla haistella.No, onneksi noin itse asiassa käy aika harvoin meillä, että mies sammuu lattialle tai on räkäkännissä lasten nähden (jotain positiivista!), lähinnä se oli yleinen esimerkki, koska tässäkin viestiketjussa on niitä perheitä, että mies toikkaroi lasten nähden jne.</p><p></p><p>--</p><p>Jos sinusta tuntuu, että teillä ei miehesi kanssa ole tulevaisuutta ja jos rakkauskin alkaa olla hävinnyt, niin kyllä se aika selkeästi näyttää siltä että peli on menetetty ja kun noita ongelmiakin on aika reippaasti... Ei se silti alkoholin syy ole. </p><p>--</p><p></p><p>No, minähän kirjoitinkin, että olen päässyt jo sen vaiheen yli, että syytäisin kaikesta alkoholia!! Mutta ihan turha yrittääkään väittää, ettei alkoholi ole vain viaton aine (juu ja tähän väliin kommentoit, että mutta miehethän sen päätöksen käytöstään tekevät, niin tekevät. Mutta kyllä sekin litku olisi minun puolestani saanut jäädä keksimättä). Kyllä tästäkin viestiketjusta näkee, että alkoholi aiheuttaa paljon surua ja murhetta. Ja lieneekö syynä se, että niin monet miehet ajattelevat kuten sinä (tämähän on vain harrastus) ja niin monet vaimot kuten minä. Totuus on vaan sekin, että kuten yksikin tässä juuri kirjoitti ja kuten minäkin olen kirjoittanut, että juopotteluharrastus ei ole vain miehen asia, vaan vaikuttaa koko perheeseen. Ja jos viikonloppuyönä tulee vaikka lähtö päivystykseen, niin eipä sitä niin vaan mies olekaan ajokunnossa. Tai jos sunnuntaiaamuna tuttava soittaa, että tuletteko kylään, niin ei voi kuin vastata että ei voi tulla, kun mies ei ole ajokunnossa. Sinä olet ajattelutapoinesi itsekäs, oletko huomannut sitä? En minä purnaa mieheni enkä toisten miesten juopottelusta vain itseni takia, vaan myös lasten ja koko perheen takia!</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="hikkahik, post: 5043460"] \[quote="03.08.2006 klo 08:21 Mies myöskin kirjoitti" Tuo, että tunnet menneesi naimisiin vääristä syistä on tietystikin ongelma samoin kuin läheisriippuvuus ja miehesi mustasukkaisuus! Siinä on monta ongelmaa ja vielä aikalailla hankalia ongelmia. Kyllä noita asioita olisi syytä käydä käsittelemässä jonkin ulkopuolisen avustuksella, varsinkin kun miehelläsi tuntuu olevan kommunikoinnissa hankaluus. Nuo on kuitenkin alkoholista riippumattomia ongelmia ja ei pidä sotkea niitä siihen. ---- Niinpä, kyllähän tässä on aikaa puheille pääsyyn odoteltu jo muutama kuukausi. On harmi, että jonot ovat niin pitkät, että siinä vaiheessa kun apua lopulta saa, niin itse on jo niin puhki koko tilanteeseen, ettei oikein jaksaisí mitään tehdä. Saapa nähdä, suostuuko mies lähtemään terapiaan edes mukaan,vai tuleeko siitäkin vain minun projektini. Tosin sittenhän tietää, että turha yrittääkään mitään. --- Tuohon puoleentoista koriin viikossa minun on hankala ottaa kantaa, kun se tuntuu olevan hyvin yksilöllistä miten se vaikuttaa (minulle tuo on yhden illan juoma määrä jos juon (tai tuon alkoholi määrä, kun juon vain väkeviä)). --- Oh hoh, no ei ole sinullakaan aina ihan kohtuudessa tuo käyttö. No, tuokin määrä olisi ok, jos se olisi vain SILLOIN TÄLLÖIN. Mutta kun se todella on JOKA VIIKKO. On ihan tutkittu juttu, että tuo määrä alkoholia jatkuvassa käytössä on jo vaarallista terveydelle (suurkulutuksen raja on 24 annosta/vko) ja kyllä sillä rahallakin jo muutakin ostaisi, mitä kaljaan menee (ei nimittäin todellakaan mitään varakkaita olla). Ja kun siinä tuppaa käymään niin, että kun jatkuvasti lipittää, niin sietokyky kasvaa. Jos nyt menee tuon verran, niin miten vuoden päästä? Siihen samaan "rentoutuneeseen" olotilaan päästäkseen tarvii koko ajan enemmän. Siitä syntyy riippuvuus ja siinä on se sudenkuoppa, jonka rentoutusjuopottelu sisällään pitää. Ja tätä tarkoitan kun kirjoitin jo aiemmin, että mielestäni juopottelua ei voi pitää kovin harmittomana harrastuksena. Kyllä sitä saa selityksiä ja syitä keksiä vaikka kuinka paljon, mutta totuus on mitä on vaikka voissa keittäisi: alkoholi on terveydelle vaarallinen (liikaa käytettynä) ja riippuvuutta aiheuttava aine. Jos se sitten on harrastus7rentoutumiskeino, niin onpahan vaan aika riskaabeli rentoutumiskeino! -- Kyllä lapset sen voivat oppia, että alkoholi kuuluu normaaliin elämään, mutta toki lasten nähden ei saisi olla kovin pahassa kunnossa ja esim. sammua lattialle(ainakaan kovin usein). On syytä mennä muualle juomaan, jos juo niin reippaasti, että noin pääsee käymään. -- En nyt ihan tarkalleen tiedä, mitä tarkoitat lauseella, että kyllä lapset voivat oppia että alkoholi kuuluu normaaliin elämään. Totta kai alkoholi kuuluu MYÖS normaaliin elämään. Se on nautintoaine, viinilasi illallisella, juhliessa enemmänkin. Mutta en soisi lapseni oppivan sitä esimerkkiä, että alkoholi on VÄLTTÄMÄTTÖMYYS joka viikonloppu ja pikkulauantai (eli keskiviikko-ilta), että ainoa keino rentoutua, viettää viikonloppuiltaa on juominen. käytöstavat opitaan kotoa (ja tietysti6valitettavasti muualtakin). Jos isukki juo joka pe-la-su-ilta, niin mitä veikkaat, minkä tavan se lapselle opettaa? Onko sinulla lapsia? Haluatko heidän oppivan, että puolitoista koria kaljaa viikonloppuna on ok? Jos haluat, niin anteeksi nyt, mutta olen huolissani mahdollisista lapsistasi ja heidän tulevaisuudestaan. Jos lapsi aloittaa alkoholinkäytön nuorena, on vaara, että hänen aivonsa ovat höttöä jo ennen keski-ikää. Alkoholi tuhoaa aivosoluja, totuus joka lienee kaikkien tiedossa. Sekö on tulevaisuus, jonka haluat lapsillesi? Kyllä minäkin olisin iloinen, jos mieheni todella lähtisi muualle juomaan, ettei tarvitsisi sitä vanhan viinan lemua aamulla haistella.No, onneksi noin itse asiassa käy aika harvoin meillä, että mies sammuu lattialle tai on räkäkännissä lasten nähden (jotain positiivista!), lähinnä se oli yleinen esimerkki, koska tässäkin viestiketjussa on niitä perheitä, että mies toikkaroi lasten nähden jne. -- Jos sinusta tuntuu, että teillä ei miehesi kanssa ole tulevaisuutta ja jos rakkauskin alkaa olla hävinnyt, niin kyllä se aika selkeästi näyttää siltä että peli on menetetty ja kun noita ongelmiakin on aika reippaasti... Ei se silti alkoholin syy ole. -- No, minähän kirjoitinkin, että olen päässyt jo sen vaiheen yli, että syytäisin kaikesta alkoholia!! Mutta ihan turha yrittääkään väittää, ettei alkoholi ole vain viaton aine (juu ja tähän väliin kommentoit, että mutta miehethän sen päätöksen käytöstään tekevät, niin tekevät. Mutta kyllä sekin litku olisi minun puolestani saanut jäädä keksimättä). Kyllä tästäkin viestiketjusta näkee, että alkoholi aiheuttaa paljon surua ja murhetta. Ja lieneekö syynä se, että niin monet miehet ajattelevat kuten sinä (tämähän on vain harrastus) ja niin monet vaimot kuten minä. Totuus on vaan sekin, että kuten yksikin tässä juuri kirjoitti ja kuten minäkin olen kirjoittanut, että juopotteluharrastus ei ole vain miehen asia, vaan vaikuttaa koko perheeseen. Ja jos viikonloppuyönä tulee vaikka lähtö päivystykseen, niin eipä sitä niin vaan mies olekaan ajokunnossa. Tai jos sunnuntaiaamuna tuttava soittaa, että tuletteko kylään, niin ei voi kuin vastata että ei voi tulla, kun mies ei ole ajokunnossa. Sinä olet ajattelutapoinesi itsekäs, oletko huomannut sitä? En minä purnaa mieheni enkä toisten miesten juopottelusta vain itseni takia, vaan myös lasten ja koko perheen takia! [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kirjoita seuraavat numerot pienimmästä suurimpaan ilman pilkkuja: 6, 7, 1
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Lindtman: Orpon ja Purran johdolla Suomi on kohta Sudanin tiellä
42 min sitten
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
2.
HS: Orpon ja Purran johdolla Suomi on Sudanin tiellä
43 min sitten
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Oliko Bobrikovin murhannut Jevgeni jo eläissään Eugen vai muuttuiko tämä vasta post mortum?
49 min sitten
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
4.
Oireet lugesteronista, oliko plussa vai nega?
50 min sitten
vierailija
0 Viestiä
Lapsen saaminen
5.
Harry ”Hjallis” Harkimon mielestä pääministeri Petteri Orpon (kok) hallitus on toimintakyvytön.
Tänään 14:18
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
6.
Suomen uutisissa linkkejä Venäjän propaganda sivuille, siellä on sitten viruksia
Tänään 13:33
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Kertokaas viisammat neuvoa
Tänään 11:42
vierailija
3 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Helsingin pormestatiehdokas Wille Rydman 👍
Tänään 10:47
vierailija
6 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
Relaatio 1064
Started by lamp
Tiistai klo 00:03
Luettu: 1K
Aihe vapaa
2.
SAK haluaa panna ostovoimakäyrän nousuun 10% palkankorotus kahden vuoden aikana
Started by vierailija
Keskiviikko klo 15:38
Luettu: 1K
Aihe vapaa
3.
Media on täynnä pelottelua
Started by vierailija
Maanantai klo 07:59
Luettu: 858
Aihe vapaa
4.
Minkä ikäisenä seksi loppuu?
Started by vierailija
Torstai klo 10:36
Luettu: 838
Aihe vapaa
5.
Nämä keskustelupalstat ei enää viihdytä
Started by vierailija
Torstai klo 07:32
Luettu: 766
Aihe vapaa
6.
Eroottista sunnuntaita kaikille 🥰🥰🥰
Started by Rätti Väsynyt
Sunnuntai klo 09:33
Luettu: 680
Aihe vapaa
7.
Lesbo-erotiikka kirjailija Amanda Pendolin synnytti ex-pm Sanna Marinin ollessaan vain 11 v ikäinen! 😱
Started by vierailija
Torstai klo 08:12
Luettu: 666
Aihe vapaa
8.
Heippa fm vielläkö käyt täällä?
Started by 9MM.
Maanantai klo 02:04
Luettu: 650
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
K/B-komposti
Latest: vierailija
1 min sitten
Aihe vapaa
2.
Helsingin pormestatiehdokas Wille Rydman 👍
Latest: kruuttis
9 min sitten
Aihe vapaa
3.
Josif stalin on paljon viehättävämpi kuin yksikään viiden vuoden säteellä toiminut suomalainen miespoliitikko.
10 min sitten
Aihe vapaa
4.
Lähetä terveisesi kaipaamallesi ihmiselle yöketju
12 min sitten
Aihe vapaa
5.
Oliko Bobrikovin murhannut Jevgeni jo eläissään Eugen vai muuttuiko tämä vasta post mortum?
12 min sitten
Aihe vapaa
6.
Sanna Marin - läpinäkyvä pusero vai Naton vahvistaminen?
Latest: Johnny Appleseed
12 min sitten
Aihe vapaa
7.
Nicholas F: ”– Your body, my choice. Forever.” Trumpin voiton aiheuttama naisten seksilakkoliike leviää maailmalla. Palstamammat, aiotteko liittyä?
Latest: -roosaruusa-
18 min sitten
Aihe vapaa
8.
Onnenarpa ja Janne Antin
21 min sitten
Aihe vapaa
Yhteistyössä
Perhe-elämä
alkoholi
Bottom