Alkoholi, tupakka ja raskauden yritys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Roottori
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Roottori

Uusi jäsen
20.07.2010
1
0
1
Olemme yrittäneet jo jonkin aikaa vauvaa ja haluaisinkin kysyä teiltä muilta että miten käytätte alkoholia ja tupakkaa yrityksen aikaan? Juotteko ja jos juotte niin minkä verran ja kuinka usein? Entä puolisonne, juovatko/polttavatko?

Onko siihen jotain suosituksia?

No parashan tietysti on itsesikin kannalta ettet polta tai juo jos teillä raskautta yritetään! Paremmin raskaudutkin varmasti jos jätät tupakan, ja hyvä totutella ajoissa siihen ettei tupakoi sitten raskausaikana, juomisesta puhumattakaan. Itse pidättäydyn juomisesta ja tupakoinnista kokonaan jo heti kun yritys aloitettu.

Silloin, kun yritimme kahta ekaa, en juonut, kuin satunnaisesti siiderin pari. En kyllä juo muutenkaan sitä enempää yleensä, mutta jotenkin en silloin uskaltanut, jos se raskaus olisi vaikka jo alkanut..Polttanut en ole onneksi koskaan.

Minä join "tavallisesti", siis niinkuin aina juon. Viinipullo usein auki, mutta humalassa harvoin ;) siideri saunan jälkeen ja konjakkihömpsy tai glögilasi talven kylmyyteen, kuohuviiniä juhlahetkiin. Olen viiden terveen laspen äiti ja luultavasti ainakin 3 kertaa myös ollut enemmänkin pikkuhiprakassa (mm.häissämme) kun olen jo odottanut tietämättäni eli en ole edes vielä tuolloin tehnyt testiä. Juomisen olen aina lopettanut positiiviseen raskaustestiin. Tupakkaa en polta. Mieheni joskus polttaa pikkusikarin tai pari ja juo aika vähän, mutta usein:ainakin oluen päivässä (tykkää ruokajuomana). Useinhan alkoholi vapauttaa kohtuullisissa määrin nautittuna ja rakastelukin tuntuu ehkä kiihkeämmältä :snotty: Mutta en nyt ketään kehoita juomaan. Mielipiteeni vain on, että kun on annettu vauvalle mahdollisuus tulla, eletään aivan tuiki tavallista elämää. Silloin stressitekijöitäkin on vähemmän :attn: Onneaa matkaan :heart:

Yhteistyössä