Alkoholi ja vauvan syntymä

• Viestiketjun aloittaja Mutsiko
  • Ensimmäinen viesti
"Äippä87"
Vauva 5,5kk ja en oo viel käynyt. Aattelin vasta sitte ku nukkuu täysiä öitä. Ja imetän joo. Vaikka en mä sillee kunnolla varmaa joiskaa ku mietin aina että pärjätäänköhä siel kotona. Vaikka lapsen isä pärjää loistavasti :)

olikohan tyttö jonku 5kk, kun ihan baarissa kävin, tosin juominen määrällisesti aika vähäistä. oonkohan pari kolme kertaa ollu kunnolla päissään tytön syntymän jälkeen(kohta 2v) ?? tissutellut olen kyllä sellaista muutamaa lauantai-illan ratoksi ym..

Ken guru
Kyllä tässä nyt neljättä vuotta mennään etten ole käynyt viihteellä. Sitten kun tämä nyt 2kk vanhan ei enää syö äidinmaitoa, niin voisinpa käväistäkin jossain. Tai tarkoitus olisi.

vieras...
Mitä tarkoittaa "viihteellä"? Esikoinen on 3v ja kuopus 7kk, enkä ole ollut humalassa sen jälkeen kun aloin odottaa esikoista. Yksittäisiä alkoholiannoksia olen nauttinut silloin kun on siltä tuntunut paitsi raskaana en halunnut yhtäkään. Kun esikoinen oli 5kk, käytiin vauva mukana uudenvuodenbileissä joissa kyllä jotkut muut nauttivat alkoholia humaltumiseen asti. Ja kun esikoinen oli 1,5v, olin ilman lasta veljen 30v juhlissa, mutta selvin päin, kun piti päästä autolla kotiin. En tiedä olenko ollut viihteellä mutta olen kyllä viihtynyt :D Esikoisen jälkeen sellainen baarissa-käymis-olo tuli vasta kun olin jo raskaana uudelleen, ja sit se hävisi.

äiti 33 v
Onpa täällä kunnollisia äitejä :)

Olen ollut eka kerran ulkona kavereiden kanssa tai kaverilla, kun vauvat ovat olleet n. kolmeviikkoisia. Sen jälkeen noin yhden illan kuukaudessa. Isänsä tai isovanhempien hoidossa ovat olleet. Imetän, ja vauvat ovat saaneet pumpattua maitoa tuttipullosta.

Esikoinen täytti juuri 3 vuotta ja nuorempi on 3 kk.

Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 33 v;30226101:
Onpa täällä kunnollisia äitejä :)

Olen ollut eka kerran ulkona kavereiden kanssa tai kaverilla, kun vauvat ovat olleet n. kolmeviikkoisia. Sen jälkeen noin yhden illan kuukaudessa. Isänsä tai isovanhempien hoidossa ovat olleet. Imetän, ja vauvat ovat saaneet pumpattua maitoa tuttipullosta.

Esikoinen täytti juuri 3 vuotta ja nuorempi on 3 kk.
No, minä olen jo 42, että on vähän hiipuneet nuo menemishalut. Aikani olen "baareillut" minäkin. Eli täällä ei mikään kirkas kruunu kiillä ;).

Muistelisin
Viihteellä taisin käydä eka kerran esikoisen ollessa 7kk, kuopus taas oli jotain 8-9kk.

Alkoholia otin molempien kohdalla ekan kerran joskus parin viikon paikkeilla. Jos alkoholiksi lasketaan esim saunakalja tai viinilasillinen. Imetin molempia taaperoksi asti.

Esikoisen kohdalla kävin keikalla kun hän oli 6vkoa vanha, imetin ja sai lisäksi korviketta mutta tuon illan sai pumpattua ämaitoa. Join yhden siiderin illan aikana. Yön yli hoidossa esikoinen oli 4kk iässä ja silloinkin sai pumpattua ja lisäksi korviketta. Sen jälkeen esikoinen olikin yli vuoden ennen seuraavaa kertaa.

Tämä uusi pienokainen on nyt 7vkoa eikä mieli tee yhtään mihinkään.

vieras...
Minä tuossa aiemmin vastasinkin, mutta piti tulla vielä ihmettelemään, miten eri tavalla se menokunto ja menohalu palaa... Siis kun itse on kävellyt sektion jäljiltä kumarassa vielä 4 viikon kohdalla ja 2kk kohdalla on edelleen itkuherkkä hermoraunio jonka ajatukset ei pysy kasassa kokonaista puhelinkeskustelua, ja 4kk kohdalla on univajeen vuoksi ihan hullua edes ajatella että poistuisi kotoa "viihteelle" tai katsoisi edes kokonaista leffaa vauvan nukahdettua, niin siitä näkökulmasta tuntuu hassulta että jollain on fiilistä lähteä alle puolivuotiaan vauvan luota baariin. Siis nimenomaan ilman kruununkiillotusta pikemminkin nolostuneena, minä olen kai sitten ihmisraunio muihin äiteihin verrattuna :D En siis ole mitenkään ylevästi pistänyt vauvan (oletettuja) tarpeita omieni edelle vuodesta toiseen... mulla ei vain ole ollut mitään mielenkiintoa sellaiseen omaan aikaan siinä elämäntilanteessa.

opqrstu
Esikoinen oli 6kk, kun lähdin baariin kaverin kanssa. Täysimetin 5,5kk ja sai pakkasesta pumpattua maitoa tuon mun humppaillan aikana. Olin tappiin saakka ja join itselleni kaamean krapulan.

Nuorempi oli 1v2kk, kun menin kaverin kanssa istumaan iltaa muutamalle, join pari siideriä terassilla ja oltiin jo puolenyön jälkeen tilaamassa taksia kotiin. Ei enää jaksa :D

Esikoisen kanssa taisi vauva olla 4kk, kun vietettiin kummitätinsä polttareita. Kakkonen oli samoja ikiä, kun vietettiin miehen veljen morsiamen polttareita. Muistan niistä kemuista huumaavimpana tunteen, että olin yksin ulkona pimeellä molemmat kädet vapaana :)
Kuopuksen suhteen en edes muista, milloin olisin eka kertaa lähtenyt ulos...

Olen imettänyt koko kolmikkoa, kahdelle ekalle kelpas pullokin. Juhlimassa käyminen ei ollut enää lasten synnyttyä kovinkaan korkealla listoilla. Enemmän on kiva tavata ystäviä illan istumisen merkeissä ja lähteä ajoissa kotiin nukkumaan.

Esikoinen oli päälle kaksikuinen kun lähdin suosikkibändini keikalle ja silloin tuli nautittua muutama olut, mutta pääasiassa juurikin "viihteilyä" tuo ilta. (Alatiesynnytys, henkisesti otti voimille mutta fyysinen palautuminen suhteellisen helppo.)

Kuopus on nyt päälle kolmekuinen eikä ole vielä tehnyt mieli lähteä ollenkaan. Kaksi olutta olen nauttinut synnytyksen jälkeen, toisen eilen ja toisen kuukausi sitten brunssin yhteydessä. Vauva nukkuu läpi yöt, ihan iltakymmenestä aamukuuteen heräämättä, että sen puolesta voisinkin mennä. (Sektio, henkisesti ja fyysisesti erittäin rankka.)

"Laurana"
Vauva oli n.3kk kun lähdin ekan kerran viihteelle, täysimetyksessä oli enkä ottanut alkoa ollenkaan. Laitoin tytön illalla nukkumaan imetyksen jälkeen ja olin kotona ennen seuraavaa imetyskertaa. Sisareni oli sen ajan lapsenvahtina.

"Leea"
No baarissa olen käynyt viimeksi 10v sitten...Silloin ei ollut vielä lapsiakaan, mutta kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Muissa riennoissa olen kyllä käynyt ja olisko meillä vauvat olleet jotain 5kk kun olen ekaa kertaa käynyt esim. konsertissa tai teatterissa.

Yhteistyössä