Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:Ruokajuomana ja saunaoluet ok jouluna mun mielestä,tosin meillä ei oteta edes niitä.
Näin.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:Ruokajuomana ja saunaoluet ok jouluna mun mielestä,tosin meillä ei oteta edes niitä.
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Alkuperäinen kirjoittaja Samma här:Nykyään ei pystytä joulunakaan olemaan ilman yhtään alkoholia.
Totta hitossa pystytään, mutta miksi pitäisi?
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Alkuperäinen kirjoittaja Samma här:Nykyään ei pystytä joulunakaan olemaan ilman yhtään alkoholia.
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinkkuli:....eikä siihen kuulu ryyppääminen... Lasi viiniä, tai saunakalja ok niille kenellä se jää siihen. Itse en juo mitään ikinä lasten seurassa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Näköjään suurimmalla osalla alkoholi kuuluu olennaisena osana jouluun.
Se vain verhoillaan ruokaviiniksi, kahvikonjakeiksi, glögeiksi, jouluoluiksi ja määriä vähän vähätellään.
Jos joulu ilman alkoholia tuntuu mahdottomalta ajatukselta, taitaa jonkinlainen alkoholiongelma olla.
Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä:Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Alkuperäinen kirjoittaja Samma här:Nykyään ei pystytä joulunakaan olemaan ilman yhtään alkoholia.
Miksipä pitäisi joulunakaan olla juomatta alkoholia?
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä:Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Alkuperäinen kirjoittaja Samma här:Nykyään ei pystytä joulunakaan olemaan ilman yhtään alkoholia.
Niin. Miksi pitäisi? Miksi ei saa ottaa sitä jouluolutta tai -siideriä joulusaunan yhteydessä, tai punaviinilasillista jouluaterialla, kun ei kerran ole ongelmaa alkoholin kanssa?
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinkkuli:....eikä siihen kuulu ryyppääminen... Lasi viiniä, tai saunakalja ok niille kenellä se jää siihen. Itse en juo mitään ikinä lasten seurassa.
Minusta joulu ei ole vain lasten juhla, meillä se on kaikkien juhla. Ja meillä juhlaan kuuluu juurikin viini ja miksei konjakki tai muu vastaavakin. Itse juon useinkin lastenkin seurassaMinusta on ihan kiva että lapset näkee sen mikä on ok alkoholinkäyttöä. Ottaa siiderin saunan jälkeen tai viiniä ruuan kanssa.
Alkuperäinen kirjoittaja Nimenomaan:Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä:Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Alkuperäinen kirjoittaja Samma här:Nykyään ei pystytä joulunakaan olemaan ilman yhtään alkoholia.
Niin. Miksi pitäisi? Miksi ei saa ottaa sitä jouluolutta tai -siideriä joulusaunan yhteydessä, tai punaviinilasillista jouluaterialla, kun ei kerran ole ongelmaa alkoholin kanssa?
Jokapäiväinen alkoholiannos on saatava joulunakin.
Niin, ennen ei tosiaan viiniä juotu, vaan kirkasta. Sitä kai moni omaa lapsuuttaan muisteleva muistelee. Nykyään on erilainen juomakulttuuri, parempi kuin ennen :attn:Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:Nykyään? Ennen sitä vasta jouluna ryypättiinkin.Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Totta hitossa pystytään, mutta miksi pitäisi?Alkuperäinen kirjoittaja Samma här:Nykyään ei pystytä joulunakaan olemaan ilman yhtään alkoholia.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Näköjään suurimmalla osalla alkoholi kuuluu olennaisena osana jouluun.
Se vain verhoillaan ruokaviiniksi, kahvikonjakeiksi, glögeiksi, jouluoluiksi ja määriä vähän vähätellään.
Jos joulu ilman alkoholia tuntuu mahdottomalta ajatukselta, taitaa jonkinlainen alkoholiongelma olla.
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinkkuli:....eikä siihen kuulu ryyppääminen... Lasi viiniä, tai saunakalja ok niille kenellä se jää siihen. Itse en juo mitään ikinä lasten seurassa.
Minusta joulu ei ole vain lasten juhla, meillä se on kaikkien juhla. Ja meillä juhlaan kuuluu juurikin viini ja miksei konjakki tai muu vastaavakin. Itse juon useinkin lastenkin seurassaMinusta on ihan kiva että lapset näkee sen mikä on ok alkoholinkäyttöä. Ottaa siiderin saunan jälkeen tai viiniä ruuan kanssa.
Alkuperäinen kirjoittaja Nimenomaan:Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä:Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Alkuperäinen kirjoittaja Samma här:Nykyään ei pystytä joulunakaan olemaan ilman yhtään alkoholia.
Jokapäiväinen alkoholiannos on saatava joulunakin.
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinkkuli:mut mä pelkään et multa karkaa mopo käsistä enkä oo sit hyvä äiti lapsilleni jos tuun humalaan... ja muutenki se tuntuis oudolta.... mut jokainen tyylillään...
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Näköjään suurimmalla osalla alkoholi kuuluu olennaisena osana jouluun.
et oo tosissas
![]()
Alkoholi ei tosiaan kuulu päivittäisiin rutiineihin täälläkään. Tässähän puhutaan nyt juhlasta ja juhlan juomista!Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:TÄH? Mä en ainakaan käytä alkoholia ollenkaan arkena.Alkuperäinen kirjoittaja Nimenomaan:Jokapäiväinen alkoholiannos on saatava joulunakin.
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Niin, ennen ei tosiaan viiniä juotu, vaan kirkasta. Sitä kai moni omaa lapsuuttaan muisteleva muistelee. Nykyään on erilainen juomakulttuuri, parempi kuin ennen :attn:Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:Nykyään? Ennen sitä vasta jouluna ryypättiinkin.Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Totta hitossa pystytään, mutta miksi pitäisi?Alkuperäinen kirjoittaja Samma här:Nykyään ei pystytä joulunakaan olemaan ilman yhtään alkoholia.
Joku vertasi 70-lukuun, ei tarvittu/juotu viiniä. Ei niin, silloin äijät kiskoi saunan takan kirkasta viinaa. (Kärjistys).
Nyt on sanottava, että ei meilläkään. Mutta tää on se Suomi-Filmien kuva suomalaisesta viinankäytöstä. Talvipakkasella ukot menee nurkan taa ja tyhjentää kirkkaan pullon yhdellä kulauksella.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei meillä ainakaan, eikä meidän lähipiirissä koskaan juotu mitään alkoholia jouluna. Se olisi ollut häpeällistä.Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Niin, ennen ei tosiaan viiniä juotu, vaan kirkasta. Sitä kai moni omaa lapsuuttaan muisteleva muistelee. Nykyään on erilainen juomakulttuuri, parempi kuin ennen :attn:
Joku vertasi 70-lukuun, ei tarvittu/juotu viiniä. Ei niin, silloin äijät kiskoi saunan takan kirkasta viinaa. (Kärjistys).
Nykyään on häpeällistä jos ei juo... voi aikoja, voi tapoja.
Alkuperäinen kirjoittaja mammuska-08:Meillä omilla vanhemmilla (valitettavasti) kallistellaan pulloa ja laseja. Viime jouluna olin raskaana ja hui mitä kateltavaa!!! Omalla sisaruksella on kolme muksua niin heillekkin oli laitettu snapsilasit pöytään, voitteko uskoa??!!!! (tietty niille annettin mehua niistä..)
Eli aluksi aperitiivit ennen ruokaa, saunaoluet, sitten ruuan kanssa viiniä tai olutta, jälkkäriksi konjakkia ja kahvia. Kyllä siinä jo tukka menee sekaisin. Ja sitä lipitystä muutenkin pitkin aattopäivää. Huh.
Alkuperäinen kirjoittaja mammuska-08:Meillä omilla vanhemmilla (valitettavasti) kallistellaan pulloa ja laseja. Viime jouluna olin raskaana ja hui mitä kateltavaa!!! Omalla sisaruksella on kolme muksua niin heillekkin oli laitettu snapsilasit pöytään, voitteko uskoa??!!!! (tietty niille annettin mehua niistä..)
Eli aluksi aperitiivit ennen ruokaa, saunaoluet, sitten ruuan kanssa viiniä tai olutta, jälkkäriksi konjakkia ja kahvia. Kyllä siinä jo tukka menee sekaisin. Ja sitä lipitystä muutenkin pitkin aattopäivää. Huh.