Alkoholi. Iloa vai surua?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Onk alkoholista ollut sinulle enemmän iloa vai surua? Miten näet asian henk.koht. tasolla, entä laajemmassa mittakaavassa.

Itse olen käyttänyt alkoholia hyvin maltillisesti. Se on ollut minulle pieni ilo. Mutta sitten muiden ihmisten kanssa haitat ovat olleet massiiviset, joten kokonaisuutena menee pahasti miinuksen puolelle.

Alkoholi on mielestäni Suomen haitallisin aine. Menee kaikkien huumeiden ja tupakan ohitte haitoissa ylivoimaisesti. En kannata huumeiden laillistamista, mutta jos saisi lähtötilanteesta valita yhden laillisen huumeen, niin varmaan se kannabis olisi paljon vähemmän haitallinen kuin alko.
 
Niille jotka käyttävät alkoa väärin/kehittynyt addiktio, aiheuttaa surua - myös heidän omaisilleen. Alkoholia ei tulisi mielestäni juoda päihtymistarkoituksessa.

Itse lukeudun niihin jotka juovat hyvin vähän ja harvoin, mutta ennen kaikkea siksi koska pidän alkoholin mausta (likööri, rommi, konjamiini tms.). Se tuottaa iloa(kin), lämpöä ja nautintoa.
En koskaan juo känniin, eikä minulla ole ikinä ollut krapulaa. Välillä on mennyt vuosia että en ole (muistanut/kerennyt) nauttia alkoholia.

Kannabista tai muita huumeiksi luokiteltavia en ole koskaan kokeillut, mutta en sano että en koskaan aio kokeilla. I’m a nosy little bastard!😁
 
Mä luulen, että ne jotka eivät halua olla selvinpäin, hankkivat päänsä sekaisin jollain muulla kuin alkoholilla ellei sitä oo saatavilla.

Niin kauan kun on ihan mitä tahansa päihteitä ongelma pysyy. Ja niitähän on. Metsässä kasvaa sieniä maailman tappiin.
 
vierailija
Mä luulen, että ne jotka eivät halua olla selvinpäin, hankkivat päänsä sekaisin jollain muulla kuin alkoholilla ellei sitä oo saatavilla.

Niin kauan kun on ihan mitä tahansa päihteitä ongelma pysyy. Ja niitähän on. Metsässä kasvaa sieniä maailman tappiin.
Näin se on. Ja ihmiset menee sekaisin eri asioista. Niinkuin J.Karjalainen lauloi.

Rakastuminenhan on todella pahaa sekaisin olemista. Siitä on ollut myös paljon huonoja seurauksia. Mitä se rakastuminen sitten onkin.
 

Yhteistyössä