Alkionsiirto pidemmällä kaavalla

Hei!
Onko kellään kokemusta alkionsiirrosta niin että lääkitys aloitetaan synarelalla adenomyooman kuivattamiseksi? Lääkäri puhui ns pitkästä kaavasta tässä yhteydessä. En tullut kysyneeksi tarkemmin lääkäriltä tästä, olimme kartoittamassa vaihtoehtoja miten jatkaa hoitoja toisen perättäisen keskenmenon jälkeen.
Olisiko jollain täällä kokemusta? Synarelasta pasin yhteydessä tai tuosta adenomyoomasta?
 
Mulla on adenomyoosia. Sen hoitoon on käytetty sellaista pistoshoitoa: Procren depot, tms. Ollut kolmen kuukauden kuureja. Positiivista tulosta ei vielä.
Saanko kysyä miten kehosi ja mielesi ovat reagoineet tuohon hoitoon? Ilmeisesti mullakin päädytään kuitenkin tuohon procren-lääkkeeseen.

Adenomyoosista on vasta hiljattain alettu kohdallani puhumaan. Liittyykö sulla siihen jotain selkeitä oireita vai miten tuo selvisi?
 
vierailija
Saanko kysyä miten kehosi ja mielesi ovat reagoineet tuohon hoitoon? Ilmeisesti mullakin päädytään kuitenkin tuohon procren-lääkkeeseen.

Adenomyoosista on vasta hiljattain alettu kohdallani puhumaan. Liittyykö sulla siihen jotain selkeitä oireita vai miten tuo selvisi?
Moikka,
En kirjautunut nyt sisään, mutta sama vastaaja.

Olen ulkomailla lapsettomuushoidoissa. Sinne haluttiin ennen hoidon aloittamista mittavat tutkimukset ja kävin Femedassa 4D-ultrassa. Siellä näkyi heti adenomyyosi. Siitä en ole saanut mainintaa, että miten vaikea tapaus olen juuri sen suhteen. Mulla on myös myoomia ja kuukautiset ovat olleet runsaat ja kivuliaat, mutta yksi myooma poistettiin kohtuontelosta kohdun limakalvon vierestä, niin se auttoi asiaan. En ole tietoinen, että onko adenomyoosi aiheuttanut jotain oireita.

Olen nyt tosiaan ollut kaksi kertaa 3 kuukauden "down regulazion" tilassa vajaan 1,5 vuoden sisään. Mulle sanottiin, että nyt saat esimakua vaihdevuosista, että millainen olotila tulee sitten olemaan. Kuukautiset jäi pois, mutta muutoin ei mitään ihmeellisiä oireita. PAITSI: tänä vuonna olin just touko-heinäkuu tällä pistoskuurilla ja olin aivan järkyttävän väsynyt ja saamaton koko kesän - nyt vasta koen, että olen tehokas ja oma itseni. Elokuun lopussa tehtiin PAS ja nyt on kyllä ollut muitakin murheita ja stressiä, niin en ole varma, että liittyykö tietynlainen kipakkuus ja tunteiden vaihtelu mihin asiaan. Omalla kohdallani siis sanoisin, että pohjaton väsymys ja mielialan vaihtelut ovat ne suurimmat asiat. Itse pistos on helppo laittaa, jne. Se pistoshoito tekee myös helpommaksi PASSIN suunnittelun.

Tuo Procren depot on pienentänyt myoomia vähän ja se on laittanut ne "uinuvaan" tilaan. Nyt elokuun passin jälkeen ei oma kierto ole vielä palautunut ja johtunee myös osittain tosta pistoskuurista ja toki oma ikäkin saattaa aiheuttaa vähän epäsäännöllisemmät kierrot. Siellä klinikalla, jossa oon, niin tuo pistoskuuri on tosi yleinen hoitomuoto.
 

Yhteistyössä