Alkionsiirrosta

Hei!

Minulle tehdään ensimmäinen pakastealkion siirto lähiaikoina luonnolliseen kiertoon. Kp 10- 12 on ultra ja riippuen kierron kulusta ruvetaan tikuttaan ovista ja omat alkioni siirretään 3 päivän päästä ovisplussasta. Sekin riippuu ihan siitä, että minkä ikäisiä alkiot ovat olleet pakastusvaiheessa. Lääkkeelliseenkin jotkut tekevät, mutta en tiedä itse miten se tapahtuu.

Mutta suunnilleen noin! :D
 
Molemmilla tavoilla voidaan tehdä. Mulla kun ei ollut ihan sata varmaa kuinka ovuloin niin tehtiin lääkkellisesti eli Zumenoneilla kasvateltiin limakalvoja. Alkoi muistaakseni kp 2.

Mulle on PAS tehty myös niin, että omaa ovulaatiota on tuettu kierron alussa syömällä 4 päivää Femar nimistä lääkettä joka edesauttaa munasolujen kasvua ja sitten piikitin Pregnylin ovulaation varmistamiseksi. Jälkimmäinen ilmeisesti lasketaan luonnolliseksi kierroksi.
 
Voidaan tosiaan tehdä kummallakin tavalla. Jos ovulointi on epävarmaa, tehdään PAS yleensä lääkkeelliseen kiertoon.

Luonnollisessa kierrossa siirto tosiaan tehdään pari päivää oviksen jälkeen. Jos ovulaatiota ei syystä tai toisesta siinä kierrossa tule, siirtoa ei voida tehdä.

Lääkkeellisessä kierrossa siirrolle on kai useampi päivä mahdollinen, puolenvälin tienoilla siinäkin taidettiin kuitenkin siirto tehdä.

Tsemppiä PAS:iin! Meillä odotellaan pakkasvauvaa jouluksi. :)
 
Mulla PAS clomifen avusteisesti normi kiertoon huhtikuun alussa. Eli menkkojen 2-7 päivänä otin clomin. Mulla säännöllinen 28 pv kierto ja ovis, mutta clomilla varmistettiin rakkulan kypsyminen ja limakalvon kasvaminen. Ovista tikuttelin ja kun tuli plussa, siirto oli 2 pvn päästä. Lugesteronit aloitin siirtopäivän iltana ja jatkoin rv 9+6 asti.

Huurunenää odotamme jouluksi:xmas:
 
Mun pitäsi kans aloittaa nyt, ilmeisesti tulevalla viikolla, Zumenoneja, ja aloituspäivä olis kp1?? Ja en oikein ole saanut kunnon ohjetta tulevasta PAS:sta. Ja klinikka on vielä kiinni, joten apuja en sieltä saa. :( Lääkäri sanoi, että kunhan kp 12 otan viimeistään yhteyttä klinikalle, niin saadaan aloitettua valmistautuminen siirtoon melkein heti kun klinikka aukeaa. Osaako kukaan antaa neuvoja lääkkeellisesti tuetusta PAS:sta? Ja onko se niin tarkkaa sen ovuloinnin kanssa kuin säännöllisessä kierrossa tehdyllä PAS:lla? Vai ovuloinko sillon? :headwall: Kun lääkärin antamassa paperissa lukee, että siirtoon ei päästä jos ovulaatio tapahtuu keskiviikkona tai torstaina, koska viikonloppuna siirtoja ei TAYS:ssa tehdä. Ja ne tehdään usein kaksi-kolme päivää oviksesta? (Luonnollisella kierrolla tapahtuva PAS)
 

Yhteistyössä