@Ismundo katsoiko lääkäri istukkaa ultralla, näyttikö kalkkeutuneelta esim? Ilmeisesti kuitenkin useimmiten kasvun hidastuma johtuu useimmiten just istukan toiminnasta. Onneksi kuitenkin tämä asia tuli nyt esille ja näkeehän sen istukan sitten syntymän jälkeenkin.
Ei sitä käynnistystä kannata pelätä etukäteen, olet hyvässä valvonnassa siellä, varmaan aloitetaan lempeämmin eli jollain ballongilla kun epäkypsä tilanne eikä taida olla ihan tulipalokiire kuitenkaan. Mulla aloitettiin korkean vesien menon ja siitä aiheutuvan tulehdusriskin vuoksi suoraan kalvojen puhkaisulla ja oksitosiinitipalla mikä on aika stydiä kamaa ja se vahvin käynnistystapa.
Nyt yritä saada vielä tankattua luonnon omaa oksitosiinia niin paljon kuin mahdollista tekemällä ihania asioita; pyydä puolisoa hieromaan, halailkaa ja pussailkaa, syö suklaata jos siitä tykkäät, kuuntele ihanaa musaa jne jne mitä tahansa. Ja ennen kaikkea yritä rentoutua niin hyvin kuin mahdollista
Onnea poikalupauksesta
@Ihanapa ja erityisesti siitä että kaikki hyvin
ihana masukin sulla!
@nyuu no olipas törkeää käytöstä puhelimessa
mutta jotenkaan ei kyllä yhtään ihmetytä valitettavasti kun julkisesta puolesta kysymys. Oon menettänyt toivoni siihen jo vuosia sitten monessakin asiassa.
Mä kävin omalla klinikalla (Dextra) ottamassa molemmissa raskauksissa hcg:t niin maksoi jonkun 44eur/kpl muistaakseni. Kun menin sinne antamaan verinäytteen ennen klo 11 vai 10.30 kun heiltä lähetti hakee näytteet niin ehti samaksi päiväksi saamaan tulokset. Kävin siis ekan jälkeen tarkistuttamassa tuplaantumisvauhtia kun ei hermot kestänyt odotella varhaisultraa muuten.
Ja siis kyllähän se tietty helpotti tosi paljon saada kuulla syy miksi itsellä tuhruaa, vaikka silti välillä antoi omien ajatusten vaeltaa kaikkiin negatiivisuuksiin.
Mulla sellasta pientä kuvotusta on alkanut vasta joskus ehkä rv6 hujakoilla. Ja sekin vain jos edellisestä syömisestä kestänyt muka liian pitkään. Tosi vähän ylipäätään pahoinvointia tai öklötystä mulla ylipäätään kummassakaan. Tosi tosi helpolla alun viikot päässyt kun tyyliin rv9 mennessä tais olla väsymyksetkin jo poissa kuvioista.
Mitä tulee noihin tavallisiin odottajien ketjuihin, ei niihin tunnu itsellä olevan mitään asiaa. Ei vaan ole mitään yhteistä suurimman osan niiden ihmisten kanssa, eikä useissakaan niissä tunnuta olevan kauhean empaattisia toisten asioita kohtaan. Ja sitten monet siirtyy pian facebookkiin (tai whatsappiin mikä kuulostaa tosi kummalliselta tavalta kommunikoida isossa ryhmässä
) ja siellä sitten kaikkia ihme sääntöjä ja rajoituksia ja pakkoja.
Meillä on täällä ollut aina hyvä meininki, kaikki aidosti tukee ja elää toistensa eri vaiheissa, voi avautua ja vaikka valittaa jos siltä tuntuu. Onhan meillä mukana ollut hoitojen välissä luomusti tai OI:nakin raskauden alkuun saaneita koska tuntevat hoitomaailman kautta tämän ryhmän enemmän omakseen.
@-dino- ne neuvolalääkärit onkin ihan turhia mun mielestä, turha sinne mennä vaa paineita mittauttaa tyyliin. Mutta kääk vimppo neuvola tulossa jo pian
Oliko sulla siis jo päätetty mille viikolle se sektio sijoittuu?
Sun painokertymä on kyllä kadehdittava vaikka tosiaan ne alun pahoinvoinnit ei niinkään