~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Jokohan minä uskaltaisin tänne kirjoitella. 2 ICS/4 PAS josta tein toissa viikonloppuna plussa testin. Hieman pelon sekaisin tuntein meni ensimmäinen viikko kun aikaisempi jäi vai kiinnittymisen yritykseksi. Nyt kuitenkin on jotain oireitakin:rolleyes: Armoton väsymys, etova olo sekä arat rinnat. Urheiluliivit ei meinannu enää mahtua päälle :whistle:

Tässä odottelen aikaa varhaisultraan joka on varmaankin ensi viikolla.Sitä odotellessa että saisi jotain varmuutta

Ihanapa 5+2
 
  • Tykkää
Reactions: -dino- ja Mandala
@Toiveikas81 nauti seesteisestä ajasta :) eiköhän kaikki mene hyvin loppuun asti (y)

@hillan_kukka voi ei! :( pahoittelut ❤ tule taas pian takaisin, tsemppiä jatkoon!

@adelmiina_ hienoa et tuhru loppui (y) kolme yötä menee onneks nopeaan! :) väsymys on välillä peestä.. Mullakin tänään jotenkin tosi rankka päivä ja kaupunkireissun jälkeen piti ihan päikkärit ottaa. Tsemiä ultraan :)

@atvk87 oispa mullakin käynyt noin "helpolla" :D plussa kun pärähti testiin niin 4kiloa turposin samantien, vaikken hirveitä herkutellutkaan :whistle:

@-dino- kivoja kuulumisia ollut sulla kuitenkin (y) toivotaan että tulokset ovat hyviä :)


@Ihanapa tervetuloa! Ja onnea plussasta! :love:

Täällä edelleen odotellaan :rolleyes: viikko ja neljä päivää ultraan :geek: tämään oli työhöntulotarkastus ja ensi viikolla vielä labrat (sokerit, kolesteroli yms) ja torstaina työterveyslääkäri. En saa "hyväksymispäätöstä" ilman lääkärikäyntiä, töissä jauhopölyä ja mulla astma. Josta pääsenkin tän viikon päänvaivaan.. Oman kokemuksen pohjalta (lapsuusikä) astmalääkkeet on jollain tasolla vaikuttaneet mun kehitykseen (mm. pituuskasvu). No nyt raskaana ollessa kauhee yskä päällä ja ainut hoitokeino on astmalääkkeet. Hoitajan kanssa tänään juttelin lääkkeistä, ei pitäisi olla haittaa. Ja toki totta puhui sanoessaan että jos minä tunnen hengenahdistusta niin se hapenpuute on pienelläkin sitten, että nyt lääkkeet aamuin illoin ja otan vaikkei tarvetta olisi. En vain olla miettimättä että jos sillä onkin negatiivisia vaikutuksia sikiöön. Syytän sitten itseäni ja lääkkeitä siitä... (n) näillä nyt vaan mentävä eteenpäin ja katsotaan mitä tulevaisuus tuo.

11+0
 
Osaako muuten kukaan sanoa, miten tämä nyt voisi tästä edetä? Minulle sanottiin, että heti seuraavista menkoista uusi yritys. Eli siis kun tämä vuoto loppuu edes joksikin aikaa niin seuraavasta selkeästä vuodosta sitten uusi kierto ja yritys? Vaikka alkaisi nopeasti? Hoitaja sanoi, että nämä kyllä vaikuttaa menkoilta, kun kohtu tyhjä ja limis todella ohut. Ihmeellinen sepustus tuli o_O mutta siis kun viimeksi minulla oli keskenmeno, niin vuosin kun seula ja monta viikkoa, niin siitä ei tiennyt, missä välissä kiertoa oikein oltiin.
 
@Ellariina en valitettavasti tiedä. Voisi kuvitella maalaisjärjellä, että ei kai sitä pysty raskauden alkaessa mitenkään enää erittelemään mikä raskaus on alkanut hoitojen myötä ja mikä normaalisti. Mutta tosiaan en ainakaan itse varmuudella osaa sanoa.

@love- olen varma, että astmalääke on paljon parempi kaikin puolin kuten sulle sanottukin, että jos sulla on hapenpuutetta niin kyllä sitten on sikiölläkin.
Itse olen paljon rennommalla otteella ottanut lääkettä tässä toisessa raskaudessa kuin ekassa. Silloin mm influenssassa kärvistelin panadolin ja hunajan kanssa. Nytkin tottakai tarkistanut, että voiko ottaa ja aika useaa esim flunssalääkettäkin voi ottaa. Kun olin jotain viikkoja sitten siinä tuomionpäivän flunssassa niin otin kyllä yskänlääkettä, bafucinia, nenäsuihketta ihan turvallisin mielin panadolin lisäksi. Ja sellaista nielusuihketta mikä helpotti öitä. Koska nämä kaikki oli turvallisia lääkkeitä ja olo oli aivan KARMEA.

Kävin nyt sitte hieman tärisevin käsin omakantaan kirjautumassa, josko sieltä löytyisi ne riskiluvut kun ei tässä nyt pystyny enää odottelemaan. Löytyihän sieltä, mutta jäi kyllä tosiaan mietityttämään mun mielestä koholla olevat arvot, sekä ennen ja jälkeen MoM luvuiksi muutettu. Ne MoM luvut pitäisi olla mahdollisimman lähellä numeroa 1.

Tri18risuh 1:100000
DOWN-RISUH 1:4996
Ikäriski 1:138
S -PAPPA 2184.7 mU/L
S -hCGBV/D 168.0 ug/l
PAPPAkMoM 1.85
hCGBVkMoM 3.04
NTkMoM 0.85 (NT oli siis 1.2mm)

Mutta löysin sitten netistä googlailtuani tällaisen https://verneri.net/yleis/todella-korkea-hcg-b-arvo
Joten ei kai tässä muuta kuin, että luotan noihin riskilukuihin. Kylä nämä hommat aina silti saa mietityttämään näköjään :cautious:

13+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: love-
@Mandala mistä oot sitten saanu tiedon siitä, että se pitäisi olla lähellä ykköstä? Mä en oo käyny noita kattomassa, koska en usko, että ymmärrän niistä mitään edes Googlen avulla, niin parempi olla tutkimatta. Kyllä ne ois sanonu, jos jotain huolestuttavaa ois!
Millon sulla soittoaika? Vai saatko seuraavalla neuvolakäynnillä tietää noi?

@Ellariina maalaisjärjen mukaan lääkkeellisen pas:n vois erottaa hoitoalkuseks raskaudeks johonki viikolle 10, mutta sen jälkeen ei enää mistään.
Mistä moinen pohdinta?

Toivottavasti @love- se turvotus kans häviäis yhtäkkiä ja käytä ihmeessä niitä lääkkeitä, pitäähän sun voida hengittää! :D

Tervetuloa takaisin @Ihanapa :love:

Me saatiin helposti sydänäänet kuuluviin, kun kokeiltiin pitkästä aikaa! Söpöä :) Lauantaista saakka oon palellu jatkuvasti. Menispä pian ohi. Samaan aikaan ei tee mieli mitään lämpimiä ruokia, tosi loogista. Mehujäät <3
Perjantaina oli elämäni eka närästys, ainakin luulen niin, koska se loppui renniellä, jota kaveri toi. :D Lauantaina oli kans outo olo, mut siihen ei rennie tepsinyt, joten oli muuta.
Kaikista housuista aukee napit, kun menee kyykkyyn tai farkuista pitää avata nappi, kun istuu. Mutta mitään ei näy vieläkään missään asennossa. Malttamattomana odotan jo! Toisaalta uskon, ettei mitään isoa mahaa tuukaan, koska oon pitkä ja pitkäselkäinen, niin epäilen että se katoaa tonne kroppaan vaan. Mut eipä näitä vissiin pysty paljoa ennustelemaan.

Lueskelin jostain, ettei kohtu oo tähän mennessä kasvanut vielä yhtään, että nyt siellä ois ns maksimimäärä lapsivettä ja se sikiö, mitä sinne kasvamatta mahtuu. Jännää, jos pian tulis jotain uusia tuntemuksia!

Nyt en löydä suoria housuja, joissa riittäis lahkeenpituus ja ois joku joustovyötärö, yritin parista äitiyskaupasta kattoa netistä.

13+6
 
  • Tykkää
Reactions: love-
@atvk87 meillä pitää tuloksia odotella, soittavat jos seulat hälyyttää, muussa tapauksessa pitää odottaa kirjettä kotiin. Ultrassa kätilö puhui 'parista viikosta', mutta oli ne tulokset jo ainakin muutama päivä ultrasta tuonne omakantaan tulleet.
Mä jo silloin esikoisest tutkin paljon tätä asiaa, minkä takia tiedänkin että ne MoM luvut pitää olla lähellä 1. Tuon linkin takaa löytyy myös kaaviot missä ne ennen-MoM-luvut pitäisi suurinpiirtein olla: https://huslab.fi/ohjekirjan_liitteet/seulonta_alkuraskaudessa.pdf
Mutta tosiaan ei niitäkään voi yksistään katsoa kun asiaan vaikuttaa muutkin seikat (jopa äidin mahdollinen ylipaino!).

Tuon aiemman linkin perusteella, sillä naisella oli vielä korkeammalla luvut ja riskiluku ok, niin se asiantuntija kyllä sanoi ettei näe lisätutkimuksille tarvetta. Mistäs sitä tietää vaikka olisi alkio taas jakautunut kahdeksi, mutta toinen vaikka hiipunut pois jo niin alussa ettei varhaisultrissa nähty. Kuulemma voisi viitata monisikiöraskauteen myös jos on molemmat luvut korkealla.

Mutta ihanaa, että saitte äänet kuuluviin :love::love: sitä jumpsutusta on kyllä ihana kuunnella!
Mäkin odotan sitä "oikeaa" mahaa tämän läskipömpön tilalle :ROFLMAO: Luojan kiitos on sentään ne makeanhimot tasoittunut siitä alusta huomattavan paljon, parisen kiloa ehti mässättyä ja tulla turvotusta tähän mennessä :oops:

On kai se kohdun korkeus ainakin kasvanut tähän mennessä jo jonkin verran. https://i.pinimg.com/originals/37/46/88/3746880b5a7be170be109584e28ae7b4.jpg
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Team mahan odottajat! :D
Älä vaivaa liikaa päätäs noilla numeroilla, tuskin on mitään syytä huoleen. :)

Hauska kyllä toi makeanhimo, mulla ei oo sitä ollut ollenkaan! Vaikka normaalisti oon karkkihiiri. Nyt ostin mätitahnaa kaupasta, kun teki sitä mieli, vaikken yleensä syö sitä ollenkaan?
 
Saakos mätitahnaa muuten syödä? ainakin mäti muistaakseni (raakatuote kun on) oli kiellettyjen listalla. Kuolen kyllä taas joulupöydässä kun ei saa mitään herkkujen herkkuja syödä :cry: näin Pirkka lehdessä myös ohjeen sillivoileipäkakkuun ja voisin murhata, että pääsis sitä syömään just nyt :D
 
Mätiä ei saa, mut tahnaa saa. Tahna on teollinen ja käsitelty mäti siinä. Tarkistin kyllä!
Mua kans harmittaa joulu, kun en niin piittaa kinkusta, mutta kaikki kalat ja juustot on kuuluneet oleellisesti.
Mut kinkkuakaan ei kai saa syödä rajattomasti suolan takia?
Mietittiin, et jos palvattais kaurista joulupöytään.
 
Ah ihanaa, taidan ostaa mätitahnaa samantien itse, alkoi himottamaan :D
Ei kai se suola itsessään niin kauhian paha ole, kun tuskin vielä turvottaakaan koko kroppaa niin tajuttomasti kuin esim loppuraskaudessa voi. Mutta ne kalat, ne kalat :unsure: joka paikassa näkyy ihania eri tavalla graavattuja lohia ja kylmäsavulohta :confused:
Juustoja meinaan kyllä syödä jos tekee mieli. En oikeasti tajua miksi joissain neuvoloissa kielletään jopa tuoresjuustot o_O eikös se pastörointi ole se juttu ja jos se on kondiksessa niin mitäs sitä sitten pelkäämään?
 
Graavisiika ja kylmäsavulohi :p Peltolan Blue... Omnom ja nyyh. No kyl kai yks joulu menee näinkin. Tosiaan pastöroitujen maitojen juustoja oon syöny ihan huoletta, paitsi ei homejuustoja, kun en tiiä siitä homeesta. Valiolla on jopa pastöroitu mozzarella!
Enemmän mietityttää toi kovaa vauhtia lähestyvä matka, kun en edes osaa paikallisia kirjoitusmerkkejä, ettei siellä syö mitään vaarallista vahingossa. Vaikka Aasiassa taitaa inkivääri olla niin yleinen mauste, ettei sitä pysty välttelemään mitenkään, jos meinaa ylipäänsä syödä!
 
Oon nyt orjallaisesti käyttäny lääkkeitä vaikka arveluttaa :) parempi tosiaan näin kuin kärvistellä hunajan voimin (y)

Noista juustoista oon ite kuullu sen verran et kunhan on pastöroitu ja mielellään kotimaisia. Ulkomaisista ei voi tietää kuinka muuten linjastoilla yms listeriaa tutkitaan/pidetään huolta. Suomessa siihen nähden paljon korkeammat tuorvaluokitukset. Itse ainakin olen juustoja käyttänyt ja aion käyttää, kunhan ovat kotimaisia :) tai kunnes toisin sanotaan :giggle:
 
Joo kotimaisuus kyllä kunniaan niin varmasti tosi turvallista!
Mä oon kyllä käyttänyt inkivääriä ruoan laitossa silloin tällöin. En voi millään uskoa, että se kauhean vaarallista on, koska eiköhän just Aasiassa syntyisi sitten jollain tavalla ”viallisia” lapsia joka päivä sen takia.

Oli kotona sitten se kirje odottamassa missä sanottiin että tulos normaali eikä aihetta jatkotutkimuksiin, joten näillä mennään!
Onneksi, koska tilasin viime viikolla läjän H&M äitiysvaatteita :whistle: edellisen raskauden housut on tiukat ja paitoja muutenkin huonosti mitkä sopisi tähän turvonneeseen oloon :X3:
 
  • Tykkää
Reactions: love-
@Ihanapa Paljon onnea plussasta! :love: toivottavasti nyt menis kaikki hyvin<3

@love- kurja ku epävarmuutta lääkkeistä, mutta varmasti ne astmalääkkeet on pienempi paha ku hapenpuute (y) hyvä täsä olla sanomasa ku ite panttaa panadoliaki :D

@Mandala Ihana et seulat ok :barefoot: nyt vaan nauttimaan raskaudesta<3 Munkaan ei tee mieli makeeta enää, karkkia ei tee mieli syyä siks ku en tykkää yksistään hedelmäkarkeista vaan pitäis saaja sitä salmiakkia kaveriks..

@atvk87 ja ihana sielä sydänäänet kuuluu nyt kotonaki :love: mäki luulin että ku kohtu voimakkaasti taakepäin kallellaan nii ei näkyis vielä näin selvästi, mutta tässä onki varmasti turvotusta osa, ainaki iltasin. (ja läskiäki tietty.. :whistle:) vaikka en mitenkään lihava mielestäni ole. Pukukopilla saa jo oikeesti miettiä mitenpäin vaatteita vaihtaa ettei saa uteliaita katseita. :cautious:

Uskalsin käydä aamulla puntarilla. Olin varma että nyt on lähtöpaino+5kg ainaki ku niin turpea olo mutta ei :eek: edelleen lähtöpainoon -3kg, tästä toki osa on lihasmassata lähtenyttä painoo mutta silti.:confused:

Voiku ois jo perjantai..

15+4
 
  • Tykkää
Reactions: love-
Aika paha toi vaatteiden vaihto yhteisissä tiloissa @-dino- ! Voitko alkaa käyttää jotain aluspaitaa "pakkasten takia" ? :D
Perjantai on ihan kulman takana! Enää yks päivä ja kaks yötä. Pian se tulee! :)

@love- kotimaisuus on ruoissa mulle muutenki 1.prioriteetti, niin ei tuota päänvaivaa kaupassa enää :)
Tosiaan kun välillä katsoo tutkimuksia ulkomaisten ruokien puhtaudesta ja kuinka paljon takaisin vetoja tuleekaan, niin ei Suomessa sellasta ikinä nää!

Jee, hyvä et sait mielenrauhaa @Mandala :)
 
  • Tykkää
Reactions: love-
@atvk87 ei onnistu aluspaita kun sitte kun töitä alkaa tekeen nii on muutenki nii kuuma :D onneks itse työvaatteet kätkee sitte isommanki mahan. (y)

Vastaukset tuli jo tänään. Ei ole trisomioita 13,18 tai 21 :geek: Helpotus oli suunnaton vaikka toki vielä täytyy ens viikkoon jännätä loppuja. Hymyilyttää silti :barefoot: ja vastoin omia fiiliksiä niin pientä tyttöä odotellaan :love::love::love: ihan hämmentyny olo että nyt jo tiietään ihan varmasti :love:

15+5
 
Uskaltaisiko tänne hiipiä.. :whistle: Vähän outoa johonkin plussa ketjuun tulla vuosien jälkeen... Eka ivf toi meille tosiaan yllättäen plussan, kun kohta olisi kolme vuotta tullut täyteen. :love: Punktio tehtiin 5.11 ja siirto 9.11. Polilta ilmoiteltiin tänään eilisen verikokeen tulos, arvo oli 286 ja varattiin varhaisultra 13.12. :love: Että kai sitä raskaana sitten ollaan :DOlisin halunnut kuitenkin teiltä kysyä tuosta hormoniarvosta, että onko se jotenkin matala rv 4+2? Polilta sanottiin, että normaali, mutta kaikkeahan voi epäillä:D
 

Yhteistyössä