~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Lullaby, älä luovutavielä noiden arvojen kanssa. Ei niistä voi varmuudella mitään tietää. Mulla esim oli esikosta ja tästä nykyisestä hcg-B arvo 25 ja 27. S-pappa oli esikosta reilut 2000 ja tästä nykyisestä 800. Eli ei arvot oikein kunnolla osuneet kummassakaan noihin ns. viitearvoihin. Esikosta sairaanhoitaja sanoi puhelimessa noista arvoista, että matalat on mutta onhan noilla arvoilla joku normaalin raskauden aikaan saanut. Eipä ollut silloin itselläkään kiva ootella np-ultraa kun toivo meni siinä puhelussa. Tsemppiä kovasti!
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
kiuski, tuomiopäivä viikon päästä kun 12+0.
Kyllä se vähän helpottaa kun lukee muistakin kellä ollu poikkeevan alhasia (tosin en tiedä onko kellään ollu molemmat matalalla..) ja silti onnistunu.. Onhan siinä jotain tekijöitä naisellakin mitkä siihen voi vaikuttaa, esim. ylipaino, diabetes ja imetys. Mulla ei siis mitään näistä ja tuskin muillakaan imetystä enää on ollu menossa raskausaikana eli ainoa syy vois olla se hoitoalkuisuus, mutta voisko se sitten niin paljoo laskee niitä,...varsinkin kun se papp-a on niin alhanen, mistä enempi oon huolissani. Melkein tuntuu että jos mulla alkaa olla jotain poikkeevaa, ni vituiks menee vaikka ainahan sitä viimeseen saakka voi jotain ihmeellistä poikkeusta poikkeukseen toivoo...ja että ois vaan joku mahdollisimman vaaraton istukkahomma, mikä tässä ois varmaan se vähiten paha syy.

Muistaako tai tietääkö kukaan miten se MoM luku noista laskettiin? Vai tarviiko siihen nt-mitankin?
 
@lullaby Olitko tätä vailla? http://huslab.fi/ohjekirjan_liitteet/seulonta_alkuraskaudessa.pdf

Mom lasketaan oma luku jaettuna kyseisen raskausviikon mediaanilla. Ultran mittoja ja mommit plus rotu, ikä, bmi jne yhdessä muodostavat sen riskisuhdeluvun.
”MoM eli keskiluvun monikerta, multiple of median, lasketaan jakamalla merkkiaineen absoluuttinen mittausarvo normaalikromosomisten yksösraskauksien merkkiainemittausten keskiluvulla.” Pähkäiltiin näitä samoja 2015... mulla oli sillon pappan mom alle 0,5 eikä kukaan ottanu kantaa.
Pidän peukkuja sulle!!!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Joo, on varmaanki toi se linkki mikä oli esillä täällä sillon aiemmin.. ja tais nyt löytyä ainakin verneri.netin sivulta.
Mistäs ne normaalin tarkat keskiluvut esim. papp-an löytys joilla jaetaan? Vai voiko sen arvioida käyrien mukaan vaan suurin piirtein?

Papp-an MoM ois suunnilleen 0,28-0,30 riippuen laskeeko normaaliks 700 vai 750, ja hcg-b:n 0,69.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla ei noihin riskilukuihin kans ole oikein mitään sanottavaa, tai en osaa niitä kommentoida lainkaan... Tsemppiä piinaan @lullaby edelleen, viikko tuntuu varmasti pitkältä kuin nälkävuosi mutta vähän samaa sanoisin kuin muutkin, että tässä kohtaa taitaa vaan tieto lisätä sun tuskaa jos noita numeroita kovasti yrittää itse analysoida :confused:

Tulin juuri liikehälytykseltä synnäriltä, kun eilen illalla ja tänään aamulla en saanut liikelaskentaa kunnolla täyteen..tai enemmänkin huoletti liikkeiden vaimeus, kun normaalisti vauva mönkii kuin murmeli edelleen, vaikka tila on jo vähissä. Käyrillä makasin puoli tuntia ja johan alkoi heti liikkua ja sykkeet ihan tosi hyvät koko ajan.. No ei silti tullut yhtään semmoinen olo että olisin mennyt turhaan, kun kuitenkin ihan ohjeen mukaan tein laskennat eilen illalla tunnin ja tänään aamulla vielä 2h. Nyt hyvillä mielin kotiin:geek: Kirkasta limavuotoa on vähän ollut eilen ja tänään, onko limatulppa aina punertavaa? Josko sitä pian alkaisi tapahtua...

Onkohan @Caro87 jo vauva sylissä kun on hiljaiseloa palstalta..? :love:

MyMa 39+5
 
MyMa, mun limatulppa ku irtosi, se oli kuin kirkasta räkää ja sitä tuli paljon :eek: Mutta toi määrä on varmasti hyvin yksilöllistä. Oli vaan niin hurjaa kun raskausaikana mulla tulee hyvin vähän mitään valkovuotoa. Useampi päivä sitä tuli ennen ku lapsivedet alko lorista ja synnytys käynnistyi.
 
Täällä vielä ollaan, en oo saanu vaan aikaseks kirjottaa mitään.

Pahoittelut omanapaisesesta tekstistä, monelle tekis mieli kirjottaa, mutta ei vaan jaksa :unsure:

Eilen kävin käyrillä sovitusti ja ne edelleen ok. Tänään kävin verikokeissa sektiota varten. Tänään ja eilen on supistellut kovasti, ja eilen tuli vähän oranssihtavaa. Ei nyt edelleenkään mitään synnytyssupistuksiin verrattavaa, jos pojan synnytyksen käynnistymiseen vertaa, mutta jo jonkin verran kipeitä. Tuntuu ihan tossa alamahalla ja lievää menkkatuntemusta ollu myös. Nytkin on lyhyellä aikavälillä monesti kovetellu. En oikeen tiiä millon pitää synnärille soittaa, kun kuitenkin pärjään ja ei tunnu vielä siltä, että synnytys ois käynnissäkään. Näitä tulee vaan niin paljon :confused:

Niin ja sen verran sanon ettei limatulpan tarvii olla punertava. Mulla esikosta tuli ihan kirkas kiintee klöntti joka eros selkeesti muusta vuodosta.

Caro ja 38+5
 
Mä jo luulin että MyMa viestittää että vauva tuli! :barefoot: Täällä edelleen ei mitään uutta. Supistelee pitkin yötä ja päivää mutta aina menee ohi. Hieman jo tympii. Mutta tulee sitten kun on valmis.

Ranau 38+3
 
Anteeksi Kiuski, ei ollut sinulle tarkoitus ärhennellä, olen ollut vihainen maailmalle eilen ja tänään.

Tämä lapsettomuus ja nyt sitten vaikeasti sairas vauva eivät ole mitään elämän ensimmäisiä vastoinkäymisiä. Ja vaikka tiedän että monilla on ollut paljon vaikeampaakin, tulee välillä sellaisia miksi aina minä -itsesäälikohtauksia. On ollut ihan käsittämätöntä epäonnea about viimeiset 28 vuotta, eli siitä asti kun perheeni hajosi veljeni tapaturmaisen kuoleman jälkeen. Todella kauan olen kuitenkin jaksanut uskoa ja toivoa, että kohta se päivä paistaa mullekin, mutta nyt alkaa olla jo ihan tosissaan huumori vähissä. Olen myös elämän muissa vastoinkäymisissä tottunut siihen, että jos vaan itse jaksan raataa niska limassa tarpeeksi kauan, niin asiat järjestyvät. Siksi tuntui ihan erityisen pahalta, kun olikin ja on yhä yhtäkkiä täysin riippuvainen muista ihmisistä elämän tärkeimmässä asiassa. Minun on todella vaikea sietää sitä, että joudun luovuttamaan kontrollin jollekin muulle. Itse olen aina itseni sieltä ojan pohjalta kaivanut tähänkin mennessä, ja tuntuu todella katkeralta että tällä kertaa se ei onnistukaan omin voimin.

Pelkään myös vieläkin ihan hulluna että kyse on kuitenkin jostain vielä vakavammasta kuin Fallot'n tetralogiasta, kuten jostain harvinaisesta kromosomiviasta, mikrodeleetiosta, tai että sydänvika osoittautuu liian vakavaksi.

Lullabylle toivottelen tsemppiä ja kärsivällisyyttä vaikka tiedän että se tuossa vaiheessa on kaikkea muuta kuin helppoa!

Kiitos kaikille myös tsempeistä, ja anteeksi että on mennyt aika pitkälti omanapailuksi viime aikoina.
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Älkää turhaan pyydelkö omanapailua anteeksi, eihän täällä olisi mitään aiheita jos ei välillä itsestäänkin kertoisi :LOL: Ja voi @marrasmai kun voisi sulle halauksen lähettää - on se kamalaa kun yhdelle ihmiselle kaadetaan niin kamalasti niskaan vuosi toisensa perään :( Oon tosi pahoillani sun veljen ja perheenkin puolesta, tuommoiset asiat vaikuttaa niin kokonaisvaltaisesti loppuelämään. Sydämestäni toivon että teidän vauvan asiat kääntyy parhain päin edes tyydyttävällä tavalla ❤

@Ranau ei sentään vielä vauvauutisia, mutta ihan samat fiilikset ku sullakin, sais tulla jo. Tää loppu alkaa oleen kyllä odotusta isolla O:lla... Ja kiitos limatulppaa kommentoineille! Ihan kirkasta tuli ja räkämäistä;) selkeesti ei mitään valkovuotoa. Mutta sitä ei kyllä (ainakaa vielä) tullu mitään plumpsahdusta vaan silleen pyyhkiessä reilusti. Katotaan nyt oliko mitään vai ei...

@Caro87 en kyllä tiedä koska sitä oikein pitäis lähtee, muutaku vaan että jos ei mielestään kotona pärjää :confused: Toivottavasti nyt ei koko viikonloppu mene sulla jäitä poltellessa, vaikka äkkiähän se maanantaikin on edessä.
 
Tulin synnärille kun supistuksia vaan tuli ja alko sen verran sattuun etten viittiny enää kotona arpoa. Sain supistustenesto piikin ja jäin tänne tarkkailuun ettei ainakaan yöllä syntys, kun tietty yks gyne vaan töissä. Piikin jälkeen ei oo yhtään supistellu nii katotaan aamuun asti, että pääsenkö sitten kotiin.

Caro ja 38+5
 
@lullaby tsemppiä ja pitkiä hermoja odotteluun! ❤

@marrasmai On teillekkin kyllä sattunut yhtä ja toista. Monet asiat jaksaa kantaa ja nousta sieltä kuopasta, mutta ihan totta että just ne joihin ei voi itse vaikuttaa tuntuu raskaimmilta. Joskus joku sanoi että heikoille ihmisille ei annetakkaan tälläsiä taakkoja kannettavaksi mutta joku kohtuu sentäs. Kukaan ei tietysti voi luvata että joku päivä se onni kääntyy, mutta mä uskon että hyville tyypeille tapahtuu myös hyviä asioita ja se ahkeruus palkitaan aina jossain vaiheessa ❤

Hui onpa täällä jännää!! Tulis nyt uusia plussanneita kun ryminällä poksutte siellä :love:

Tänne tulossa selkeesti joku litmanen, ihan hirvee potkiminen koko aika! :eek: Jos sellanen 400grammanen saa mahassa tollasen myllerryksen aikaiseksi niin mitä se on kun tyyppi painaa sen 3kiloa :eek:

Kiuski ja litti 21+5
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
ONNEA Caro!!! :love:❤❤ jotenkin mua aivan erityisesti liikuttaa tää sun lapsen syntymä, kun niin samoissa ollaan odotettu:) Aivan ihana kuulla että kaikki meni hyvin, kun sulla edellinen synnytyskokemus ei ollut niin miellyttävä(n) Tuhat onnen halausta koko perheelle :)(y)❤
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 18.2.2018
Ranau ... 1. IVF ... toinen ... 26.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 26.3.2018
#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 22.5.2018
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 31.5.2018
Helios ... 4.ICSI 8.PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 31.5.2018
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 1.6.2018
esemila ... 9.PAS (lahjamunasolut) ... toinen ... 5.6.2018
Siida ... 3.ICSI 1.PAS ... toinen ja kolmas... 15.6.2018
mavli ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 20.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 25.6.2018
maljakko ... 3.ICSI 2.PAS .. ensimmäinen ... 29.6.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 8.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ...11.8.2017
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 6.9.2018
An1z81 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ?


Myöhemmin onnistuvat :unsure:

Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason (2.IVF - kkm)
Molly3 (2 IVF+1 hoito lahjasoluilla 2.pas - tm)
Iiqu (? - kkm)
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)


Maaliin päässeet (y)

Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 17.2.2017
Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 40+1 ... 27.4.2017
shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 38+1 ... 9.5.2017
Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5 ... 12.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 41+4 ... 13.6.2017
pussipiru ... 1. ICSI 2. PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 16.6.2017
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... ??+? ... 24.6.2017?
adelmiina_ ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 14.7.2017
Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 16.7.2017
Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 3.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 39+5 ... 5.8.2017
Emmiina85 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 7.10.2017
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ...??+? ... 12.10.2017
Blob ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 8.11.2017
Roxanne ... 6.ICSI ... ensimmäinen ... 40+4 ... 20.11.2017
Kesäheinä-78 ... 6.IVF 1.PAS ... ensimmäinen .. 38+3 ... 11.12.2017
Evangelina ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 36+4 ...15.12.2017
Giraffen__ ... 3.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ... 19.12.2017
Voikukka... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ... 19.12.2017
Henrietta77 ... 1.ICSI ... toinen ... 39+3 ... 13.1.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 38+6 ... 17.2.2018


************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön
 
@marrasmai paljon voimia teidän tilanteeseen <3

@Caro87 Onnea paljon pienestä pojasta :love:

En ole oikein jaksanut / ehtinyt / viitsinyt kirjoitella viimepäivinä, mutta seuraillut kyllä teidän muiden keskusteluja. Raskaana ollaan edelleen, ja huomenna vihdoin ensimmäinen ultra! Piti alunperin olla Ti, mutta lääkärillä esteitä kuulemma, niin siirrettiin yhtä päivää aiemmaks, mikä ei mua haittaa yhtään! :) Pelottaa ja jännittää, mutta ihanaa että vihdoin saa tietää miten pikkunen voi. Iltaisin huono olo ollut, ja tänään varsinkin väsyttänyt ihan simona. Ekaa kertaa piti päikkärit vetästä. Palailempa asiaan vaikka huomenna. Jos kaikki hyvin, niin varmaan sitten arvioidaan laskettu aikakin.

Anzu 7+3
 
  • Tykkää
Reactions: Zoona ja MyMa

Yhteistyössä