~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Ooooooiiiih aivan super mahtavaa Henrietta!!! :love::love::love::love: kyllä mullakin sydän hyppäsi yhden lyönnin välistä kun luin sun onnen uutiset. JA onneksi löytyi kipujen syy! mä en ole itse käyttänyt mitään laksatiivisia tuotteita, varmaan apteekissa sitten osaavat neuvoa jonkin hyvän ja luonnonmukaisen tuotteen!
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 29.4.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
haunoora ... 3.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 4.6.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Maria_V ...
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 7.6.2016

Tapahtumia tulossa :)

haunoora - ultra 16.10.
Mandala - neuvola 21.10. - rv9+3
iinukka1 - ultra 27.10. - rv11+4
lullaby - neuvola+lääkäri 2.11. - rv14+5
Peppermint - ultra - rv10+6
iinukka1 - neuvola 23.11.
Peppermint - np-ultra - rv12+5
Henrietta- - ultra 26.10. - rv8


Maaliin päässeet :love:
 
Ihania uutisia täällä <3

Itellä sit niitä huonompia, verikokeen tulos oli 6126. Kun pitäisi olla yli 10 tuhatta.
Onneks oon täällä avo osastolla, sain jutella ja itkeä hoitajan kanssa tunnin. Huomenna mennään klinikalle ihan vaan koska saadaan ohjeet miten lääkitä kipuja koska pelkään että joudun kärsimään tavallaan turhaa ja jos tää ei oo ite lähössä ulos kokonaan niin vaadin suoraa kaavintaa. Eli käytännön juttuja vaan. Mahollisuuksia elävästä alkiosta tuskin on enää ollenka :/

Sotasuunnitelma on ottaa ennen klinikalle menoa Diapamit ja kaikki maholliset rauhottavat ja sitten suoraan klinikalta tänne jossa käydään asiaa läpi hoitajan ja psykiatrin kanssa. Tavallaa helpottaa kun tietää että tuki on tässä ympärillä ihan kokoajan ja nyt saa luvan kanssa romahdella ja keskittyä vain iteensä :)
 
  • Tykkää
Reactions: kop kop
Monille on tullut hyviä uutisia, ihanaa <3

haunooralle paljon jaksamista ja haleja. Hienoa että noin paljon tukea saat!

Muaki kyllä kiinnostas toi doblerin hankkiminen. Vois ehkä tuntua todellisemmalta jos vois välillä sykkeet kuunnella :D pitää miettiä kun siitä saattaa vaan saada lisä stressiä aikaseks.

Nt ultran lähestyessä miettii jo vähän muille kertomista. Yksi ystävä pariskunta tietää, ei muut. Jotenkin nyt on tullut sellainen olo etten haluaisi omille vanhemmille kertoa. Ihan hyvät välit on joo vaikka monista asioista en heille juttele. Jotenkin ahdistaa jos äiti rupeaa itkemään tai jotain. Mulla oli vaikea lapsuus niin perheen tunnesiteet on vähän omituiset.. Kaikkee sitä. Toisaalta just välähti että nyt saattaa olla eka isänpäivä että mieskin saa sitä juhlia :)
 
haunooralle iso voimahali! onneksi olet hyvissä käsissä kuitenkin!

Caro ainiiii isänpäivä. Ehkä uskaltaa vähän juhlistaa isänpäivää itsekin kun silloin vaihtuu rv12. Jännää! :)

En ole nyt yhtään varma milloin se doppleri sitten oikein tulee. Ilmoitus tuli eilen, että on lähetetty, mutta mies sanoi omasta kokemuksestaan, että voi mennä hyvinkin pari viikkoa - kuukausi kun tulee Kiinasta :devil: mähän haluan sen jo ensi viikolla prkl! muuten joutuu sitten mennä rv10 ultraan jos ei ääniä kotona pääse etsimään. Niin monia kauhutarinoita täällä lukenut kuitenkin siitä nt-ultran odottelusta, jossa paljastunut karu totuus. Haluaisi siltä itse välttyä.
 
Hienoa Henrietta- että kaikki on hyvin ja järkevä syy kivullekin selvis! Mulla itellä on sellanen ihan tavallinen isohko ruisku mitä käytän jos tilanne on tarpeeks paha ummetuksen suhteen. Viime aikoina ei tosin oo tarvinnu, maha ollu pikemminkin normaalia löysemmällä. Nyt muutenkin enempi tehny mieli kaikkia hedelmiä, vihanneksia ym. kevyttä terveysruokaa toisin kun yleensä, niin sekin varmaan auttanu asiaa.

Voihan kurjuus haunoora :cry: ... voimia tulevaan, jos nyt on tosiaan näin ettei oikein mitään toivoa enää ole *haleja*

Hmm... mun (tai pojan) kokemus on se että jos Kiinasta tilaa jotain, sitä ei välttämättä koskaan tulekaan.. mutta kai sielläkin eritasosia lähettäjiä on, ja suurin osa varmaan jotakuinkin luotettavia.
Voihan sitä Mandala käydä nuvolassa kuuntelussa, vai miten siellä mahdetaan suhtautua? Tosin on hirveen epävarmaa jokatapauksessa kuuluuko mitään alle 10 viikon, eihän mullakaan kuulunu vielä sillon 9+5.. en tiä sitten onko kotidopplereissa ja neuvolan laitteissa jotain tehokkuuseroja ja miten päin se menee. Oma kokemus kans siitä kotilaitteesta on vielä sekin että kun siinä kuuluu aina niitä omiakin sykkeitä ja niiden kaikuja, niin ainakin kerran hämäännyin ite luuleen jotakin omaa sykettä muka alkion sykkeeks...eipä se sitä voinu olla kun ne oli jo kuolleita siinä vaiheessa. Sitten kun sen oikean äänen kerran kuulee (selvästi nopeempi "veturi" tsu tsu tai nakuttava "hevosenlaukka") niin sitten sen jo tunnistaa varmasti niistä omista napavaltimon ja istukan ym. "viuhvouh" sykkeistä.
 
Avoin neuvola täälläkin kuunnelluttaa sydänääniä ilmeisesti, tiedä sitten niistä laitteista :confused: Voisihan sitä yrittää käydä sielläkin sitten jos laite ei tule kotiin tarpeeksi ajoissa. Tuo on Ebay:n kautta, joten toivottavasti tulee edes joskus :D
Toisaalta se 'läiskä' siellä ultran ruudulla viimeksi mietityttää vähän, joten ei kai se huono olisi jos kävisi vielä herra E:tä moikkaamassa ultran merkeissä parin viikon päästä.
 
Ultrassa sama löydös mutta alkio ei oo kasvanut viikkoon ollenkaan.
Nyt ollaan menossa Jorviin ja aion vaatia, että pääsen kaavintaan mahdollisimman nopeesti.
Toi on vähän ristiriitasta olla tuolla psykan osastolla. Yöllä kärsin ihan valtavista kivuista niin alettiin epäilemään että on henkistä kipua eikä siks lääkitty kunnolla niitä supistuksia vaan rauhoittavia vaan naamaan :/
No ehkä nyt saa kipulääkkeet kohdille !
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 29.4.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
haunoora ... 3.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 4.6.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Maria_V ...
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 7.6.2016

Tapahtumia tulossa :)

haunoora - ultra 16.10.
Mandala - neuvola 21.10. - rv9+3
iinukka1 - ultra 27.10. - rv11+4
lullaby - neuvola+lääkäri 2.11. - rv14+5
Peppermint - ultra - rv10+6
iinukka1 - neuvola 23.11.
Peppermint - np-ultra - rv12+5
Henrietta- - ultra 26.10. - rv8
Kop kop - veriseula 21.10 rv10
- np-ultra 3.11 rv11+6
- 1.neuvola 9.11 rv12+5

Maaliin päässeet :love:
 
HAUNOORALLE voimahaleja!!! Kyl on epäreilua elämä :(

MANDALA kerro sit jahka doppleri saapuu :) Kurkkasin juuri muistiinpanoista, että 9+5 kuulin neuvolan dopplerilla esikoisen äänet ekan kerran. Vähän rupes hotsittaa avoneuvolan oven kolkutus :D

HENRIETTA ihanaa sykkeestä <3 Minkä kokonen kysta sulla? Mulla 3cm ja on kans ollu melkonen murheenkryyni. Onneks ne kuulemma pääosin kutistuu itekseen.

LULLABY Jee, onnea sinnekin ultranäkymistä :) <3

Meijän sätkyukko (tai akka) nyt 25mm ja kova vipellys <3 Päivä kerrallaan.. Viikon nyt vuotanu, kuhan vipeltäjä pysyis kyydissä!
 
Mä just tajusin että herra A ei ainakaan näyttänyt ruudulta eikä myöskään maininnut alkion liikkumisesta mitään viime ultrassa :eek: kai nyt 8+2 jo pitäis liikkua?

Mutta ihanaa kop kop että sinäkin siellä päivä kerrallaan oikeaan suuntaan menet <3

Ai hitto olen tänään taas nettiä lukenut ja identtisistä raskauksista. Huh miten monta asiaa voi mennä vikaan, esim se joku ferofetaalitransfuusio syndrooma yms, huh huh.. Kyllä saa olla onnellinen, että yksi jäi toistaiseksi ainakin eloon, voisi olla muuten kaikkea muuta kuin leppoinen raskaus, saatikka sitten edes onnellinen lopputulos :confused:

Ja joo mä kerron miten sen dopplerin kanssa käy :D suattaapi olla että kiirehdyspäissäni ostan jostain raskauskeijusta jos ei meinas kuulua eBay:sta :D

8+5
 
Viimeksi muokattu:
Älä huoli liikkeistä!! Tai liikkumattomuudesta. Ysiviikolla vasta alkaa pienet liikkeet ja saattaa nippanappa olla ees havaittavissa. Mulla näytti 8+3 miniminisähköiskuilta. Enkä ois hoksannu ite ellei lekuri ois sanonu. Mutta tänään meni eestaas kohdussa ja jalat räpiköi koko aika. Kymppiviikolla alkaa siis enempi liikkua yleensä.

Rv9+2
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Hmm.. Ehkä mä uskallan tänne kirjoittaa, kun otsikko on nimenomaan alkionsiirroista plussanneet. Itse plussasin virallisesti tänään. Toinen ICSI, tuoresiirto (riskillä, oli hyperin oireita), 2 päiväinen alkio siirrettiin ja tänään pp14 (4+2?) hcg oli 179.

En oikein tiedä mitä uskallan ajatella tuosta hcg:sta. Keväällä samana päivänä arvo 85, päättyi kemiallisena raskautena. Ainakin se on yli puolet parempi kuin viimeksi, mutta en saanut tänään ivf-hoitajaa kiinni enkä saanut sovittua kontrolliaikaa myöskään.. varovaisin mielin. Onko kellään muulla ollut vastaavia lukemia testipäivänä? Toisessa ketjussa sainkin jo paljon linkkejä sekä tietoa, eli omakohtaiset kokemukset kiinnostaa eniten :)

Te taidatte kaikki olla jo aika lailla pidemmällä, jospa tänne pian liittyisi porukkaa toisesta ketjusta. :) olen vasta vähän koputtelemassa ovella, lisäilen itseni listalle ensi viikolla jos hyvin käy.
 
  • Tykkää
Reactions: kop kop ja annila
Tervetuloa Lia :love: mun muistaakseni tässä ketjussa on ollut saman tyylisiä hCG lukemia noin alussa muillakin. Tuolla alkupuolen sivuilla. Mun ekan verikokeen tulosta ei kannata edes verrata kun alkoi kaksosraskautena.
Ja tosiaan yhdestä lukemasta on vaikea sanoa kunnolla mitään varmaa kun se haarukka on toooodella laaja mitä netissäkin löytyy. Ja erityisesti kun kuitenkin se tuplaantuminen on se mikä kertoo sitten tilanteen kehittymisestä. Kyllä sun tilanne tosiaan paremmalta näyttää tuon tuloksen perusteella kuin siinä kemiallisessa, että voit olla iloinen siitä.

Kylmiä hermoja nyt kun se oikea piina alkoi ;) :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lia_
Kiva saada uusia "kasvoja" tänne puolen, onnittelut Lia!

Mulla kahdessa keskenmenneessä raskaudessa hcgt oli 120 ja 126, jatkuneissa raskauksissa 252 ja 350, eli kyllä tuo sun arvo ihan hyvältä kuulostaa :)

Kop kop miten sulla siis toi kysta on oireilu, onko se sulla keltarauhaskysta? Mullakin se oli n. 3cm.
 
  • Tykkää
Reactions: Lia_
Hohhoi.. Kaavinta olis menny joskus ensviikkoon joten otin lääkkeet vaikka olis pitäny pitää vaan pää.
Tulin tänne psykan osastolle ne ottamaan ja onneksi määrättiin Buranaa, Panacodia, Tramalia ja vielä Oxynormia mutta eipäs ollu mitään apua mistään noista.
Itkin ja huusin täällä täyttä kurkkua. Supistukset ei helpottanu edes sekunniks vaan ihan huipussaan oli 1,5 tuntia. Makasin tulikuuman suihkun lattialla ja huusin. Mies kävi juontamassa vettä etten pyörtyis sinne.
Jossain vaiheessa olin hakemassa lisää lääkettä niin en pystyny seisomaan siinä ja huusin ja itkin ihan hysteerisenä niin hoitajat alko puhumaan jo, että siirtää päivystykseen täältä kun noista lääkkeistä ei mitään hyötyä. No sit vessaan tuli pieni loraus verta ja kivut hävis. Tai helpotti paljon! Verta ei oo enempää tullu ja tiedän että maanantaina on edessä vielä kaavinta. Näin kävi tismalleen viime kerralla myös.

Kolmas keskenmeno josta nyt kaks lääkkellisesti tyhjennetty ja tää oli pahin kaikista! Mies ja omahoitaja tossa sanoi pahimman jälkeen että kattoi jo että mä oikeesti kuolen siihen kipuun :'D ja siltä se todella tuntui.

Nyt on osa vauvan alusta kai vedetty peijaksen psykiatrisen osaston vessasta alas. Eli tämä oli tässä.

Toivottavasti yksikään ei enää tästä ketjusta poistu vaan saatte kaikki kauan kaivatun pienoisen syliin asti elävänä ja terveenä <3
 
Hei Kaikki! Ehkä uskallan minäkin liittyä tähän plussanneiden joukkoon. Olen taustaillut tuolla hoitoketjussa ja monessa muussakin tässä vuosien aikana... Torstain (15.10.) verikokeessa pp14 hcg 314, joten ilmeisesti vihdoin kyytiläinen tarttunut matkaan. Tosi vaikea uskoa vieläkään. Hämmentävää. :unsure:

Takana yksi luomulapsi ja yksi km 12+0. Noiden jälkeen 4 vuotta (sekundääri)lapsettomuutta ja hoitoja. Nyt 5.icsi takana ja eka plussa. :love:
Alun perin vikaa ollut miehen simpoissa, mutta hoitojen käynnistyttyä huomattiin, että munasolutkin on huonoja ja vaste lääkkeille surkea... Tässä tausta tälleen lyhyesti.

Lueskelin viimeyönä tän ketjun läpi. Paljon on kaikkea tapahtunut. Ja onnea hyviä uutisia saaneille. (y) Voimia ja jaksamista syvemmällä uiville. :( Ja tietysti kaikille muillekin, ymmärsin että tästä se piinailu vasta alkaa... Huh!

Kiitos tästä ketjusta!! Liityn teidän matkaan ja toivon parasta, varovasti, päivä kerrallaan.

Nyt aamukahvin keittoon! :coffee:
 
  • Tykkää
Reactions: kop kop
Lia, mulla oli pp14 hcg 158 ja nyt ollaan menossa jo rv 10+4 :) mustakin arvo tuntu matalalta mitä oon muilla lukenu olevan mutta se on niin yksilöllistä ettei voi toisiin verrata. Niin ja onnea plussasta :)

annila, onnea plussasta! Pitkä taival teillä takana, toivottavasti tämä tulee syliin asti :)

Onko kukaan joutunut olemaan pois töistä nyt raskauden aikana? Mulla tää väsymys alkaa olla jotain todella järkkyä. Viimeyönä nukuin yli 10h ja vaivoin sain itteni kammettua ylös. Mulla oli muutama vapaa tällä viikolla ja kun töihin menin niin ihan kamalaa on aamut ollu :/ ei meinaa kyetä töitään tekemään ja mulla työ sellasta että pitää jossain määrin skarppina koko ajan olla eikä taukoja käytännössä ole.

Mulle voi päivittää tuleviin asioihin nt ultra 30.10 :)
 
Caro87 - Ihanaa kuulla, että sulla on tuolla arvolla lähtenyt hyvin kaikki liikkeelle!

Ja niin kuin Mandala sanoi, eihän se yksittäinen arvo niinkään vaan lähteekö tuplaantumaan.. Toivottavasti pääsen jo tiistaina verikokeisiin!

annila - kiva kun joku muukin on vasta plussannut, onnea! Monipäiväinen alkio sulla siirrettiin?
 
Heipä hei! Aattelin ilmoittautua mukaan joukkoon, kun olisi kiva saada tukea/olla tukena ihmisille, jotka ovat kulkeneet saman raskaan tien. Tuntuu, ettei muut oikein ymmärrä, mitä kaikkee täs on käyty läpi.

Elikkä taustaa: 1.IVF käytiin ja ensimmäisestä tuoresiirrosta tuli kemiallinen. Viimeisestä alkiosta eli 2.pas tuli se elämäni ensimmäinen plussa. Hcg arvot oli dpo 16 yli 400 ( meni niin ohi ne muut numerot, ku ällistyin niin suurta lukemaa).

Pikkuisen elämänalku ei oo ollu helppoo, ku muutama päivä siirrosta jouduin antibioottikuurille ja nyt iski päälle vielä flunssa. Tällä hetkellä menossa siis 5+0. Tässä nyt jännätään, miten meidän käy.
 
  • Tykkää
Reactions: kop kop
Hei mahtavaa, joukkomme suurenee!!
Sydämellisesti tervetuloa annila ja Mintikka! :) tämä palsta on ollut itselle henkireikä silloin hoidoissa rampatessa sekä ehdottomasti nyt tätä elämäni piinallisinta aikaa eläessä. Toivottavasti tekin saatte vertaistukea täältä! Päivä kerrallaan on myöskin erittäin hyvä asenne, vaikka mulle ihan alussa tuntui olevan melkein mahdotonta edellisen siirron kemiallisen takia. Mutta onneksi tässä on huomannut että kyllä ne päivät tosiaan yksi kerralla menee eteenpäin, hitaasti mutta varmasti.

Caro itse olen välttynyt tuolta hurjimmalta väsymykseltä - pienehköä päivä/alkuiltaväsymystä on -mutta tuli kyllä etukäteen mietittyä että varmasti pyytäisin sitten tarvittaessa saikkua asiaan. Mulla tosin on perus toimistotyötä, että pystyn pitämään taukoja koska vaan jos meinaa alkaa kovasti väsyttää. Mutta just jos olisi sellanen lamaannuttava väsymys niin kävisin lääkärin puheilla. Pärjäile!

Voin tsiigata listan kuntoon kun olen koneella seuraavaksi.
 

Yhteistyössä