Onnea
Kiia myös mahtavista ultrakuulumisista!
Mä myös kulutin aikaa ennen varhaisultraa teettämällä parit verikokeet. Mun klinikalla ei oteta automaattisesti ja kotitestiplussan jälkeen olisi vain varattu ultraan aika. Noh mulla alkoi tuhruttaa virallisena testipäivänä pp11 / rv 4+2, joten soitin saman tien klinikalle, että tulen verikokeeseen. Tulos oli reilusti yli viitearvojen, joten mulle ei suositeltu kontrollikoetta. Noh hermothan oli sitten oireettomuudesta ihan riekaleina, joten soitin uudestaan klinikalle 5+4. Samalla sitten aikaistettiin alunperin varattua varhaisultraa viikolta 7+1 viikolle 6+4 kun hormoni oli noussut ihan normaalisti. Ne viikot näiden tapahtumien välissä JUST ja JUST pärjäsi selväjärkisenä, mutta niin ne päivät vaan vaihtui yöksi ja yöt seuraavaksi päiväksi vaikka aika mateli ja joka päiväinen tuhru piinasi.
Mulla kipeytyi rinnat vasta ekan varhaisultran jälkeen sitten, mikä valoi vähän toivoa vaikka epäusko ja pelko oli valtava.
Ekan varhaisultran jälkeen lääkäri ehdotti uutta parin viikon päähän ja mentiin sitten uudestaan rv8+2 muistaakseni.
Tosiaan rv 6-7 on kaiketi isoin keskenmenovaihe, mutta myös näkee jonkin verran sitä, että varhaisultrassa ollut kaikki hyvin, mutta nt-ultrassa sitten havaittu keskeytynyt keskenmeno esim rv 8-9. Sen takia tykkäsin itse käydä vielä toisessa varhaisultrassa. Kolmattakin mietin kyllä vakavissani.
Tietty vaikka joku prosentuaali tippuu merkittävästi (esim riski keskenmenoon) niin valitettavasti jonkun se aina pitää kuulua siihen pieneen, huonoon, prosentuaaliinkin. Tämä tieto oli se minkä takia ei itsellä pelot hellittänyt ekalla kolmanneksella kokonaan missään vaiheessa.
Ja dopplerin ostin rv10 (meidän neuvolassa kun ei kuunnella sydänääniä ennen rv12) jolla sitten löysinkin äänet piiiitkän etsinnän tuloksena. Se oli valtavan huojentava laite, kuuntelin joka päivä sillä. Jos sitä en olisi ostanut, mulla olisi varmaan mennyt tonni ultrauksiin ennen nt-ultraa
Neuvolaan käskettiin varata 1,5h aikaa ekaa kertaa varten, mutta mä olin sieltä ulkona puolessa tunnissa. Lähinnä se täti kyseli lisää esitietolomakkeen tiedoista (lähinnä just sukurasitesairauksista yms perusjutuista) ja antoi jotain lappusia. Mä olin kuitenkin googlaillut itse jo kaiken mahdollisen etukäteen niin ei siellä tullut mitään uutta tietoa, niinku ei ole tullut tähän mennessä kertaakaan, mutta se mun täti onkin vähän sellanen ylimalkainen
Sai sieltä lähetteet kaikkiin verikokeisiin mitä piti ottaa.