Onnea Jonpa! Ja tervetuloa ja onnea Nenna!
Mä en koskaan ostanu doppleria, sillä itse ajattelin, että panikoisin vaan turhaan jos en löytäis sykkeitä. Toisaalta mä en tehnyt kotona yhtään raskaustestiäkään, eli taidan olla hiukan poikkeava.
Ekan kerran kun tosissani kaipasin doppleria oli nyt viikon sisällä kun en tuntenut vielä liikkeitä ja supisteli, mutta sit pääsin lääkärille ja nyt oon jo oppinu tunnistamaan liikkeitäkin, eli enää en sitä tarvitsiskaa.
Mulla ei muuten supistelu loppunut sittenkään ihan seinään vaan se alkoi uudestaan heti kun innostuin taas rehkimään liikaa, mut toisaalta rauhottuikin kun pidin eilisen sairaslomaa. Täytyy vaan oppia elämään kroppansa ehdoilla. Ja ilmeisesti mun täytyy myös jatkaa tolkutonta veden litkimistä (lähes 4 litraa/vrk), vaikka lääkärin mielestä se on liikaa, sillä juominen helpotti myös.
Mulla siellä lääkärillä ultrattiin muuten taas. Ja tällä kertaa hän kokeili myös kohdunkaulan (kiinteä ja kova tms, vaikka pituutta ei arvioinutkaan). Aikamoisia neuvola- ja lääkärikohtaisia eroja... Lääkäri sanoi tykkäävänsä seurailla näiden pienten "vauvojen" touhuja ultralla.
Ja seuraava neuvolalääkäri on kuulemma sitten vasta rv 36. Helsingissä siis oon.
Ai niin, lääkäri suositteli myös jonkinlaisen tukivyön ostamista, sillä sekin voi vähentää supistelua. Löysin kyllä monenlaisia nettikaupoista, mutta noissahan se oikean koon valinta taitaa olla erityisen tärkeää? Täällä oli aikaisemmin keskustelua siitä, mutta enhän mä silloin osannut ajatella, että se olisi ikinä ajankohtaista mulle.
Jotain mun piti vielä kommentoida, mut enhän mä sitä enää muista. Perjantai...
19+3