~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Mandala: empä hoksannu päiväarvoista kysyä. Ai semmosetki on?? Luulin vain, että viikkoarvot.. Löysin netistä tämmösen http://www.conceivingconcepts.com/learning/articles/hcg_ranges.html.

Jos tota kattoo niin mulla dpo24 ja 1314 eli viitteessä mut tonnin alle keskiarvon. Ja mistä se dpo näis tapauksissa lasketaan? Irrotuspiikistä? Tossa linkissä onneksi lukee, että 72h tuplaantuminen normaalia, huoh. Oli pakko kaivaa aikasemmat labrat esiin ja dpo23 oli hcg yli 3000 siitä raskaudesta mistä sain esikoisen. Keskenmenossa/tuulimunassa ehti mennä yli 5000 vaikkei viikkoja ollut kuin 5+ ja ultrassa ei sikiöö. Argh, miksi näitä pitää vatvoa ja vielä yöllä :/ Menispä vko nopsaan. Täytynee tehdä digi ens vkon alussa ;)

Aaniksella hyvä arvo!! :)

Kesäheinälle pahoittelut ja silti vielä toivomista, että ottaisi jonkun spurtin nyt sun arvot. Tai että tulisi mahd nopeesti päätös epäselvälle tilanteelle. Näissä hoidoissa jatkuva vaiheittainen odottelu rassaa.
 
Voi meitä pähkäilijöitä. Ei tämä kyllä helppoa ole.

Kesäheinä onneksi nousua on joten toivoakin on!

Aanis hyvä tulos! (y)

Mulla se verikokeen tulos rauhoitti about päiväksi :rolleyes: eli olin kokonaisen päivän sen jälkee testaamatta. Sitte oli jo pakko koska näköjään näen nyt unia haalenevista testeistä useamminkin :unsure:
Ja kaiken kukkuraksi digi ei näyttänyt nyt aamulla sitä mitä toivoin eli 3+
Jos tiistaina on ollu 1128 arvo niin kyllähän se tolla tuplausvauhdilla tai normaalillakik olisi pitänyt olla jo yli 2000 mikä ilmeisesti on 3+ raja.
Noh koska nyt on vasta 4+5 niin en siitä aivan paniikkia päälle saanut mutta siitä sain kun avasin testin.
http://imgur.com/a/VWPHc

En tiedä miten näitä voi tulkita ja voiko tulkita kuten tavallisia viivoja mutta huonolta näyttää eli ylempi on itse asiassa se tiistain testi jossa näyttää siis yksi viiva tummemmalta kuin tän aamun sama viiva. Yksi viiva näyttää ehkä hitusen tummemmalta nyt mutta kaiken kaikkiaan tuo sai kyllä pelon persiiseen joten pakko varmasti mennä uudestaan verikokeeseen heti maanantaina. Tosin en tiedä pitäiskö sitä ennen tuhlata toimen digi, just esim maanantaiaamuna. Osais sitten varautua taas... Tuleepa "kiva" viikonloppu... :(

Edit: just näin että se tummentunut viiva on kontrolliviiva sitten kai? Eli huono juttu jos se vain tummenee :(

http://i.imgur.com/0PS8uKq.jpg
 
Kop kop mä laskin ovulaation ja sitä kautta dpo:t että irrotuspiikistä pari päivää on ovulaatio. Eli nyt mulla menis esim pp14 ja dpo19.

Ja siis kyllä sullakin hcg on noussut niin selvästi että hyvältä se kuulostaa!! Ja eihän siinä muuta voi kun just vaikka tehdä digi siinä ennen verikoetta. Mäkin teen maanantaina kai uuden kun on dpo22 milloin luulis jo viimeistään olevan 3+. Eri paikoissa netissä on eri tietoa siitä mikä se raja sille 3+ oikein on ja jotkut on voinu saada vielä yli 3000 arvolla 2-3 digiin kuulemma :O eli en tiedä ehkä tuo viikkonäyttö on ihan kökkö juttu ja luo vaa lisä stressiä. Varsinkin kun on typerä ja avaa ne ja vertailee niitä tikkuja väärin päin niinku minä :rolleyes:

Onneks oon kotitoimistolla näiden lakkojuttujen takia kun julkiset ei kulje niin saan kotona sitten olla niin ylikierroksilla kuin oon :ROFLMAO:
 
Piti tulla kommentoimaan Mandalalle, että jos nyt oikein ymmärsin niin eikös kuitenkin tuossa alemmassa se tulosviiva oo tummentunu kontrolliin nähden, kun noissa kuvissahan liuskat on eri päin?

Eipä oo kauheen korkeella tunnelma täälläkään, yöllä taas heräsin 4 jälkeen enkä saanu nukuttua enää kun piti kopeloida tissejä ja tuntus niinkun nekin ois ollu löysemmät ja kivuttomammat kun aikoihin, eikä tuntunu enää sellasta kihelmöintiä kun nousi vessaan...mikä tietysti vahvistaa vaan niitä epäilyjä pahimmasta. Sit rupesin miettiin ensviikkoo, montako kertaa jotain keskenmenopaskaa voi vielä jaksaa jos aina tyssää siihen 8-9 viikolle? Ja kaiken lisäks joutuu ravaan jossain tyhjennyksissäkin? :( millonka täs ei oo enää mitään järkee,..en tiä.....

Hieno hcg tulos Aanis!
Jaksamisia Kesäheinälle, ehkä pieni toivo vielä ois jäljellä! Samoten kop kop, kai sitä toivoa on niin kauan kun sentään jotain tapahtuu.. hcg nousu voi vaihdella niin paljo eri ihmisillä ja samallakin ihmisellä eri raskauksissa.
 
Viimeksi muokattu:
Joo tajusin saman noiden liuskojen kanssa...

Mutta sydän toivon koko sydämestäni että oireiden heikkeneminen tarkottaisi vaan sitä normaalia oireiden muuttumista mutta ymmärrän totaalisesti oman pettymyksen kun on tuon kerran kokenut. Ei käy sinun tilanne kateeksi kun joudut vielä vähän aikaa vielä odottamaan uutta ultraa. Toivotaan parasta mahdollista ultratulosta!! Iso hali <3
 
En malta näköjään olla täältä pois...

Sydän, ymmärrän tuon tuskan täysin! Mulla kävi edellisessä raskaudessa just noin, että oireet loppuivat jossain vaiheessa ja huonoahan se sitten tiesi. Sellaisen kokemuksen jälkeen sitä tarkkailee itseään entistä hysteerisemmin, mikä ei varmaankaan tee kovin hyvää, mutta minkä sitä itselleen voi, näiden hoitojen kanssa tää touhu on vaan niin raskasta. Mutta kaikki voi olla myös hyvin, joten ehkä kannattaa yrittää olla stressaamatta, tiedän, helpommin sanottu kuin tehty.

Mandala en usko että sun kannattaa enää tässä vaiheessa pelata noiden testien kanssa ;). Malttaisitkohan vain odottaa varhaisultraa (eikös senkin voi tehdä jo joskus viikolla 6+), tai sitten käydä vaikka kontrolliverikokeessa ens viikolla? Sullahan on periaatteessa kaikki ihan hyvin. Verikoetulos oli hyvä ja vuotoa ei ole ollut, joten yritä nauttia (y).

Mä oon ollut tänään positiivinen. Tuumasin, että kyllähän tässä raskaana ollaan, ennen kuin jotain muuta tapahtuu. Mulla ei ole vuotoja eikä kipuja. Oireita on, vaikkakin lieviä. Hcg tuplaantui kolmessa päivässä (olisi pitänyt tuplaantua kahdessa, joskin 72 tuntiakin jossain mainitaan) ja on liian matala viitearvoihin nähden, mutta mistä näistä tietää. Jos en olisi käynyt verikokeissa niin mähän olisin ihan tyytyväisesti raskaana, koska kotitesti näytti plussaa ja vuoto ei ole alkanut. Suurinta osaa raskauksista ei edes kontrolloida verikokein, joten mitä niiden "normaaliraskauksien" hcg-arvoista edes tiedetään? Jos homma menee kesken niin se on sitten sen ajan murhe.

Olen lähdössä ens viikolla työmatkalle ja se vähän huolestuttaa, että jos sinä aikana tapahtuu jotain. Mutta olen tästäkin keskustellut klinikan kanssa ja yritän varautua kaikkiin skenaarioihin.

Rentoa ja levollista viikonloppua kaikille! :whistle:
 
Yritän nyt myös rauhottua tästä viikonlopuks.. eipä se asian vatvominenkaan hyödytä eikä muuta tilannetta jos niin on käyny. Mulla ei ne oireet (etominen) edes täysin loppunu siihen alkoiden kuolemaan, harveni ja lievitty kyllä radikaalisti. Tissikipukin hiipui hitaammin ja vähemmän huomattavasti. Tosin se sillonkin välillä aaltoili kun alkiot oli vielä hengissä. Mutta kyllä niiden välillä pitäs olla selkeesti kipeemmätkin, eikä ne enää sit sellaset tosi kipeet ollu enää km jälkeen.
Tietysti sillon takerruin siihen oljenkorteen että sentään edes jotain oireita vielä on ja kaikki siis voi olla hyvin...paskat.
Toisaalta tässä raskaudessa on jotenkin alusta lähtien ollu vähemmät oireet jollen muista omiani, siitä huolimatta että ainakin alkuvaiheessa hcg:n määrä ja nousu on ollu paljo parempi kun viimeks.
Kai se pitää yrittää ajatella nyt että pieni toivo kytee niin kauan kun ei oo varmuudella todettu ettei oo enää mitään..

Rauhalliset ja rentouttavat viikonloput kaikille täältäkin!
 
Täällä tänään aavistus ruskeaa pyyhkiessä puolilta päivin ja äsken uudestaan. Ei kunnolla vanhaa verta, vaan sellaista hailakkaa ruskeaa, jota on ollut melkeinpä kaikissa kierroissa noin viikkoa ennen menkkoja ennen kuin kunnon tuhruttelu on alkanut. Rinnat edelleen aivan julmetun kipeät ja alamaha nipistelee, mutta ei kipeästi. Vielä eilen jaksoin uskoa, että ne on hyviä juttuja. Meidän perheessä olisi kyllä niin hyvä, jos mies voisi hoitaa odottamisen, kun hän on viilipyttymäisen rauhallinen eikä juuri stressaannu mistään. Mä taas olen tällainen murehtijatapaus, joten piiiitkä odotusaika tulee, jos raskaus joskus onnistuneesti alkaa. Täällä siis odotellaan vuotoa alkavaksi. Pakkasessa 8 alkiota jäljellä.
 
Sydän hyvä kun olet löytänyt sisäistä rauhaa, koska niinhän se on ettei sille mitään voi tehdä
Joten parempi vaan ettei elä kokonaan kroppa hälytystilassa.

Mä varmaan niiden testien kanssa hullun vieläkin kun on niin vähän oireita; ei mitään tissijuttuja eikä huonoa oloakaan kuin ihan pienen pientä välillä ja nälässä. Jotenkin sitä ei vaan kunnolla usko että tuolla mitään on vaikka sitten sen testinkin tein. Ja ne painajaiset ei auta asiaan yhtään.

Joten kuten kesäheinäkin sanoi niin pitää vaan rauhoittua. Ja olet muuten aivan oikeassa että mistä sitä tietää niiden ihmisten hcg:sta ketkä eivät testaile hulluna niinku mä. He voivat vaan olla onnellisena raskaana saman tien, itse ei koko aikaa millään pysty :unsure: en kyllä selväjärkisenä selviä tätä reilu 2vkoa ultraan joten kyllä varmaan digi tulee tehtyä sekä mahdollisesti verikoe jos tulee kunnon ahdistus.

Jotkuthan käyvät ar-ultrassa jo esim rv5 katsomassa onko oikeassa paikassa mutta en tiedä voiko mulla mennä ns väärään paikkaan ilman johtimia. Ja kuulostaahan se aika ajanhukalta mennä sekä rv7 ja sitä ennen..

Pitää alkaa varmaan harrastamaan jotaa Mindfullness:a tms jos tämä menisi vähän zenimmin :ROFLMAO:
 
Peppermint voi hitsi sielläkin vähän vuotaa, niin täälläkin. Tämä mun oma ei ole mulle ominaista ennen menkkoja mutta aika näyttää onko hyvä vai huono vuoto :unsure: ei tule koko päivää, esim ei ole aamuisen seksin jälkeen (sekin maistuu taas kun ei ole lugeja, jee) tullut edes pyyhittäessä mutta aiempina päivinä alkanut aamulla ja loppunut illalla.

Toivotaan ett sun vuoto loppuisi pian!
 
Peppermint toivottavasti kyseessä vaan kiinnittymisvuoto! Kuulostaa samalta mitä mulla oli edellisessä raskaudessa.

Mandala tuossa mainitsi seksin. Mietin täällä, että millaisia ohjeita olette saaneet alkion siirrosta ja seksistä? Saako/uskaltaako harrastaa? Meille sanottiin siirrossa, että ihan normaalia elämää. Mulla jotenkin korvien välissä pelko, et seksin aikana kohtu alkaisi supistella ja tekis huonoa alkiolle. Järki yrittää kyllä sanoa muuta, varsinkin kun se on kiinni jo siellä (n) puhukaa järkeä mulle:D
 
Ei täältä näemmä poiskaan osaa olla...
oon ajatellu niin että tavallinen hellävaranen seksi ei voi aiheuttaa keskenmenoa ja se on kuitenkin ihan luonnollista toimintaa. Tuleehan sen jälkeen usein hetkeks hiukan ikäväntuntusia jomotuksia varsinkin munasarjoihin mutta se johtuu varmaankin sperman prostaglandiineista ja on ihan normaalia. Ainoastaan sillon jos loppuraskaudessa ois todettu ennenaikasen synnytyksen vaara niin pitäs välttää (juuri ton sperman takia), tosin en tiä oisko kumia käyttäen sitäkään vaaraa..? Liian syvälle työntöjä vältetään muutenkin kun se yleensä sattuu (endon takia?) kohdun kaulaan.
Oisko nyt viimeks kehotettu siirron jälkeen pitään pari päivää taukoo tulehdusvaaran takia kun kohdunsuuta on "väkisin" avattu hiukan, aiemmin en kyl muista että sitäkään., vai oliko toikin punktion jälkeen, en muista enää.
 
Mä oon lukenut jostain ulkomaisilta palstoilta ett joillekin neuvottu jopa seksikieltoa rv9 asti juuri sen orgasmin saamisen takia kai. Mulle ei ollut klinikalla puhetta ollenkaan asiasta joten oon meinannut että oman fiiliksen mukaan. Kyllä sen huomasi että mies otti paljon iisimmin enkä pistänyt pahakseni.
Luulis että maalaisjärjellä vain näissä hommissa.

Just kun tässä ajatellut että otan rauhallisemmin ja testaan vasta maanantaina kai sen digin jne niin eiköhän se täysin ruskea tuhru muuttunut oranssiksi :confused: onneksi määrät on tosi pieniä eikä edelleen mitään minkä luokittelisin kivuksi (sivuilta tuikkii, keltarauhanen?) mutta kyllähän se pistää miettimään väkisin. Kyllä se verikoe vaan ensi viikolla kutsuu.
 
Oi voi Mandala, samanlaista stressiä sielläkin :( Päätin jo, että otan nyt tosi iisisti tuhrun kanssa, kunnes äsken pyyhkiessä seassa oli muutamia pieniä krämmäleitä ja tuhrun väri oli tummemman ruskeaa. Periaatteessa kai kyse voisi olla siitä, että kohdusta poistuu vanhoja jämiä (gyne on joskus selittänyt tuhrua sillä, että kohtu ei tyhjene lyhyiden kuukautisten aikana kunnolla ja tuhruttelee pois ennen seuraavien alkua), mutta tuntuu itsensä huijaamiselta pitää toivoa yllä. Eniten ottaa päähän, että klinikalla suhtauduttiin mun huoliin jo silloin kun soitin ultra-ajan vähätellen ja kylmäkiskoisesti, joten ei huvita olla yhteydessä sinne.
 
Mun klinikalla ei ollut kylmäkiskoinen meininki onneksi ja he mielellään ottivat ar-ultraan ajanvarauksen. Mutta toisaalta eivät hekään silloin tiistaina osanneet mitään oikein sanoa tästä tuhrusta. Itse jotenkin en pysty päästämään toivosta irti vielä kun ei kuitenkaan oikeasti vuoda; se tämän päiväinen oranssikin oli lähinnä kuin haalean oranssia valkovuotoa. Ja aiemmin kuin milli oranssia limaa (sori). Joten en osaa vielä varautua pahimpaan vaikka kyllä mietityttää ja jokainen vessareissu vähän jännittää.

Eihän tässä mitään jos ei mitään tuhrua tulisi niin olisi ehkä hieman enemmän rauhallinen mutta tuhru tekee odotuksesta vielä karseampaa kun en luonteeltani ole odottelija ollenkaan!
 
Anteeksi, kun sekaannun tiedän ketjuun näin ulkopuolelta. En tiedä, muistatko Mandala mua enää. Kuumeiltiin samaan aikaan kolmekymppisissä ensikertalaisissa. Meidän tie vei silloin hoitoihin ja ensimmäisen ivf:n tuoresiirrosta tärppäsi ja saimme lapsen. Toisen yritys olikin sitten pitkissä kantimissa. Ensimmäisen hoidon pakkasalkiot käytettiin ja vielä neljä uutta icsiä tehtiin. 13 siirrettyä alkiota ennen tärppiä. Olo oli melkoisen luovuttanut. Sen takia olen vähän niinkuin jäänyt jumiin näille palstoille.

Joka tapauksessa halusin huojentaa teidän mieltänne näistä digiasioista. Sain 12 päivää punktiosta digiin raskaana 2-3 ja paljon vahvemmat viivat pc:hen kuin esikoisesta. Kolme viikkoa punktiosta tulos oli edelleen 2-3. Esikoisesta sain tässä vaiheessa raskaana 3+. Pelko oli kova, joten onneksi pääsin samana päivänä verikokeeseen. Tulos oli jotain päälle 3600 eli digin olisi pitänyt näyttää enemmän viikkoja. Jos tuosta alkaa laskemaan hcg:n tuplaantumisaikoja, niin huomaa, että ne todellakin ovat yksilöllisiä. Lisäksi myöhemmin selvisi, että odotan kaksosia. Summa summarum, tuo digi on ihan kiva, mutta ei ne vaan aina näytä oikein. Virtsaan erittyvä hcg vaihtelee varmasti sekin verrattuna verestä mitattavaan. Todellakin tiedän, että helppoa se ei ole, mutta noiden digitulosten perusteella ei kannata huolestua. Tsemppiä kaikille!
 
Joku_raja muistan sut kyllä sieltä kolmikymppisistä, herranen aika tuntuu kuin siitä olisi ikuisuus :) me jatkettiin luomuna se joku reilu vuosi ennen kierron kartoitusta josta mentiin sitten laparoskopiaan jossa molemmat johtimet poistettiin laajentuneina. Meni fiilikset kokonaan tähän lapsitouhuun josta seurasi parin vuoden tauko ennen näitä hoitoja mistä nyt plussailtu tokasta IVF:stä.
Sullakin pitkä tie tokaa tehdessä, huh!

Ja joo olen lueskellut noita eri keskustelupalstoja yms niin ilmeisesti enemmän taitaa usein stressiä aiheuttaa nämä digit kuin huojentuneisuutta. Eikä varmasti pitäisi availla niitä.. Mutta stressaantuneena ja malttamattomana tekee kaikkea typerää :D

Tuo kop kop:n linkki oli jännä. Siinä kerrottiin mm myös se että tuplaantuminen hidastuu tiettyjen arvojen jälkeen eli esim 1200 jälkeen tuplaantuu 72-96h välein. Senkin takia varmasti voi se 3+:n tulo kestää. Siihen päälle vielä jos nuo testit käyttäytyy vähän miten sattuu niin sotku on valmis :D
 
Täällä odottelen sydänsuvenyön ultrakuulumisia sormet ja varpaat ristissä!!

Oliko kellään muilla nyt verikokeita tms tuloillaan? Mikä meininki muuten ihmisillä?

Itsehän tein aamulla sydän pamppaillen digin (en tajuu miks noi digit saa mut jotenkin ihan sydänkohtauksen partaalle nykyään...) ja tulihan siihen sitten se 3+. Mutta mutta, jotenkin se ei kyllä rauhoittanut oikein hirveästi. Kai se on se yhdistelmä kun minimaalisilla oireilla mennään ja sitä tuhrua joka päivä tulee; just päivisin mutta ei sitten iltaisin, en tajuu.. niin ja kun ei tosta nyt sillai pysty sitä tuplaantumisaikaa laskemaan.

Sitten eilen äitin kanssa jutellessa jotenkin päädyin siihen, että soitan neuvolaankin vasta kun menen seuraavaan verikokeeseen, jos siellä ei mitään ongelmia ilmenisi. Mutta se tuntuu niin kauhean lopulliselta soittaa sinne, kun pelottaa hirveästi että sen joutuu taas perumaan. Ja se verikoekin rauhoittaa taas varmaan päiväksi jos olisi hyvä tulos :whistle::rolleyes:
 
Mandala tuo digi näytti hyvät lukemat! (y) Täällä tein vikan kaapista löytyneen Pregcheckin. Piirtyi samantien testiviiva, kun näyte tikussa eteni. Kai se on vielä digi tilattava, jos sitten lopettaisi testailun :rolleyes: esikoisesta tein vaan kolme testiä. Varhaisultra on vielä varaamatta. Parin viikon päähän pitää ainakin odottaa. Verikoekontrolleja ei ole. Neuvolaan en ole vielä uskaltanut soittaa. Vaikka kai sitä kohta pitäis, et saa ajan joka sopii työkuvioihin.

Vatsaa turvottaa edelleen. Pakko pitää löysiä paitoja. Muuten joku luulis, et on pidemmälläkin. Rinnat vähän arat ja välillä vihloo alavatsaa. Parina päivänä tuntunut etovaa oloa ja syöminen auttoi. Mietin kyllä, et kuvittelenko koko pahoinvoinnin.o_O
 
  • Tykkää
Reactions: iinukka1
Heippa vaan kaikille! Kiva että monella toistaiseksi on kaikki hyvin...:)
Tosiaan itse kävin viime viikolla lekurissa vatsakramppejen takia ja löytyhän syykin munasarjoissa kystia joten pystyi huokasemaan helpotuksesta... sairaslomaa kyllä samantien ilman pyytämistä tuuppas perjantaihin asti kun on varhaisultra (y)
Sen jälkeen ollut rauhallisempi fiilis kun näkyhän ultrassa sikiöpussi kohdussa...:)
Mutta sitten eilen yhdynnän jälkeen tai parin tunnin päästä tuli veristä vuotoa ei paljon mutta niin että säikähdin ja aloin panikoida, toivottavasti siis johtuu vain seksistä eikä muusta... koska sen jälkeen vuotoja ei taas ole ollut... mut nyt koko ajan taas paniikki päällä ja wc:sä ravaan jatkuvasti.. hyväpuoli kai on et pahoinvointia on todella paljon ja koko ajan nälkä.. et oireet ei ole kadonnut...
Onko teillä ollut vastaavaa yhdynnän jälkeen vai pitäiskö alkaa panikoimaan että perseelleen menee täällä kaikki...:(
 
iinukka eiköhän se ole ihan normaalia, seksin jälkeen voi tulla verta, näin olen jossain lukenut, en muista mistä kaikesta se voikaan johtua. Ja erityisesti jos se ei ole jatkunut enää sen jälkeen. Mulla tulee tätä tuhrua joka päivä muutenkin, niin seksi ei tehnyt siihen mitään muutosta. Eiköhän ne muut oireet puhu puolestaan ja kaikki on hyvin :)
Onnea sikiöpussin näkemisestä, askel kerrallaan oikeaan suuntaan :love:

Aaniksen kanssa ihan samoilla linjoilla, välillä tuntuu että kuvittelen vain nämä vähäisetkin oireet.. :cautious: nälkä vain tulee vähän helpommin ja sitä kautta yhtäkkiä saattaa tulla huono olo jos en syö mitään mutta sekin tulee vaan aaltona ja voi mennä ohi vaikka en ehtisi syömäänkään. Keltarauhanenkaan ei tuiki tuolta sivuilta useastikaan enää niinku viime viikolla. Haukotellut mä olen todella paljon jo ennen ekaa testiä muistaakseni, kellon ajasta riippumatta. Mutta esim päiväruoan jälkeen ja iltasella voi haukotella ihan tajuttomasti väsymyksen kera. Ai niin ja mihin kiinnitin huomiota oli sienestysreissun aikana lauantaina että vaikka mentiin tosi hiljalleen pitkin mettää niin takas tullessa jalat meni ihan löllöiksi ja oli ihan vässä kun päästiin sisälle. Ja ihan kuin pikkasen eilen ja tänään tunnustellut, että nännit aristaisi nyt. Ja edelleen vaivaa välillä se sellanen että tuntuisi pissattavan heti vaikka just käynyt vessassa, eikä tosiaan edes juurikaan ole aina rakko ehtinyt täyttyä uudestaan.
 
Kyl se siitä nousee tasasen varmasti Mandala!
En tiennykään että se hcg nousu alkaa tollei hidastuun alun jälkeen.. kannattaaks sitä sit oikeestaan enää mittaillakaan jos aiheuttaa vaan turhaa huolta myöhemmin vaikka ois ihan normaalia et nousu hidastuu ;)
Alkuraskauden vuotoja on kuitenkin 20%lla kaikista.
iinukka1, onnea hyvästä uä-näkymästä, rauhottaa kummasti jo kun tietää että on oikeessa paikassa! Eiköhän se pikku vuotokin mee normaalin piikkiin, voihan sitä kokeilla seuraavaks kumin kans, ja kattoo auttasko se ettei tuu mitään ylimääräsiä supistuksia mistä voi tulla sitä vuotoo. Hassuahan se tietty hiukan on, alkaa käyttää nyt kumia raskaana olles :D

Jonkin verran oireita palas viikonlopun aikana, mm. tissit oli yhes vaiheessa oikeestaan kipeemmät kun ennen, että toista nänniä vihlo vaikkei koskenukaan. Etominen on edelleen lievää, tai se on sellasta tasasta ja saattaa jatkua pitkälle iltaan.. nälkä vähän väliä, mikä vaan pahentaa oloo mutta mikään ruoka ei sit kuitenkaan houkuttele. Välillä tosin tekeekin erityisesti mieli jotain tiettyä, esim. syön yleensä ihan liian vähän mitään hedelmiä ja kasviksia eikä niitä tee mielikään, paitsi nyt.

Olihan sitä psyykannu ittensä tehokkaasti huonoihin uutisiin, vaikka empä tiä voisko sellasiin koskaan täysin valmistautua... no kaikki oli kuitenkin hyvin ja näytti normaalilta, nyt kokokin vastas viikkoja tismalleen, 8+5. On se siis kokonsa puolesta jo ylittäny sen millon ne viimeks kuoli (eri lääkärien mittauksilla 8+0-8+4 välillä), mutta rv oli 9+0, eli ei tässä vielä missään turvallisemmilla vesillä olla. Nyt se näyttikin ihan erilaiselta minkälaisena muistan viime kesältä ne suunnilleen samaan vaiheeseen tyssänneet tasasen harmaat, elottomat möykyt. Nyt erottu selkärankaa ja aivoja, ja pienet käsien ja jalkojen alutkin. Outoa miten ihmismäisen muotoselta se voi näyttää jo tässä vaiheessa, kumpa te kaikki saisitte kans kokee sen ihmeellisen näkymän!
Tästä eespäin koko saattaa alkaa vaihdella yksilöllisesti, ettei poikkeemat keskiarvosta oo enää niin tavattomia.
Kuulema usein ekassa raskaudessa voi olla rajummat oireet ja myöhemmissä ei enää niinkään.
Kai sitä neuvola-aikaa sitten viikon lopulla ois varailtava, pyytäs lähetteen seerumiseulaan ja ajan sinne sit kun suostuu kuunteleen dopplerilla.
 
  • Tykkää
Reactions: iinukka1
Sydänsuvenyö: loistavia ultrakuulumisia!! :)

Iinukka1: hyviä uutisia sullakin :) Peukut pystyssä perjantaille!!

Mandala: jee, sun digi :D

On: menin sortumaan digiin, kun näköjään kaik muutkin tekee niin ;) Ei ois pitäny :( Edelleen 2-3, vaikka ois pitäny tulla 3+. Nyt siis rv 5+5. Alaselkää juilii, menkkajomotusta taas. Aavistus ns. menkkoja edeltävää hormonihikeä ilmassa. Päiväväsy lähtenyt, mutta yövalvomiset edelleen. Rinnat kipeenä. Ryntäsin heti yksityiselle hcg:lle. Vastaus viimestään huomenna. Ei oo kyllä hyvä fiilis tän suhteen yhtään. Ens torstaina olisi ultra. Toivotaan, että se digi oli joku maanantaikappale. Tai virtsa liian laihaa. Tai jotain muuta..
 

Yhteistyössä