Alkiolla liian heikko syke - kokemuksia?

Kävin tänään ultrassa. Kohdusta löytyi viikkoja 6+5 vastaava alkio. Sykekin näkyi, mutta lääkärin mukaan se oli viikkoihin nähden aivan liian heikko. Hän ennusti raskauden olevan menossa kesken.

Olen aina luulluut, että syke joko näkyy tai sitä ei ole. Onko kellään kokemusta tällaisesta puolittaisesta tilanteesta?

Meille annettiin uusi aika viikon päähän, sitteen viimeistään näkee, mihin syuuntaan tilanne on kehittynyt. Jos keskenmeno ei tule sitä ennen.
 
Onpas uskomatonta! En ole koskaan kuullut, että syke voitaisiin arvioida liian heikoksi. Itse kävin alkuraskauden ultrassa rv 7+2 ja sykettä ei näkynyt. Lääkäri oli ihan optimistinen, että voi olla pari päivää myöhässä jne. Lääkärin mukaan tilanne näytti ihan normaalilta. Ja jälkeenpäin kuulin, että hän oli vielä hyvin ammattitaitoinen ja kokenut lääkäri. Nyt voinen hieman epäillä, sillä tänään kävin kunnallisessa ekassa ultrassa, rv 11+2, eikä siellä mitään ollut. Keskenmenoa siis odotellessa...

Mutta sun tapauksessa uskoisin kyllä, että kaikki on ihan hyvin! Tsemppiä vaan ja jos sattuisi tulemaan takapakkia, niin itke itkut pois ja jatka elämää! Kyllä se siitä! Itselläni tämä on nyt toinen keskenmeno, edellinen oli vajaat viisi kuukautta sitten. Nyt ehdein olla tietoinen jo melkein kaksi kuukautta, mutta eiköhän tämä tästä taas elämä jatku etiäpäin. Kesällä tosin voi olla rankkaa, kun olisi se ensimmäinen laskettu aika tulossa. Uusi raskaus lohdutti jo paljon. Nyt ei enää.
 
Tiia, olen pahoillani puolestasi. Olen jo saanut hiukan esimakua siitä, miten surkeaa on, kun keskenmeno tulee. Ja ihan heti raskaustestin tehtyään sitä alkaa väkisin kiintyä siihen tulevaan...
Koeta kestää!
 
Joo kiitos Matsalu! Kyllä kai tää tästä. Eikös teillä ole tuo seuraava ultra jo kohta? Tuuthan sitten kertomaan, miten kävi? Joko muuten varasit ajan - voisitko vaihtaa esim. eri lääkärille, niin saisit toisenkin mielipiteen? Jos esim. vieläkin tämän toisen mielestä olisi ns. liian heikko syke - mikä se sitten onkaan... Lääkäritkin on vaan ihmisiä ja näkevät asioita eri valossa.

Muista, että raskaus ja koko elämä, mutta ennen kaikkea raskaus, on yhtä epävarmuuden sietoa! On ihanaa, jos saa nauttia raskaudesta ilman huolta jne, mutta itselleni ei sellaista enää voi tulla. Opin itse tuon neljän viikon aikana (rv7+2 - 11+2) elämään jollain tapaa tuon epävarmuuden kanssa. Koko ajan ajattelin, että keskenmeno on todennäköisempi vaihtoehto, mutta silti piti pitää itsestään huoli, kuin kantaisi ihmisen alkua sisällään.

Tsemppiä ja haleja sulle ja kaikille tän kokeneille!
 
Uusi on ultra on torstaina, pari päivää pitää vielä kärvistellä. Olen käynyt sairaalan polilla, lääkäri voi olla kuka sattuu. Itse asiassa haluaisinkin saman lääkärin: olipa lopputulos mikä tahansa, haluaisin antaa hänelle palautetta mielestäni tarpeettoman pelottelun takia.

Sain tuolla Vauva-lehden keskenmenopalstalla mahdollisen selityksen "sykkeen heikkoudelle." Jos lääkäri on tarkoittanut sitä, että syke on liian hidas, se voi antaa perusteita pessimistiseen arvioon. Meille kyllä ei mitään lukemia kerrottu. Mutta torstainahan sen sitten näkee.

Itsellä on se tilanne, että olen 44 v. ja elämäni ensimmäistä -ja arvattavasti myös viimeistä- kertaa raskaana. Kaksi viivaa testissä oli yksinkertaisesti ihme! Nyt tuntuu mahdottomalta ajatella, että ihme jotenkin peruttaisiin heti alkumetreillä...
 


Multa kanssa tsemppiä Matsalulle. Toivon todella, että siellä olisi kaikki hyvin.

Se on jännää, että vaikka itsekin nyt näitä keskenmenoja on ollut, ni näitä kokemuksia kun lukee tulee välillä sellainen, että se keskenmeno "kuuluu" mulle, on niin paljon tarinoita, joissa tilanne on kurjempi.

Ymmärtääköhän joku pointin?

Mutta siis toivottavasti tulisi sinulle Matsalu parempia uutisia seuraavaksi!!!
 
Joo, uutiset ovat hyviä, vaikka vaikeimman kautta kaikki meni. Santeri Alkio on hengissä ja voi kaikesta päättäen hyvin. Mutta jos teitä muitakin kiinnostaa, käykää tosiaan Odottajien sivulla Tammikuisten porukasta lukemassa, kirjoitin sinne kilometrin mittaisen jutun.
 

Yhteistyössä