Alkiolla liian heikko syke - kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Matsalu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Matsalu

Jäsen
13.05.2008
834
0
16
Kävin tänään ultrassa. Kohdusta löytyi viikkoja 6+5 vastaava alkio. Sykekin näkyi, mutta lääkärin mukaan se oli viikkoihin nähden aivan liian heikko. Hän ennusti raskauden olevan menossa kesken.

Olen aina luulluut, että syke joko näkyy tai sitä ei ole. Onko kellään kokemusta tällaisesta puolittaisesta tilanteesta?

Meille annettiin uusi aika viikon päähän, sitteen viimeistään näkee, mihin syuuntaan tilanne on kehittynyt. Jos keskenmeno ei tule sitä ennen.

Kurja tilanne. Oletko varma hedelmöittymishetkestä?
Mun tarina meni silleen, että vkolla 5+1 kävin päivystyksessä verenvuodon takia, jolloin lääkäri totesi kohdun tyhjäksi ja lähinnä ei-raskaana olevan kokoiseksi. Kehoitti tekemään viikon päästä uuden testin.
Kolmen päivän päästä menin uudelleen, kun kamalat vasemman puoleiset vatsakivut vaivas. Silloin kohdusta löytyi 3mm kokoinen musta piste. Uuden kontrolliajan sain viikon päähän. Tällöin siis viikot 5+4.
Uusi aika oli n. 6+4, ja kohdussa näkyin 1,5cm pussi ja pienen pieni alkio, jonka sydän kyllä "tuikki", muttei oma silmänikään sitä oikein nähnyt. Viikot meni ainakin yhdellä taaksepäin-
Sitten viikoilla 7+4 näkyi kohdussa "jo" 1,1cm alkio, joka voi vallan mainiosti.

Np-ultrassa taas viikot siirty yhden eteenpäin, eli takaisin alkuperäiseen.
Uskoisin, että sulla sama tilanne, noin suurinpiirtein.
Älä murehdi, niin se keskenmeno ainakin tulee, sanoi mulle silloin lääkärit!

-Cora ja tyttönen 22+1

Viikot on laskettu, niinkuin ne yleensä lasketaan, edellisten kuukautisten alkamispäivän mukaan. Lääkäri nimenomaan sanoi, että alkion koko vastaa noita viikkoja, joita oli kasassa 6+5.

Tuo tietysti lohduttaa, että sinullakin Cora 6+4 näkyi vain "tuikkimista." Minäkyllä erotin ruudulta ihan hyvin sykkeen...

Kun on jo vanha, ikänsä lapsettomuudesta kärsinyt ja täysin tietoinen siitä, että tämän ihmeraskautumsien jälkeen tuskin tulee toista tilaisuutta, murehtimista ei voi välttää. Mutta murehtimalla ei voi saada aikaan keskenmenoa, sanoivatpa lääkärit nyt siitä asiasta mitä tahansa.

Yhteistyössä