Alkioita pakkasessa, mies haluaisi vielä yrittää, vaikea tilanne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä

Vieras
Itsellä nyt ristiriitaiset tuntemukset asian suhteen. Edellinen hoito meni pilalle, mutta siitä jäi pakkaseen muutama alkio.
Nyt tilanne on muuttunut, enkä oikein tällä hetkellä haluaa yrittää. Mies sitäkin sanoo, kun se pakastussopimus umpeutuu niin pitää maksaa säilytysmaksua taas. : /
Hitsi, en oikein haluaisi käyttää niitä vielä, kun nyt ainakin jotenkin lohduttaa sekin, että siellä pakkasessa on jotain joista EHKÄ saattaisi vielä meille lapsi tulla. :snotty:

Mutta tosiaan, nyt tuntuu siltä, etten haluaisi enää enempää lapsia.

Onko tämä jokin DENIAL-vaihe, että kiellän itseäni kuumeilemasta vauvaa?

jos et taho enää enempää nii lyö mömmöt roskiin pakastimesta homehtumasta eläkä kuuntele mitä ukko sanoo tehköön jonku vosun kanssa lisää mukuloeta jos kerta niin kovasti tahtoo

[QUOTE="aune";22419552]jos et taho enää enempää nii lyö mömmöt roskiin pakastimesta homehtumasta eläkä kuuntele mitä ukko sanoo tehköön jonku vosun kanssa lisää mukuloeta jos kerta niin kovasti tahtoo[/QUOTE]

Just joo! :D

Siis me ollaan yritetty lasta siitä lähtien kun olin 19-vuotias. Välillä toki on ollut raskautta ja imetystä yms. mutta tuntuu tällä hetkellä, että koko nuoruus on mennyt vauvaa yrittäessä, keskenmenoja kokiessa ja vauvahuuruissa. :O
Tuntuu siltä, että elämään kaipaisi muutakin sisältöä. :(

Mulla ihan tismalleen sama tilanne kuin ap:llä. 1,5 v. on alkiot olleet säilytyksessä, puolen vuoden päästä pitäis maksaa lisää, mies haluaisi yrittää toista (yksi on, hoidoilla ) mutta itse soudan ja huopaan. Toisaalta on vauvakuume, mutta toisaalta, taas, me emme ole nuoria enää, ja raskauteni oli erittäin vaikea, vauva vaativa yms., pelottaa ajatuskin että toinen menisi saman kaavan mukaan.. toimeentulokin pelottaa, ja moni muu asia.

Toivon ap:lle tsemppiä päätöksentekoon. Se on todella vaikeaa, kun jos luopuu alkioista, niin se on sitten lopullista, ei enää ikinä lapsia.

Huhhuh, kun itsekin keksisi ratkaisun. Nyt olemme puhuneet että aloitamme taas hoidot ensi kesänä, mutta epäröin vieläkin.

Toivon ap:lle tsemppiä päätöksentekoon. Se on todella vaikeaa, kun jos luopuu alkioista, niin se on sitten lopullista, ei enää ikinä lapsia.

Huhhuh, kun itsekin keksisi ratkaisun. Nyt olemme puhuneet että aloitamme taas hoidot ensi kesänä, mutta epäröin vieläkin.

En todellakaan pysty niitä vain kuolettamaan. Toisaalta, jos niistä ei mitään lähde kasvamaan, murrun täysin. :( Pelottaa niin pirusti, että antaisin mielelläni asian nyt toistaiseksi olla. On kuitenkin vielä monta vuotta aikaa, ennen kuin tulee rajapyykki vastaan.

Tsemppiä teille, toivottavasti päädytte aloittamaan hoidot ensi kesänä! :hug:

[QUOTE="mikä";22419728]Minusta tuolla Avalla ei ollut sellaista mahdollisuutta. Mies siitä kysäisi ohimennen, sanoivat, ettei kuulu heidän käytäntöihin tjt.[/QUOTE]

Ok. Tuolla on meidän hoitopaikassamme on sellainen mahdollisuus.

Monta vuotta aikaa? Olet 30+ sulla on todellinen kiire. Etenkin kun ongelmia hedelmällisyydessä :O
Kun et ole 20-25 niin ehdottaisin pikaista hoitoon paneutumista jotta saisitte lapsen!
34v naisen hedelmällisyys romahtaa ja jo yli 25 se on laskussa.
On vain "luonnonoikku saada lapsia nykyään yli30v.
Luonnon mukaan siis. Nykyään ravitsemus on niin huippua että eletään pitkään joten myös saadaan lapsia myöhään.

Älä ota loukkauksena tarkoitin vain tsempata että menkää ny ihmeessä jo, jos lapsen vielä haluatte lainkaan! :)
Tsemppiä!

Täällä kuule kiireilijä yks 40+ ja haluais käyttää alkiot..
Että revippä siitä. Nyt reilu vuoden ikäinen tuhisee jo uniaan.
Ei se ikä oikeen vaikuta tohon alkion kasvun alkamiseen. Ja tosiaan lääketiedä pystyy näitä luonnonoikkuja tekemään. Jopa 60v voi saada lapsen, jos haluaa. Itse koen olevani juuri oikean ikäinen äiti lapselleni. Ja en ole luonut uraa ennen lapsia, kaikki ei vain mene aina niinkuin oli suunnitellut..
Että meillä näin päin, minä haluisin, mies ehkä ei.

Täällä kuule kiireilijä yks 40+ ja haluais käyttää alkiot..
Että revippä siitä. Nyt reilu vuoden ikäinen tuhisee jo uniaan.
Ei se ikä oikeen vaikuta tohon alkion kasvun alkamiseen. Ja tosiaan lääketiedä pystyy näitä luonnonoikkuja tekemään. Jopa 60v voi saada lapsen, jos haluaa. Itse koen olevani juuri oikean ikäinen äiti lapselleni. Ja en ole luonut uraa ennen lapsia, kaikki ei vain mene aina niinkuin oli suunnitellut..
Että meillä näin päin, minä haluisin, mies ehkä ei.

Häh? Taisit ymmärtää vähän väärin jos tarkoitit tuohon edeltävään vastata? :O

Mulla ihan tismalleen sama tilanne kuin ap:llä. 1,5 v. on alkiot olleet säilytyksessä, puolen vuoden päästä pitäis maksaa lisää, mies haluaisi yrittää toista (yksi on, hoidoilla ) mutta itse soudan ja huopaan. Toisaalta on vauvakuume, mutta toisaalta, taas, me emme ole nuoria enää, ja raskauteni oli erittäin vaikea, vauva vaativa yms., pelottaa ajatuskin että toinen menisi saman kaavan mukaan.. toimeentulokin pelottaa, ja moni muu asia.

Mulla samantapainen tilanne kuin edellisellä ja ap:lla. Ikää 33 v., eka lapsi hoidoilla ja nyt 3 v. Toista yritetty hoidoilla nyt vuosi ja alkaa tuntua siltä että josko tyytyisi tähän ja siirtyisi elämässä eteenpäin. Raskausaika, vauva-aika ja vieläkin on rankkaa (laajat allergiat), joten oma jaksaminenkin mietityttää ja se, olisko seuraavallakin allergioita. Ehkä meille ei ole lapsia tarkoitettu, ainakaan yhtä enempää. Jotenkin on sellainen olo että tämä tilanne yhden lapsen kanssa on hyvä.

Yhteistyössä