Alkava keskenmeno, menkat, vaiko normaalia alkuraskauden vuotoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viisaammat auttakoot
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viisaammat auttakoot

Vieras
Minulla piti kuukautisten alkaa viime viikon ke, menkkoja ei kuulunut ei näkynyt. Rinnat turvoksissa ja kipeät, nännit omituiset ja pientä vihlomista silloin tällöin alavatsassa. Testi nega, edellisessä raskaudessakin sain haamun vasta kun menkat 2vk myöhässä, joten sen takia elättelin toiveita että saattaisin olla raskaana (yritys päällä siis).

Tänään aamulla alkoi kirkas verinen juokseva vuoto, seassa ei ollut hyytymiä tms.. ja oli muutenkin paljon ohuempaa kuin tavan kuukautisvuoto ja ihan kirkkaan punaista verta.

Sekä järkyttävä kipu/tasainen jomotus, alaselässä ja alavatsassa, erilainen kipu kuitenkin kuin esim. menkkojen aikaan, ja paljon voimakkaampikin.

Vuotoa tuli sellaisia kunnon holahduksia, nyt kuitenkin vuoto ja kivut loppuivat puolen päivän maissa kokonaan.

Ei voi tietää... Jos vuoto olisi alkanut menkkojen oletettuna alkamispäivänä, niin voisi olettaa, että alkuraskauden vuotoa, mutta nyt sun täytyy vaan odottaa, että lisääntyykö vuoto ja kivut testata uudelleen vaikka viikon päästä.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Vaikea sivusta sanoa, mutta kuulostaahan tuo ehkä siltä, että olisi ollut ihan alkuvaiheen keskenmeno. Toisaalta voi johtua kipu runsaista menkoistakin.

Mutta vuoto ei ole samanlaista kuin yleensä menkkojen aikaan, ja loppui tosiaan 4h jälkeen. Ja oli niukempi määrältään myös kuin menkkani normaalisti. Tämä oli siis ihan puhdasta verta.

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Ei voi tietää... Jos vuoto olisi alkanut menkkojen oletettuna alkamispäivänä, niin voisi olettaa, että alkuraskauden vuotoa, mutta nyt sun täytyy vaan odottaa, että lisääntyykö vuoto ja kivut testata uudelleen vaikka viikon päästä.

Valitettavasti ei kannata toiveita elätellä. Alkuraskauden vuoto ei ole sellaista, johon kuuluu kirkas verenvuoto ja kovat kivut. :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Mulla oli km tuollainen kuvailemasi...

Eikö sulla tullut missään vaiheessa hyytymiä tms klönttejä..? Koko ajan puhdasta verta?

Mahdollinen raskaus on ollut niin alussa, että hyytymät, jos niitä on ollut, on olleet tosi pieniä. Ja juuri se, että kivut ja vuoto on loppuneet, viittaa juuri siihen että on ollut km ja nyt jo ohi. Valitettavasti.

Vatsakivut ja selkäsärky on tod. näk. olleet avaavia supistuksia. Alkoiko säryllä vai vuodolla?

Alkuperäinen kirjoittaja varhainen keskenmeno tai kuukautiset.:

Valitettavasti ei kannata toiveita elätellä. Alkuraskauden vuoto ei ole sellaista, johon kuuluu kirkas verenvuoto ja kovat kivut. :(

Kirkas verenvuoto on kyllä ihan normaalia eikä yksinään merkkaa mitään, nuo kivut tuossa se huolestuttavampi on! Tämä tieto on ihan meidän kaupungin äitiysneuvolan sivulta luettu.

Eikö sulla tullut missään vaiheessa hyytymiä tms klönttejä..? Koko ajan puhdasta verta?

Mahdollinen raskaus on ollut niin alussa, että hyytymät, jos niitä on ollut, on olleet tosi pieniä. Ja juuri se, että kivut ja vuoto on loppuneet, viittaa juuri siihen että on ollut km ja nyt jo ohi. Valitettavasti.

Vatsakivut ja selkäsärky on tod. näk. olleet avaavia supistuksia. Alkoiko säryllä vai vuodolla?

Alkoi vuodolla, n. 1,5h ja sitten alkoi se jomotus.

Ja voiko km olla tosiaan ohi muutamassa tunnissa? Ja kohtu varmasti tyhjentynyt kokonaan?

Yleensä kai keskenmenossa ensin tulee särkya ja vasta sitten vuoto. Mutta tuossa on lopulta hyvin pieni ero. Mulla kivut alkoi pari päivää ennen vuotoa, kun km. tuli n. viikoilla 10. Nyt on jo moneen kertaan sanottu, että hyvin pieni todennäköisyys on, että olisit raskaana. Kun et kerran ole plussannutkaan. Oman mielenrauhasi vuoksi voit toki vaikka ensi viikolla testata uudestaan.

Vielä tohon viimeiseen kysymykseesi. Km voi tosiaan olla ohi muutamassa tunnissa. Siis se varsinainen vuoto. Ja sun tapauksessa tosiaan ei voi oikeastaan puhua edes keskenmenosta, korkeintaan hyvin varhaisesta keskenmenosta.

Yleensä kai keskenmenossa ensin tulee särkya ja vasta sitten vuoto. Mutta tuossa on lopulta hyvin pieni ero. Mulla kivut alkoi pari päivää ennen vuotoa, kun km. tuli n. viikoilla 10. Nyt on jo moneen kertaan sanottu, että hyvin pieni todennäköisyys on, että olisit raskaana. Kun et kerran ole plussannutkaan. Oman mielenrauhasi vuoksi voit toki vaikka ensi viikolla testata uudestaan.

Tiedän että todennäköisyys raskauteen on pieni, mutta enemmän minua nyt kiinnostaa että voiko tuossa ajassa muka kohtu tyhjentyä kokonaan varmasti? Ettei tartte tulehduksia pelätä jos kohtuun on jotain jäänyt.

Ja tosiaan, viime raskaudessa näytti negaa vielä vaikka menkat lähes 2vk myöhässä, ja haamun sain vasta kun menkat sen 2vk myöhässä. Joten ei ole ollenkaan mahdotonta ettenkö olisi raskaana ollut. Samoin raskausoireita oli, ihan selkeästi muitakin kuin menkkojen pois jäänti.

Ja siis tuo keskiviikko oli se ns ihan takaraja koska menkkojen olisi pitänyt alkaa, minulla kierto vaihtelee 27-29 välillä, ja nyt on kp 35.

Naisilla tapahtuu aika paljon juuri näitä varhaisia keskenmenoja, joita asianomainen ei välttämättä edes huomaa. Tällöin kuukautiset ovat muutaman päivän myöhässä, mutta alkavat sitten kuitenkin. Sulla ei siis ole ehtinyt vielä edes kunnolla raskaus alkaa, jos olisi alkanutkin. Eikä siis tarvitse mitään lääkärikäyntejä, jos varhainen keskenmeno tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja varhainen keskenmeno tai kuukautiset.:

Mulla alko rusehtava ja välillä kirkas verinen vuoto viikolla 5+ ja kesti viikolle 18. Vuotoa oli päivittäin, useimmiten niukkaa, mutta 4 kertaa verta tuli lorisemalla pitkin lattioita. Vatsakivut olivat sellasta pientä jomotusta.
Vuodot johtu mulla osittain kohdunsuulla olevasta istukasta.

Yhteistyössä