alkaako keskenmeno näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surusilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surusilmä

Vieras
Hei äidit,

apua kaipailisin... Olen ihan alussa raskaana, viikkoja pitäisi olla koossa nyt 5+2.

Nyt pelottaa, että tämä on menossa kesken. :( Eilisestä lähtien ollut vihlovaa kipua vasemmalla alavatsalla. Ei koko aikaa vaan aina silloin tällöin vihlaisee kipeästi samasta kohtaa. Mitään vuotoja ei kuitenkaan ole.

Ovatko nämä kivut mielestänne keskenmenon merkki?

Minulla oli kans alkuraskaudessa alavatsa kipuja ja totta kai oli varma, että keskenmenohan se on. Mut ei sentäs =) Siellä paikat alkaa venymään, niin kai se kipu siitä johtuu?!

Ei varmastikaan ole. Keltarauhanen yleensä kipuilee ja vihloo alkuraskaudessa jommalla kummalla puolella.
Km alkaa useimmiten pienellä vuodolla joka sitten yltyy kipujen kera.

Keltarauhanen kipuilee yleensä rv 10 asti ja sitten loppuu. Alkuraskaus on yleisesti täynnä kaikenlaisia kipuiluja ja vihlontaa kun kohtu lähtee kasvamaan kovalla vauhdilla.

Jos alkaa tulla vuotoa niin sitten vasta kannattaa alkaa huolestumaan vaikka pieni vuotokin saatta olla alkuraskaudessa normaalia.

Juu en usko, että kannattaa huolehtia. Mulla oli selkeä km puoltoista viikkoa sitten. Mahaa kramppasi samalla lailla kuin pahimpina kuukautiskipu aikoina. Parin tunnin päästä alkoi sitten kunnon vuoto. Toisaalta mä luulen, että mun raskaus meni jo vkolla 6 kesken eli tuo vuoto tuli viikolla 10. Tuolloin kuudennen vaiheilla oli myös pientä kramppausta eli en tiedä menikö silloin jo kesken. Vihlaisu on kumminkin eri asia kuin kramppi.

Yhteistyössä