Älkää lähmikö vieraita vauvoja käsistä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v*tuttas sinuakin stana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suomalaiset ovat nykyään todella sairasta kansaa, kaikki mahdolliset taudit kulkevat, kun ollaan niin julmetun hygieenisiä. Meillä ei pahemmin hysteerisesti vahdita kuka milloinkin pesi kätensä ja meidän lapsen saa syliin ottaa, tuleepahan parempi vastustuskyky, kun pienestä asti tottuu.

Itse olen kasvanut ympäristössä, jossa ei olla oltu turhan hygieenisiä, ei mitään käsidesejä eikä antibakteerisia aineita, kädet pestään kun siltä tuntuu sun muuta ja en ole eläessäni pahemmin sairastanut ja jos nykyään sairastan esim. flunssan niin ne on todella pikaisia flunssia, muutaman päivän kestää ja se siitä.
Eräs kaverini on taas aina ollut kamalan tarkka kaikesta puhtaudesta ja sen huomaa, siinä perheessä kyllä sairastetaan oikein kunnolla, flunssat on aina pitkiä ja rankkoja.

Minä myös kasvanu kodissa, joka ei niin siisti ja hygieeninen aina ollu. Edes aina ku ulkoa tultiin ni ei käsiä pesty, lähinnä sillon jos oli maata tai hiekkalaatikkoa tongittu. Lattioilla oli rojua, toki sillon ku oli joku niin pieni että söi kaikkia ni koitettiin pitää siistinä ettei pistä liika pientä poskeensa. Mutta ainahan sitä jotain kuitenki. Ja kaikki on terveitä, isosiskolla on ollu jotain pientä astmaa välillä, pikkusiskollaki tosi tosi lievänä, mutta muuten ei mitään allergioitakaan. Mä en oo vieläkään kauheen siistiksi ihmiseksi oppinu...enkä oo ollu sairaanakaan tosi pitkään aikaan, ja ne flunssat mitä sairastan, ne on kans tosi pikasia, jotain pientä köhää ja tukkonen olo pari kolme päivää, kuumekaan ei nouse.

noo tähän pitää sanoa et ei se silti ihan aina näin yksiselitteisesti mene. Minun kotonakaan ei olla oltu mitään nöpönuukua ja ei olla mekään lastemme kans.Mut nyt vaan on pakko olla sen jälkeen ku lapsille alko puhkeamaan astmaa ja allergioita. Vaikka pöpöjä ovat pienenä saaneet. :/

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Missä te ihmiset liikutte, sillä koskaan ei ole kukaan yrittänytkään tulla lääppimään tota vauvaa kun vaunujen kanssa tuolla kaupungilla kuljetaan tai missä nyt kuljetaan.

No ei meidänkään lapsia ole koskaan lääpitty.
Joku saattanu jotain sanoa mut harva edes on koskenu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Yllättävän usein tulee mummot silitteleen kaupassa vauvaa, en mä nyt ole kieltänytkään mutta ei se kauheen mukavaa ole. Tosin jos joku vauvan suuhun olisi tuppaamassa niin sitten kyllä sanoisin.

Joo meilläkin työnsi yksi mummo päänsä vaunukoppaan suoraan kun vauva nukkui siellä harson takana. Ja sit meillä olikin keuhkokuume ja ristiäisten siirto edessä kun sairaalassa oltiin hoidossa. Varsinkin vanhempien ihmisten on vaikea pysyä järkevän matkan päässä. En mä itsekään suuhun tuppaa kun juttusilla olen jonkin kanssa.

:o ai sekö ei muualta voinu tarttua ko siittä mummosta?

Kannattais varmaan eristää vauva sitten kaikista ulkopuolisista jos ei halua,että kukaan mitään pöpöjä kuljettelee vauvan lähelle.Miten sitä voi edes oikeesti tietää kenestä ne nuhat ja kuumeet tarttuu?!Nehän saa vaikka ei missään käviskään ja kotona olis kaikki terveitä,jos ne on tullakseen!Ei aina taudin kantaja ole se tartuttaja.Ja mitäs sitten kun lapsi alkaa mönkiä maassa,oletteko siinä koko ajan 5sentin päässä vahtimassa (tämänkin olen nähnyt).Huh huh,ei voi muuta ku ihmetellä tämmöstä ajattelumaailmaa...

Alkuperäinen kirjoittaja kolme lasta:
ihanan hysteeristä porukkaa ap:n lisäksi :D

No tiedä nyt hysteerisestä, jos joku asia ärsyttää niin se ärsyttää. Voimakkaita tunteita.

Parempi se nyt on, että on asioita jotka tuntuu kun olla tasaisen harmaa, flegmaattinen, laiska... vähän kun olis aina masentunut.

:laugh:

En ota tohon bakteeritartuntaan tms..
Mutta mikä mulla tuli mieleen et en mä tykkäis ainakaan jos tuikituntematon tulis näpertelemään vauvaa.
Ei se vauva oo mitään yleistä omaisuutta jota saa tulla näpertämään ja hypistelemään.
Vaan ois niinku passelia kohteliasta kysyä et saako koskea.
(ne käytöstavat käytöstavat)..

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
En ota tohon bakteeritartuntaan tms..
Mutta mikä mulla tuli mieleen et en mä tykkäis ainakaan jos tuikituntematon tulis näpertelemään vauvaa.
Ei se vauva oo mitään yleistä omaisuutta jota saa tulla näpertämään ja hypistelemään.
Vaan ois niinku passelia kohteliasta kysyä et saako koskea.
(ne käytöstavat käytöstavat)..

Ihan samaa mieltä olen. Ei minun lapseni ole tuiki tuntemattomien yleistä omaisuutta! Ja siinä ei ole mielestäni mitään kummaan tai hysteeristä että kieltää vieraita ihmisiä käpälöimästä. Ei varmaan kukaan antaisi vieraan ihmisen kaupassa alkaa kopeloimaan ja käpälöimään itseäkään!??? Jonkinlaiset reviirit ja käytöksen rajat kuuluu MUN mielestä asiaan...

samaa mieltä ap kanssa. en ikänä unohda appiukon tempausta. poikamme syntyi keskosena. oli teho-osatolla ja lääkärit ei antaneet toivoa pelastuuko vauva vai ei. lääkärit suosittelivat että isovanhemmat tulisivat vierailulle voi olla ettei elä pitkään. lisää tulehduksia ei kaivata kipeänä ei saa tulla, ei jos haavoja käsissä, ei yskää, ei nuhaa. no appiukko ampaisi heti vauvan luo työntää kätesä keskoskaappiin sivelee huulia ja käsiä sormellaaan. silittää päätä ja taas sivelee huulia vauvalta. kilahin täysin. mikä saatanan kusipää tekee tommosta. sit myöhemmin kun poika selvesi pidimme ristiäiset, lääkärit sanoivat ettei vieraat saa koskea vauvaa vaan katsoa kauempaa. mieheni terotti tämän isälleen, paskat se mitään välittänyt. vauva ristitty ja juhlissa sitten ampasee minun ja vauvan luo jota syötän pullosta ja eikö taas hivele poskia ja ota kädestä kiinni. äyskähin vaan kerran jumalauta älä koske. ukko oli nyreissään koko vierailun ajan. mies yrittää selittää miksi ei saa koskea mutta eihän se mitään tehonnu, loukkantunut vaan oli. miten joku ei tajua vaikka sanotaan että lapselle ovat pöpöt tässä vaiheessa hengenvaarallisia. ei tajunnu kiisti vaan että lääkärit ovat liiotelleet.

Yhteistyössä