Alkaa jo itseäkin hirvittämään..Muita jotka "aavistavat" asioita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämmentävää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Herkkä;27230073:
Niin, hyvää ihmistuntemusta.. mutta toisten mielestä se on käsittämätöntä, että yhdellä silmäyksellä "näkee" toisesta niin paljon. Esim. väkivaltaiset miehet tai siihen taipuvat erotan myös todella herkästi. Tämä on kyllä mielenkiintoinen asia, jotkuthan eivät reagoi selviin vaaran merkkeihinkään väkivaltaisuuden suhteen. Että mistä tämä eroavaisuus tulee, että jotkut huomaavat nämä asiat heti? Tiedostan sen, että itse teen todella, todella pienistä asioista tiettyjä päätelmiä, sellaisista joita toiset eivät edes noteeraa. Ei tässä minunkaan mielestäni siltä osin mitään erityisen yliluonnollista ole - tosin, olen sitä mieltä että meidän olemuksemme ei ole vain tämä pinta, jota näemme ja toiset aistivat nämä "näkymättömät" asiat paremmin.

Juu, kyllä mäkin tunnistan suht hyvin vaimonsa hakkaajat tms. No, ei mun taidot niin hyviä ole että poliisi niistä kyvyistä hyötyisi...:D Mutta väkivaltaisissa tai pettävissä miehissä on joitain pieniä, yhteisiä piirteitä käytöksessä.

Kysy pois vaan niin voin vastata,että ei koskaan ne oo menny pieleen..Jos et usko,oma on ongelmas.

En usko:) Uskonasiat on muuten vähän niinku iltasatuja monelle, BTW. Faktat ja todelliset asiat, joita pystyy puolueettomasti tutkimaan, mittamaan, todentamaan, on vähän eri juttu kuin uskotella itselleen ja muille, että osaa "arvata" asioita ennakolta. Jos joku oikeasti arvais, jonkun kuoleman esim. autokolarissa niin miksei estä sitä?

Ja toisaalta ihan hyodytöntä arvailla ennakolta asioita, jossei sitten pysty vaikuttamaan lopputulokseen? Vai väitätkö, että ihmisen tulevaisuus on kiveen hakattu ja etukäteen käsikirjoitettu?=)

Tämä ei ole tarkoitettu muiden kokemusten selittäjäksi, on vain yksittäinen ajatus: pari-kolme kertaa on käynyt niin, että olen aavistellut että nyt tapahtuu jotain pahaa, ja olen ollut levoton koko illan. Sitten huomaan jossain vaiheessa iltaa että tulipa juotua päivällä pari kuppia kahvia liikaa...

Tämä ei ole tarkoitettu muiden kokemusten selittäjäksi, on vain yksittäinen ajatus: pari-kolme kertaa on käynyt niin, että olen aavistellut että nyt tapahtuu jotain pahaa, ja olen ollut levoton koko illan. Sitten huomaan jossain vaiheessa iltaa että tulipa juotua päivällä pari kuppia kahvia liikaa...

Jep:) ehkä näitten "arvaajienkin" tulis panostaa terveellisempiin elämäntapoihin...:D

En usko:) Uskonasiat on muuten vähän niinku iltasatuja monelle, BTW. Faktat ja todelliset asiat, joita pystyy puolueettomasti tutkimaan, mittamaan, todentamaan, on vähän eri juttu kuin uskotella itselleen ja muille, että osaa "arvata" asioita ennakolta. Jos joku oikeasti arvais, jonkun kuoleman esim. autokolarissa niin miksei estä sitä?

Ja toisaalta ihan hyodytöntä arvailla ennakolta asioita, jossei sitten pysty vaikuttamaan lopputulokseen? Vai väitätkö, että ihmisen tulevaisuus on kiveen hakattu ja etukäteen käsikirjoitettu?=)

EN mä arvaile..Nytkään mä en arvaile mitään,että mitähän sille kaverille mahtaa tapahtua..Kun se ei toimi niin,että istut alas ja alat ajatella..Ne tuntemukset ja aavistukset iskee yhtäkkiä...Nyt ei oo ainuttakaan tuntemusta,että tapahtuuko jollekki jotain..
Ja kyllä jokaisen ihmisen tulevaisuus on ennalta määrätty,,myös mun elämä ja tulevaisuus.

Arvaappa kaks kertaa oisinko estäny ystäväni kuoleman 2 vuotta sitten,jos se aavistus ois tullu aikasemmin,todellakin oisin estäy.. (ja oon muuten samaisen ystävän kerran pelastanu,just sellasen aavistuksen "kaikki ei ole nyt kunnossa" jälkeen ja se ihminen oli mulle lopun elämänsä kiitollinen,että se olin just minä joka hänet pelasti).Se vaan iski just sinä aamuna kun se tieto saavutti minut.Ja ystävä oli kuollu pari päivää aikasemmin. Joitakin tapahtumia sä et vaan voi estää,vaikka kuinka tahtosit.

Minä näen enneunia. Itse en voi valita mitä unia näen, joten en voi mitenkään hyötyä unistani. Näen enimmäkseen kuolemanunia. Välillä ne on julkisuuden henkilöitä joiden kuolemanuutisen näen unessa muutamaa päivää ennen kuin se uutisoidaan. Mutta tarkemmin näen kuolemanunia sukulaisistani ja tutuistani. Joskus tulkinta on vaikeaa, näin viime talvena enneunen, jossa kuolemaan tulevn nimi sanottiin minulle selkeästi. Luulin, että tämä henkilö kuolee, mutta sillä kerralla kuolikin sukulaiseni syntymätön vauva. vasta kun kuulin, minkä nimen he antoivat kuolleelle vauvalleen niin ymmärsin, että näinkin unen juuri siitä pikkuisesta. Vauvojen sukupuoliunia olen nähnyt myös välillä, oman tyttäreni sukupuolen näin odotusaikana unessa. Näin myös selkeästi, että syntyy hymykuoppainen tummatukkainen vauva, kuten sitten kävikin. Lisäksi minulla on taito aistia 'haamuja' eli henkiolentoja, jotka käyvät talossamme. Uskon silti isotätini sanoihin, 'Tutut haamut eivät tee pahaa vaan niillä on vain meille asiaa' ja täällä käyvät haamut ovat mieheni edesmenneitä isovanhempia. Taitoni on sukuperintöä, tätini oli myös kuolemanunien näkijä.

Ja kyllä jokaisen ihmisen tulevaisuus on ennalta määrätty,,myös mun elämä ja tulevaisuus.

Ei ole kenenkään elämä ja tulevaisuus lyöty lukkoon. Elämä on kuin virta. Se kulkee eteenpäin. Mutta virta on myös tavallaan arvaamaton, sen kulkuväylä voi muuttua odottamattomasti jostain syystä.

Tai tavallaan me valitaan polkuja jotka vievät tiettyyn suuntaan, tiettyyn suuntaan kulkiessa tulevaisuus on tietynlainen, mutta kun valitsemme uuden polun, tulevaisuus voi muuttua. Joskus useampikin polku vei loppujenlopuksi tiettyyn pisteeseen. Ennemmin tai myöhemmin.

Tuli mieleen, että kerrankin heräsin yöllä tunteeseen että hyvällä ystävälläni ei ole kaikki hyvin. Valvoin pari tuntia ja olin todella huolissani. Aamulla kuulin, että oli juuri siihen kellon aikaan maannut sairaalassa ja 3 kirurgia leikannut ja pelastaneet hänen henkeä tuon parin tunnin ajan.

Ei ole kenenkään elämä ja tulevaisuus lyöty lukkoon. Elämä on kuin virta. Se kulkee eteenpäin. Mutta virta on myös tavallaan arvaamaton, sen kulkuväylä voi muuttua odottamattomasti jostain syystä.

Tai tavallaan me valitaan polkuja jotka vievät tiettyyn suuntaan, tiettyyn suuntaan kulkiessa tulevaisuus on tietynlainen, mutta kun valitsemme uuden polun, tulevaisuus voi muuttua. Joskus useampikin polku vei loppujenlopuksi tiettyyn pisteeseen. Ennemmin tai myöhemmin.

Silti pääsemme tuon teorian jälkeen siihen,että näin pitikin tapahtua..Eli se on ennalta määrätty mitä siellä polun päässä on,se myösk kuinka monta mutkaa ja käännekohtaa siinä ihmisen elämän polussa on..Osalla se polku on lyhyempi,mitä toisilla,mutta silti jokainen kulkee sen ennalta määritellyn polun loppuun asti.Yksinkertasta minusta..

itse en suoraan nää että pahaa tapahtuu, saattaa tula deja vu tunne, ei olen uness nähnyt tilanteen mutta en enään muista onko tilanne hyvä vai paha.
välillä tulee sellanen vähänkuin pakokauhu tunne tuntuu vaan että kohta tapahtuu jotain pahaa, en osaa määritellä tarkemmin mitä. yleensä kun tämä tunne tulee vaihan suuntaa ja tunne menee pois.

Uskoisin, että aika moni näistä aavistelijoista aavistelee lähes koko ajan jotain. Yleensä negatiivista. No sitten joskus osuu. "Mulla oli se tunne, että sille tapahtuu jotain pahaa. Ja niihän sille sitten tapahtui". Ei-toteutuneet aavistukset sitten unohdetaan. Toki näissä aavistuksissa lienee mukana tiedostamattoman päättelyn myötä syntyviä arvioita.

Joissain tapauksissa toteutunut ennustus tai aavistus kasvaa myyttisiin mittoihin takautuvasti. Lisäksi kyseinen ennustaja alkaa kokea, että hän näki kyseiset tapahtumat ennakolta aika tarkastikkin. Osittain kyseessä on alkuperäisen aavistuksen mieltäminen tarkemmin kuvaavaksi takautuvasti.

Yhteistyössä