Alkaa jo itseäkin hirvittämään..Muita jotka "aavistavat" asioita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämmentävää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hämmentävää

Vieras
Olen vuosien ajan aavistanut ja tuntenut asioita tapahtuvaksi, kylläkin todella harvoin. Ehkä kerran vuodessa, mutta nyt olen vuoden ajan aavistanut ja tuntenut asioita todella paljon. Aivan jo itseäkin "hirvittää" kun huomannut, että asiat todella menevät niin kuten olin "nähnyt".

Tässä muutama asia, jotka olen aavistanut/nähnyt/tuntenut : 5 lähimmän ystävän syntymättömän lapsen sukupuolen, syntymättömän lapsen kuoleman, muutaman ihmisen vakavasti sairastumisen, hukkaantuneen pienen tärkeän esineen (tiesin missä se on, kun ystävä surkutteli sen hukkumista), erään ihmisen tulevan puolison, muutaman ystävän raskaudesta tiennyt ennenkuin ovat siitä edes kertoneet (niin ja asuvat yli 500km päässä) nähdään ehkä kerran vuodessa. Tullut tunne, että tuolta ei kannata ajaa ja olen kiertänyt toista kautta. Sitten kuulin vakavasta onnettomuudesta kyseisellä paikalla ja toinenkin vastaava juttu.

Tässä tosiaan vain pieni osa..Ja eihän nämä mitään ihmeellisiä asioita ole toisaalta.
Aikanaan en näistä puhunut ääneen kenellekään, nykyään sanon miehelle aina aavistuksesta. Jopa hän sanoi eilen, että mikä noita sinusta on tullut :O Kun asiat tosiaan käyvät toteen.

Muita jotka kokenut samaa? Loppuuko nämä joskus?

been there done that, lapsesta lähtien.
Tiennyt/nähnyt useita kuolemia, raskauksia ennenkuin henkilö on tiennyt olevansa raskaana (ja matkaa satoja satoja kilometrejä) ym jne. Ja jos nään sen unessa niin se on hyvin personoiva eli tiedän ketä/mitä koskee.
Ja ne tulee "tahtomatta" ..toisinaan se vähän nyppii kyllä.

Isä ja mummo vainaa oli samanlaisia..

Viimeksi muokattu:
Itse tiedän sukulaisten kuolemat ennalta. Se on sellainen tietynlainen uni jossa tietty tunne. Tietysti en tiedä kuka kuolee. Yleensä uni tulee viikon sisällä ennen kuolemaa.

Viimeksi vuoden sisään neljä unta = neljä kuolemaa. Kaksi vanhaa sukulaista, tätini ja esikoisraskaus meni kesken.

Antaisin kyllä "kyvyn" pois, olo on ihan hirveä pitkään jälkeen kun odottaa jotta kuka se tällä kertaa lähtee.

Hep! Oon aavistellu paljon asioita,nähny ihmisestä raskauden vaikka en oo sitä viel siin vaiheessa tienny. Aavistellu,että jollain ihmisellä ei ole kaikki hyvin..Myös muutaman kerran tällänen tunne on tullu kaverin lemmikistä..
Ja muutamia muita..Viimesin muutaman päivän takaa,johon sain sitten eilen varmuuden..

Itse tiedän sukulaisten kuolemat ennalta. Se on sellainen tietynlainen uni jossa tietty tunne. Tietysti en tiedä kuka kuolee. Yleensä uni tulee viikon sisällä ennen kuolemaa.

Viimeksi vuoden sisään neljä unta = neljä kuolemaa. Kaksi vanhaa sukulaista, tätini ja esikoisraskaus meni kesken.

Antaisin kyllä "kyvyn" pois, olo on ihan hirveä pitkään jälkeen kun odottaa jotta kuka se tällä kertaa lähtee.

Piti vielä lisätä että veljeni näki lapsena "pilkkuja" ennen kuin joku kuoli. Varmaan sen vuoksi edelleen vihaa kaikkea yliluonnollista vaikka on pitkälle yli kolmenkymmenen. Mummo näki vainajia.

No, anna mennä:) Ennustapa mulle, mitä mulle tapahtuu seuraavaksi?;)...

Kiitos etukäteen;D;D

Ennustaminen ja aavistaminen kaks TÄYSIN eri asiaa..Ja uskon vahvasti,että myös ap:n tapauksessa on kyse just siitä,että yhtäkkiä se vaan "iskee" mieleen,että jotain tapahtuu tietylle ihmiselle..
Niin ku on mun kohalla myös,,en mä tuntemattomista saa mitään aavistuksia..Se ihminen täytyy tuntea ees jollain asteella,että siihen saa "yhteyden".. Mutta nämäkin on niitä asioita,joita ei ymmärrä muut ku saman kokeneen..

Jos tuota tapahtuu harvoin ja se ei liity pelkästään ihmisten kuolemiin, niin se on tuikitavallista vaistoa, intuitiota. Ja tuo 5 lähimmän kaverin syntymättömän lapsen sukupuolen tietäminen voi olla ihan sattumaa.

Vaistoa on joskus jokaisella, se on Jumalan vihjettä ja ohjausta. En tiedä aina että mikä hyöty niistä aina on, mutta ainakin siitä onnettomuuden välttämisestä on selkeä hyöty, näitä varoituksia tulee ihmisille joskus.

Sitten en tiedä että onko hyvä asia, että jos näkee usein ja toistuvasti esim. toisten ihmisten kuolemat ennalta. En ole varma, mutta se ei kuulosta oikein Jumalan toimintatavalta. Jos ei ole varma jostain että onko se Jumalasta, niin voi rukoilla että Jumala ottaa sen väärän kyvyn pois.
Mutta tavallisessa, harvoin ilmenevässä vaistossa ei ole mitään pelättävää. :)

Niin ja kaikista pahin omalla kohdalla ollu se kun olen aavistanu rakkaan ystäväni kuolleen..Välimatkaa 100km ja aamulla herätessä päässä tako pelkästään ajatus **** on kuollu..Niinhän mä sitte samaisena päivänä sain tiedon kuolemasta..
Joten ei tää oo yhtään kivaa aavistaa asioita..

Täällä toinen aavistelija. En tästä asiasta yleensä kellekään puhu, koska ihmiset eivät ymmärrä että jotain "näkee" vaan toista katsomalla tai lähellä ollessa. Olen nähnyt eroja, pettämisiä jne. Hullunahan muut pitäisivät, kun menisin näistä asianomaisille puhumaan. Nuorena olisin säästynyt paljolta, kun olisin tätä vahvaa intuitiotani kuunnellut. Se on ihan luonnollinen asia, toisilla vahvempi ja toisilla heikompi. Helpottaa suuresti omaa elämää. Pitää vaan vähän joskus näytellä toisille, kun eivät ymmärrä että ns. ensisilmäyksellä tekemäni päätelmät esim. tutustumishalusta toiseen eivät ole kiinni ulkonäöstä, vaan vaistoan sen synkkaako toisen kanssa vai ei. Jotkut pitävät tämän vuoksi tunnekylmänä, joten sosiaaliset taidot ovat paikallaan ettei suoraan tuo esiin sitä, minkä jo "tietää".

Alkuperäinen kirjoittaja kääkkis;27229975:
Itselläni on myös tuota. Olen miettinyt, että miten tätä taitoa pystyisi kehittämään, tai pystyyköhän sitä mitenkään?

Kyll mä luulen,että sitä voi kehittää.Sitä en sitten tiedä,että miten.Mutta ei ainakaan kannata väheksyä sitä omaa kykyä ja eteenkään ei kannata välittää muiden ihmisten vähättelyä sen asian suhteen.. Eli ole "avoin",,en osaa sitä selittää tarkemmin,mutta varmaan hoksaat mitä tarkotan tuolla "avoimuudella".

Olen myös aavistanut kuolemia, raskauksia, joidenkin ihmisten yllätyskyläilyjä yms. Kuolemat on kaikista inhottavimmat, tietää jo kun puhelin soi mitä asia koskee :( Yllätyskyläilyjen aavistaminen taas kivoja koska silloin tulee laitettua kämppä kuntoon :) Yllätyskyläilyt on jännä juttu, niitä aavistan vain yhden pariskunnan kohdalla. En pidä heistä, enkä haluaisi heitä kylään. Asuvat n. 60 km:n päässä ja tosiaan ovat parin vuoden sisään käyneet varmaan 4-5 kertaa yllättäen. Ei olla muuten yhteydessä, enkä ole kertaakaan erehtynyt aavistuksessani.

Alkuperäinen kirjoittaja Herkkä;27229994:
Täällä toinen aavistelija. En tästä asiasta yleensä kellekään puhu, koska ihmiset eivät ymmärrä että jotain "näkee" vaan toista katsomalla tai lähellä ollessa. Olen nähnyt eroja, pettämisiä jne. Hullunahan muut pitäisivät, kun menisin näistä asianomaisille puhumaan. Nuorena olisin säästynyt paljolta, kun olisin tätä vahvaa intuitiotani kuunnellut. Se on ihan luonnollinen asia, toisilla vahvempi ja toisilla heikompi. Helpottaa suuresti omaa elämää. Pitää vaan vähän joskus näytellä toisille, kun eivät ymmärrä että ns. ensisilmäyksellä tekemäni päätelmät esim. tutustumishalusta toiseen eivät ole kiinni ulkonäöstä, vaan vaistoan sen synkkaako toisen kanssa vai ei. Jotkut pitävät tämän vuoksi tunnekylmänä, joten sosiaaliset taidot ovat paikallaan ettei suoraan tuo esiin sitä, minkä jo "tietää".

Mä muuten näen kans ihmisestä kannattaako sitä tutustua enempää toiseen..Jostain vaan huokuu sellanen energia,että ei vaan yksinkertasesti ole edes haluja tutustua paremmin ja miks ees tuhlata omaa ja sen toisen aikaa,kun sen itse on nähny jo ihmisestä natsaako sen kans vaiko ei..

Mulla on miehen suhteen tullut joku kuudes aisti. Muutaman kerran kun mies on ollut viihtellä herännyt yöllä ja tullut semmonen olo, että nyt on tapahtunut jotain.

Eli esim. viimeksi heräsin yöllä ja ensimmäinen ajatus "mies on putkassa" katsoin kelloa ja yritin soittaa, puhelin kiinni. Seuraavan päivänä sitten soitti, että oli joutunut putkaan ja täysin samaan aikaan kun minä olin herännyt.

Edellisen miesystävän kohdalla heräsin kahdella eri kertaa siihen tunteeseen, että mies on vieraissa.. ja no.. molemmilla kerroilla oli.

Mä muuten näen kans ihmisestä kannattaako sitä tutustua enempää toiseen..Jostain vaan huokuu sellanen energia,että ei vaan yksinkertasesti ole edes haluja tutustua paremmin ja miks ees tuhlata omaa ja sen toisen aikaa,kun sen itse on nähny jo ihmisestä natsaako sen kans vaiko ei..

Joo, tämä on muuten hauska (olen ollut vuosia sinkku) kun jotkut sanovat minulle, että olen liian kranttu enkä anna kellekään mahdollisuuksia. Kyllä minä kaikkien kanssa voin jutella, mutta kun sen vaan tietää natsaako vai. Vuosia sitten näin erään miehen, josta sain todella voimakkaat tuntemukset koko kroppaan. Tuntui ja näytti siltä, että hän muitten keskeltä suorastaan "loisti". Tässä ihmisessä on todella sitä jotain, kukaan muu ei ole aiheuttanut sellaisia värinöitä joita hän saa aikaan läheltä ja kaukaa. Hänelläkin on tämä taito, vaikka emme koskaan ole asiasta puhuneet, näen hänen silmistään todella paljon ja kun hän katsoo minua, minusta tuntuu siltä että hän näkee suoraan sisimpääni vaikka en sanoisi hänelle mitään. On ollut aika haastava ihmissuhde. Minua hän tämän johdosta oli jollekin kuvaillut joskus "pelottavaksi" :D

niin ja yks kerta oli, kun olin taas nukkumassa ja heräsin niin tiesin tapahtuneen jonkun onnettomuuden tai vastaavan, yrittelin rauhoitella itseäni, mutta sitten kun kuulin hälytysajoneuvon oli pakko miehelle soittaa. Siellä missä mies oli oli syttynyt tulipalo.

Alkuperäinen kirjoittaja Herkkä;27229994:

Tuo on hyvää ihmistuntemusta. Ja -vaikka en tykkää alitajunnasta puhumisesta, onkokaan semmoista olemassa- niin tuo on myös jotain aivojen tekemää, tiedostamatonta tulkintaa toisesta. Aivomme pystyvät tekemään huomioita toisesta ilman että me sitä edes huomaamme.

Mä tunnistan esim. pelimiehen aika kaukaa. :D Mutta joskus huomaa myös erehtyneensä toisen ensivaikutelman tulkitsemisessa, ja hyvä niin, koska ihmisille pitää antaa mahdollisuus, vaikka ensivaikutelma tökkisi. Usein sieltä löytyykin hienoja persoonia kun tutustuu lähemmin.

Kauheeta kakkelia, sori vaan:) Arvaamistahan nuo on. Jos tuttu on joku ihminen, niin pystyyhän sen asioista kehittelemään eri skenaarioita, joista sitten jokin on todennäköisin. Hyvää arvaamista siis. Miten monesti menny arvailut päin per*että? kysyn vaan?=)

Tuo on hyvää ihmistuntemusta. Ja -vaikka en tykkää alitajunnasta puhumisesta, onkokaan semmoista olemassa- niin tuo on myös jotain aivojen tekemää, tiedostamatonta tulkintaa toisesta. Aivomme pystyvät tekemään huomioita toisesta ilman että me sitä edes huomaamme.

Mä tunnistan esim. pelimiehen aika kaukaa. :D Mutta joskus huomaa myös erehtyneensä toisen ensivaikutelman tulkitsemisessa, ja hyvä niin, koska ihmisille pitää antaa mahdollisuus, vaikka ensivaikutelma tökkisi. Usein sieltä löytyykin hienoja persoonia kun tutustuu lähemmin.

Niin, hyvää ihmistuntemusta.. mutta toisten mielestä se on käsittämätöntä, että yhdellä silmäyksellä "näkee" toisesta niin paljon. Esim. väkivaltaiset miehet tai siihen taipuvat erotan myös todella herkästi. Tämä on kyllä mielenkiintoinen asia, jotkuthan eivät reagoi selviin vaaran merkkeihinkään väkivaltaisuuden suhteen. Että mistä tämä eroavaisuus tulee, että jotkut huomaavat nämä asiat heti? Tiedostan sen, että itse teen todella, todella pienistä asioista tiettyjä päätelmiä, sellaisista joita toiset eivät edes noteeraa. Ei tässä minunkaan mielestäni siltä osin mitään erityisen yliluonnollista ole - tosin, olen sitä mieltä että meidän olemuksemme ei ole vain tämä pinta, jota näemme ja toiset aistivat nämä "näkymättömät" asiat paremmin.

Kauheeta kakkelia, sori vaan:) Arvaamistahan nuo on. Jos tuttu on joku ihminen, niin pystyyhän sen asioista kehittelemään eri skenaarioita, joista sitten jokin on todennäköisin. Hyvää arvaamista siis. Miten monesti menny arvailut päin per*että? kysyn vaan?=)

Sanoisin että ei koskaan :) Silloin kyllä meni päin pyllyä monikin juttu, kun en uskonut näihin vaiston kertomiin asioihin. Tulin petetyksi usein jne, koska kuuntelin sitä mitä toinen sanoo, en sitä mitä vaistosin.

Niin, kuinka paljon meillä onkaan pahoja aavistuksia jotka ovat kuitenkin jääneet onneksi toteutumatta? Eli paljon niistä oikeaan osuneista voi pistää sattuman piikkiin.

Siinä ei myöskään ole mitään ihmeellistä että aavistaa jonkun tutun ottavan yhteyttä. Ihmissuhteissa nuo jutut noudattavat tiettyä sykliä, ihan ihmisen mukaan. Tiedän että äitini soittaa ehkä viikon päästä, eräs kaveri varmaan ottaa piakkoin yhteyttä...Usein tuleekin tilanteita kun molemmat sanoo "mäkin meinasin just soittaa sulle".

Yhteistyössä