Älkää antako pienten poikienne pelata tappelu/sotapelejä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ajattelemista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ajattelemista

Vieras
Vaikka kuinka tuntuisi,että eihän meidän poika niistä mitään traumoja saa jne.Mutta oikeasti ne varmasti vaikuttavat pieniin aivoihin,sinne syvempiin sopukoihin,ja joskus sitten voi ponnahtaa sieltä ulos..Näin saattoi käydä näille koulusurmaajille..Tietty yksistään pelejä ei voine syyttää,mutta mun mielestäni KAIKKI riskitekijät pitäisi poistaa..Ja mintä HYÖTYÄ taistelupeleistä on??Tiukka EI näille peleille!

No tuskin sitä pelaamalla tappajaa tulee, eiköhän siihen tarvii se pieni napsahdus siellä pääkopassa ja ongelmat omassa elämässä.

Ja onhan niissä peleissä ikäsuosituksetkin mitä oletettavasti vanhemmat seuraa. Meillä 5 ja 6v pelaa 3+ pelejä joten en jaksa uskoa että heistä tappajia kasvaisi

Olen kyllä aloittajan kans samoilla linjoilla. Pojan kaverit ( 7-10-vuotiaat ) saa pelata sotapelejä joissa ikäraja on 15. Itse kiellän isoveljen ( 16 ) peluuta kun pienempi on kotona. Eihän nämä nyt yksistään aiheuta noita "vinksahduksia", mutta pistää kyllä ajattelemaan.

Moni tutkija on yrittänyt todistaa edes jotain syy-seuraussuhdetta mediaväkivallan (siis myös noi pelit) ja lasten/nuorten väkivaltaisen käytöksen välillä, kukaan ei vielä ole onnistunut. Eiköhän aleta syyttää jotain asioita, millä oikeasti on merkitystä tuohon ja unohdetaan tää moraalinen paniikki.

Tämä on oikeasti VAKAVA asia..Ette voi niin hyvin tuntea omia lapsianne,että tietäisitte millä tavalla pienet aivot siellä käsittelevät nämä asiat..Aseet,tappaminen..Ei ole normaalia!Ja tosi mautonta verrata prinsessa-peleihin..

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Älkääkä antako pienten tyttöjenne pelata prinsessa-pelejä. takuuvarmasti kasvavat narsisitisiksi pikku tyranneiksi... :whistle:

Juu ja jotkut my little pony pelit saa ehdottomasti kieltää, ties miten hurahtavat ja kouluttavat jonkun tappajakonin :laugh:

Ja,jos ette halua kieltää alpsiltanne pelaamista niin tarkkailkaa heidän käyttäytymistään kuitenkin.Nuo pelit saattavat herkän ihmisen vetäistä mukanasa hyvinkin pian..En sano,että pelit olisivat suora yhteys esim.näihin surmiin,tarvitaan siihen paljon muutakin..Mutta jostain se kuitenkin juontaa juurensa,eikä voi koskaan tietää mistä..Enkä usko,että lapsenne jäävät yhtään mistään paitsi,jos kieltää pelaamisen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tämä on oikeasti VAKAVA asia..Ette voi niin hyvin tuntea omia lapsianne,että tietäisitte millä tavalla pienet aivot siellä käsittelevät nämä asiat..Aseet,tappaminen..Ei ole normaalia!Ja tosi mautonta verrata prinsessa-peleihin..

Lapset on kautta aikojen leikkineet sotaleikkejä, veistelleet puusta pyssyjä jne. Kuinka monta massamurhaajaa Suomessa on ollut, vuodesta 1500 lähtien? Vertaa väkilukuun.

Kohtuus kaikessa, kuten näissäkin peleissä, ja ikärajoja tulisi noudataa. Mutta kokonainen kieltäminen ei johda kuin huonoille teille, vai miten selität lapsellesi kun muut pelaa? Vaikkapa kavereiden luona, vai etkö päästä sinnekään?

Niin, voisikohan tämä otsikko mieluummin olla: Älkää antako lastenne pelata pelejä, joiden ikäraja on korkeampi kuin lasten ikä??? ...jonka pitäisi olla itsestäänselvyys jokaiselle.

Minä tiedän tapauksen, jossa 3-vuotias napottaa monta tuntia ja tappopeli nokan edessä. Sanokaa te mitä lystäätte, mutta varmasti on vaikutusta! Vanhemmat vaan nauraa asialle, kun on niin huvittavan näköistä! Ajatelkaa itse. Kyllä lapsi eläytyy semmoisiin todentuntuisiin peleihin ihan eri tavalla kuin aikuinen. Se elää siinä! Ja lapselle syntyy kuva, että tappaminen on ja ihmisten metsästäminen on yhtä normaalia kuin syöminen, nukkuminen ja autolla ajaminen... Miettikää!

Kyllä meillä ainakin vaikuttaa pojan(9v) käytökseen pelit mitä pelaa :/ pidänkin tarkkaan huolta itse , ettei pelaisi tappo-tappelu yms. pelejä, mutta aina en näe mitä kavereillaan tekee, ikävä kyllä.
Munkaan mielestä asiaa ei kannata vähätellä, pitäkää huolta lapsistanne ja mitä tekevät :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä tiedän tapauksen, jossa 3-vuotias napottaa monta tuntia ja tappopeli nokan edessä. Sanokaa te mitä lystäätte, mutta varmasti on vaikutusta! Vanhemmat vaan nauraa asialle, kun on niin huvittavan näköistä! Ajatelkaa itse. Kyllä lapsi eläytyy semmoisiin todentuntuisiin peleihin ihan eri tavalla kuin aikuinen. Se elää siinä! Ja lapselle syntyy kuva, että tappaminen on ja ihmisten metsästäminen on yhtä normaalia kuin syöminen, nukkuminen ja autolla ajaminen... Miettikää!

Tämä on sairasta.

Ap:n otsikko on ihan osuva: älkää antako pienten poikien palata sotapelejä. Se pitää sisällään sanan pieni (eli lapsi) ja sotapeli (joiden ikäraja on usein 15, jopa 18).

Yhteistyössä