alhainen hemoglobiini

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kävin eilen otattamassa hb:n ja se oli 92. Siis tosi alhainen. On joskus raskausaikanakin ollut sadan pinnassa mutta nyt ei ole siitä kysymys. Mistähän tämä voi johtua? Mielestäni syön terveellisesti. Pelottaa tosi paljon...

toiset ovat sellaisia että luonnostaa pimeän kauden aikana hB laskee, eikä se välttämättä tarkoita mitään sen kummallisempaa.
Millaisia arvoja sinulla muutoin on??
Raskausajan hB viittaa siihen että verenpunasi on altis heittelemään.
Jos vointi on hyvä, en olisi huolissani!

Millanen hemoglobiinisi on ollu aiemmin? Mulla se nyt aina on ollut enemmän tai vähemmän huono, joskus tosiaan lähellä 90 ja tavallisimmin jossain 110-115paikkeilla muttei koskaan korkeampi. Jos näytteenottaja joutuu kovasti puristamaan veritippaa sormesta voi hb olla huono. Eli kannattaisi tarkastuttaa ihan oikealla verikokeella labrassa ja sitten vasta pohtimaan mistä on kysymys...

No mulla oli 97 vielä muutama viikko sitten, kun mitattiin. Olen raskaana.. nyt syön sitten rautatabletteja ja se on noussut päälle 110.. Mulla se on vaan aina ollut melko alhainen. Itse en koskaan ole ollut huolissani siitä. Raskauksien aikana vaan täytynyt rautaa syödä.

Kävin saman tien labrassa ja vasta maanantaina saan tietää tulokset. Kysyin että mitä silloin tietää ja ilmeisesti oli joku harjoittelija kun ei osannut vastata tarkemmin.

Kyllä itsekin niin ajattelen että kait sitä olisi jotain muutakin jos olisi jotain tosi vakavaa. Ja varmaan runsas liikunta vaikuttaa vaikka painon kanssa olen tarkka ollutkin, ettei se pääse laskemaan.

ja rautaa kannattaa ottaa esim yötä vasten koska imeytyminen kestää kauan ja tosiaan nuo mainitut maitotuotteen häiritsee imeytymistä, olikohan se ett ainakin 3 h taukoa maidosta ja sit vasta rautaa.

Yhteistyössä